Dr Plus - Diatrofi

Παιδί

Προτάσεις για τη διατροφή των μικρών πρωταγωνιστών της ζωής μας το καλοκαίρι

Το καλοκαίρι, τα σχολεία έχουν κλείσει και είναι δεδομένο ότι τα παιδιά περνούν περισσότερο χρόνο με τους γονείς. Μας βλέπουν, μας ακούν και μας μιμούνται. Έτσι, το καλοκαίρι είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να μυήσουμε τους μικρούς πρωταγωνιστές της ζωής μας, στις αρχές της σωστής διατροφής!

Ο χρόνος που μας δίνετε το καλοκαίρι μαζί με τα παιδιά μας είναι δώρο για να τρώμε περισσότερο όλοι μαζί. Οικογενειακά γεύματα λοιπόν που τρώμε καθιστοί γύρω από το τραπέζι, μαγειρεμένο φαγητό και μοιραζόμαστε στιγμές με ανθρώπους που αγαπάμε. Τα οικογενειακά γεύματα είναι το καλύτερο «φάρμακο» για παιδιά που είναι κακόφαγα και ιδιαίτερα επιλεκτικά με τη τροφή τους. Είναι εξαιρετική ευκαιρία να καλύψουμε το χρόνο που χάσαμε το χειμώνα ακολουθώντας τους γρήγορους ρυθμούς και την πιεστική ρουτίνα των δραστηριοτήτων.

Σύμφωνα με αρκετές μελέτες, φαίνεται πως τα γεύματα με την οικογένεια και οι ευχάριστες συζητήσεις την ώρα του φαγητού έχουν θετικά αποτελέσματα στα παιδιά. Τα παιδιά που τρώνε μαζί με την οικογένειά τους:

  • έχουν μικρότερη πιθανότητα να είναι υπέρβαρα/ παχύσαρκα,
  • τρώνε πιο «υγιεινά»,
  • είναι πιο πιθανό να δοκιμάσουν «νέα» τρόφιμα παρατηρώντας τους άλλους στο τραπέζι να τρώνε μια ποικιλία τροφίμων,
  • έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο,
  • έχουν καλύτερη επικοινωνία με την οικογένειά τους,
  • μαθαίνουν και εξασκούν αρκετές κοινωνικές δεξιότητες όπως το να περιμένουν τη σειρά τους, να μοιράζονται πράγματα και να βοηθούν (πχ. συμμετέχοντας στην προετοιμασία του φαγητού και το στρώσιμο του τραπεζιού).

Το καλοκαίρι προσφέρεται για να αρχίσουν τα παιδιά να μυούνται σε νέες γεύσεις και να θέτουν σωστές βάσεις για τη μετέπειτα διατροφή τους. Ας δώσουμε το καλό παράδειγμα σαν γονείς. Μη ξεχνάτε ότι τα παιδιά μαθαίνουν από αυτό που βλέπουν. Έτσι λοιπόν ας σερβίρουμε σαλάτα στο τραπέζι, ας φάμε με όρεξη, ας επιτρέψουμε στα παιδιά μας να συμμετέχουν στην αγορά λαχανικών και φρούτων, στο μαγείρεμα, στο σερβίρισμα και το στρώσιμο του τραπεζιού. Αυτά τα μικρά είναι τόσο σημαντικά. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας μάθησης. Και η σωστή διατροφή μαθαίνεται. Όπως λοιπόν οφείλουμε να διδάξουμε στο παιδί μας μαθηματικά και γραμματική έτσι οφείλουμε να το διδάξουμε να τρέφεται. Αυτό όμως είναι κάτι που βιώνεται, δεν λεκτικοποιείται. Και οι γονείς λειτουργούμε ως μοντέλα συμπεριφοράς.

Βοηθά πολύ να εξάψουμε την περιέργειά τους με τις τροφές. Η βοήθεια στο πλύσιμο των λαχανικών, η ελεύθερη επιλογή στον πάγκο του μανάβη θα βοηθήσει το παιδί να δοκιμάσει γεύσεις που νομίζαμε ότι δεν έτρωγε. Η επιλογή φρούτων ως σνακ στην παραλία είναι πολύ σημαντική. Βοηθούν στην ενυδάτωση, είναι εύπεπτα και επιτρέπουν της γρήγορες βουτιές και κυρίως δεν αλλοιώνονται από την υψηλή θερμοκρασία.

Να είμαστε ευέλικτοι. Προσφέρουμε ποικιλία φρέσκων φρούτων και λαχανικών στα παιδιά. Τώρα είναι η εποχή τους και υπάρχουν σε αφθονία. Υπάρχουν διάφορες παραλλαγές (φαντασία να υπάρχει). Τα λαχανικά σε σαλάτες, ψητά στο γκριλ, μαγειρεμένα, μέσα σε σάντουϊτς. Τα φρούτα μόνα τους, σε φρουτοσαλάτες σε milk sheik, παγωμένα ως γρανίτες.  Τα όσπριο μπορούν το καλοκαίρι να γίνουν σαλάτες ή κεφτέδες (ρεβιθοκεφτέδες , φακοκεφτέδες).

Επιστρατέψτε τη φαντασία σας και παρασκευάστε γρήγορα και εύκολα θρεπτικά σνακ με γιαούρτι, φρούτα, ξηρούς καρπούς, γάλα, αυγά. Κάποιες ιδέες είναι οι μπάρες γιαούρτιου ή γιαούρτι με τριμμένους ξηρούς καρπούς και μέλι σε στρώσεις ή γρανίτες με φρούτα και γάλα που επάξια μπορεί να είναι το επιδόρπιο του απογεύματος αντί για το καθιερωμένο παγωτό. Κάποιες φορές ίσως χρειαστεί να τους θυμίσουμε ότι είναι ώρα για το σνακ. Αυτό γιατί τα πιτσιρίκια με το παιχνίδι ξεχνιούνται και το καλοκαίρι για αυτά είναι ένα ατελείωτο παιχνίδι έτσι και αλλιώς.

Τέλος ως γονείς ας έχουμε στο μυαλό μας ότι είμαστε υπεύθυνοι  να έχουμε στο σπίτι τα σωστά φαγητά, όμορφα μαγειρεμένα και σερβιρισμένα. Επιλέγουμε ένα σημείο που το παιδί θα τα βρει εύκολα, πχ ανοίγοντας το ψυγείο. Τελικά θα φάμε αυτό που θα «πέσει στο μάτι μας». Έτσι ας φροντίσουμε  τα ντουλάπια και το ψυγείο να γίνει καλοκαιρινό  και πολύχρωμο και ας  φροντίσουμε να περάσουμε ποιοτικό  χρόνο με τα παιδιά μας φέτος το καλοκαίρι και ας θυμόμαστε ότι είμαστε πρότυπα. Μαζί με τα παιδιά μας μεγαλώνουμε και εξελισσόμαστε και εμείς. Ευκαιρία λοιπόν!

καλό καλοκαίρι

Σχετικά με τον δημιουργό

Μυρτώ-Μαρία Μυλωνά/ Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Η Μυλωνά Μυρτώ –Μαρία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981 και αποφοίτησε από το τμήμα Διατροφής της Θεσσαλονίκης το 2003.
Από το 2005 διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στο Χαϊδάρι και εργάζεται ως διατροφολόγος και σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης (Wellness Coach) βοηθώντας άτομα και ομάδες να πετύχουν αλλαγές στον τρόπο ζωής τους (Lifestyle Medicine), ώστε να γίνουν πιο υγιείς και πιο ευτυχισμένοι. Η προσέγγιση της είναι ολιστική και εστιάζει στους 7 τομής ευεξίας: Διατροφή, Άσκηση, Ενέργεια και Στρες, Βάρος, Πνευματική και Συναισθηματική Ευεξία, Υγεία, Ικανοποίηση Ζωής. Εργάζεται κάνοντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες. Θεωρεί το επάγγελμά της συναρπαστικό, γιατί έχει την ευλογία να παρακολουθεί την πρόοδο, την αλλαγή και το ταξίδι μεταμόρφωσης των ανθρώπων και μέσα από αυτό και την ευγνωμοσύνη που δέχεται, την ωθεί να εξελίσσεται και η ίδια.
Πάθος της η συνεχής προσωπική εξέλιξη και για αυτό η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που μέσα στα χρόνια δεν έχει σταματήσει. Το 2007 παρακολούθησε τέσσερις κύκλους σεμιναρίων ψυχολογίας για την παχυσαρκία και για τις διατροφικές διαταραχές στο Λονδίνο (National Center for Eating Disorders). Επίσης υπήρξε για ενάμισι χρόνο ενεργά διαιτολόγος στην Μονάδα Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού και έκτοτε παραμένει επιστημονικός συνεργάτης.
Έχει συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “COSI”, το οποίο είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα σχετικά με τη συχνότητα της παιδικής παχυσαρκίας και διεξήχθη από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO)
Έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση European Institute of Nutritional Medicine (EINuM) και μπορεί να διαχειριστεί χρόνια προβλήματα υγείας, χρησιμοποιώντας την προσέγγιση των μεταβολομικών εξετάσεων και της διατροφικής ιατρικής. Έχει πιστοποιηθεί να αξιολογεί μεταβολομικές εξετάσεις και να χορηγεί κατάλληλη αγωγή συμπληρωμάτων διατροφής καθώς και εξειδικευμένη διατροφή.
Έχει ολοκληρώσει σπουδές στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα της προσωπικής συμβουλευτικής , Life Coaching, και αυτό μόνο σαν εισαγωγή γιατί το βασικό πτυχίο στο χώρο του Coaching, το οποίο είναι και μια από τις πιο απαιτητικές εκπαιδεύσεις Coaching στο κόσμο, είναι από τον ACSM (American College of Sports Medicine). Οι Wellcoaches της απένειμαν τον τίτλο του Certified Health and Wellness Coach και πιστοποιούν την καταλληλότητα της για την διαχείριση ατόμων που θέλουν να κάνουν αλλαγές στα 7 πεδία ευεξίας.
Επειδή όλα είναι θέμα επικοινωνίας για να διευρύνει και να κατανοήσει καλύτερα τα περιστατικά που αναλαμβάνει, έχει εκπαιδευτεί σε τεχνικές του NLP (νευρογλωσσικό προγραμματισμό). Τέλος, είναι πιστοποιημένη μέντορας του ινστιτούτου HeartMath, εκπαιδεύει και κάνει πρακτική τεχνικές, που είναι ίσως οι πλέον αποδεδειγμένα αποτελεσματικές στη διαχείριση του άγχους – στρες.
Είναι περήφανο μέλος του πανελλήνιου συλλόγου Διαιτολόγων - Διατροφολόγων Ελλάδος, μέλος του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Διατροφικής Ιατρικής (EINuM), μέλος του επιστημονικού κέντρου μελισσοθεραπείας Ελλάδος, του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών Ελλάδος (ΙΔΜΕ) και του HeartMath institute.
Επίσης είναι επίσημη εκπαιδεύτρια του ΚΕΑΔΔ (Κέντρο Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών)
Είναι παντρεμένη και ζει με τον άντρα της, δυο παιδιά, τον σκύλο και τη γάτα της προσπαθώντας να ζει με πάθος & έμπνευση την κάθε ημέρα, κάνοντας καθημερινή πράξη αυτά που διδάσκει.
Additional Info
Διεύθυνση: Αγωνιστών Στρατοπέδου 39
Περιοχή: Χαϊδάρι
ΤΚ:
Τηλέφωνο: 2105322383
Κινητό: 6974735376
Email: mylona.myrto@gmail.com
Ιστοσελίδα: