Friday 18 May, 2012
Για τη διατροφή

alatiΕπιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Duke και Αυστραλοί επιστήμονες ξεκινώντας από την υπόθεση ότι η εξάρτηση μπορεί να σχετίζεται με τον μηχανισμό των ενστίκτων μελέτησαν το πως οι λειτουργίες του υποθαλάμου σχετίζονται με την εξάρτηση. Τα αποτελέσματά τους υποδεικνύουν ότι οι ομάδες γονιδίων που διεγείρονται για την όρεξη για αλάτι είναι οι ίδιες που διεγείρονται στην περίπτωση εξάρτησης από κοκαΐνη ή ηρωίνη.

fdaΕρευνητές αναφέρουν ότι ένα νέο πειραματικό φάρμακο διαίτης φαίνεται να βοηθάει κάποιους παχύσαρκους ανθρώπους να αποβάλλουν κιλά και να μην τα παίρνουν πίσω για 2 χρόνια. Το φάρμακο αυτό, το οποίο θα ονομάζεται Qnexa αν βγει στην αγορά, είναι συνδυασμός της Φαιντερμίνης, που είναι κατασταλτικό της όρεξης και της Τοπιραμάτης, που είναι αντιεπιληπτικό.

kalaitzidakhsΟ καθηγητής οικονομικών στο Κολλέγιο Deree Αρούχ Αλβέρτος, κριτικός εστιατορίων και αρθρογράφος, που δημοσιογραφεί με το ψευδώνυμο «Επίκουρος» ξεκινάει το άρθρο του στο Ε. της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας της 13ης Μαρτίου 2011 (σελ. 84) με τη δήλωση ότι «η Ελλάδα δεν είναι γαστρονομικός προορισμός»!!! Οι Ισπανοί πρωτομάστορες και επιστήμονες του Τουρισμού, πρόσθεσαν στο τρίπτυχο των (3) τριών S, sun, sea and sex (ήλιος, θάλασσα, σεξ) άλλο ένα πολύ σημαντικό παράγοντα, το καλό φαγητό.

Ένα από τα πρώτα ζητήματα που προωθούν πολλές ευρωπαϊκές και μη χώρες είναι και η αύξησης της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών. Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι η αύξηση της ημερήσιας κατανάλωσης, οδηγεί σε ένα καλύτερο διατροφικό προφίλ και αποτελεί την βάση για μια ισορροπημένη διατροφή.

Όσοι ακολουθούν μεσογειακή διατροφή σε συνδυασμό με συχνή σωματική άσκηση, δεν καπνίζουν και διατηρούν το βάρος τους σε φυσιολογικά επίπεδα χαρίζουν στον εαυτό τους 15 ολόκληρα χρόνια επιπλέον ζωής, υποστηρίζει τώρα νέα ολλανδική μελέτη.  Όπως αναφέρουν ωστόσο οι ειδικοί του Πανεπιστημίου του Μάαστριχτ, μέσα από σχετική τους δημοσίευση στο επιστημονικό έντυπο «American Journal of Clinical Nutrition», η θετική επίδραση της μεσογειακής διατροφής σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες υγιεινές συνήθειες φάνηκε να είναι ισχυρότερη στις γυναίκες συγκριτικά με τους άνδρες.
Σελίδα 1 από 3