Dr Plus - Diatrofi

Snacks Ελαφρύ γεύμα Παιδί

«Ιδέες για κολατσιό στο σχολείο»

Όπως το πρωινό αποτελεί το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας έτσι και το κολατσιό είναι εξίσου απαραίτητο ειδικά για τα παιδιά καθώς και αυτό τα εφοδιάζει με θρεπτικά συστατικά και ενέργεια η οποία τους είναι απαραίτητη για να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, αλλά και στο παιχνίδι. Αποτελεί λοιπόν ένα σημαντικό συμπληρωματικό γεύμα του πρωινού που δεν θα πρέπει να το πάρουμε αψίφηστα. Με λίγη οργάνωση αλλά και καλή διάθεση η προετοιμασία του κολατσιού δεν είναι δύσκολη υπόθεση. Μπορούμε να ετοιμάσουμε για τα παιδιά μας κάτι εύκολο, οικονομικό και το σημαντικότερο υγιεινό για να πάρουν μαζί τους στο σχολείο. Παρακάτω θα δείτε κάποιες νόστιμες και υγιεινές ιδέες για κολατσιό.

Κριτσίνια ή κράκερ + κίτρινο τυρί

·         Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε μεγάλη ποικιλία κράκερ ή κριτσίνια ολικής άλεσης, πολύσπορα, καρότου ή ακόμα και σπανακιού με ελαιόλαδο. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε μόνοι σας ακόμα πιο υγιεινά κριτσίνια ή κράκερ αν θέλετε να αποφύγετε εντελώς του εμπορίου. Επίσης για να έχετε ένα πλήρες κολατσιό μπορείτε να προσθέσετε 1 κομμάτι κίτρινο τυρί.

Ριζογκοφρέτες ή καλαμποκοφρέτες + 1 φρέσκο φρούτο

·         Μια ακόμη επιλογή είναι οι ριζογκοφρέτες ή καλαμπογκοφρέτες (2 τεμάχια είναι μια κανονική μερίδα), με λίγη προσοχή στις ετικές τροφίμων μπορείτε να βρείτε προιόντα χωρίς ζάχαρη στο εμπόριο. Επίσης προσθέστε ένα μέτριο φρούτο εποχής για να έχετε ένα ολοκληρωμένο κολατσιό

Σπιτικό σταφιδόψωμο, ελιόψωμο ή τυρόψωμο + 1 φρέσκο φρούτο

·         Ποιός μπορεί να αντισταθεί σε ένα φρέσκο σπιτικό σταφοδόψωμο ή τυρόψωμο? Μπορείτε να τα φτιάξετε το σαββατοκύριακο και να έχετε όλη την εβδομάδα υγιεινά και νόστιμα ψωμάκια, για την παρασκευή τους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ελαιόλαδο και αλεύρι ολικής άλεσης.

Σπιτικό κέικ ή muffins

·         Εδώ οι επιλογές είναι άπειρες μπορείτε να φτιάξετε γλυκά κεικ ή muffins με αλεύρι ή ακόμα και φαρίνα ολικής άλεσης, με βρώμη, μέλι, ξηρούς καρπούς και να προσθέσετε φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα. Ακόμη πολύ νόστιμη και υγιεινή είναι και η αλμυρή εκδοχή τους με λαχανικά, τυρί, γαλοπούλα, κοτόπουλο, μανιτάρια κτλ.

Σπιτικές μπάρες δημητριακών

Εύκολες και υγιεινές ειδικά αν τις φτιάξετε μόνοι σας, μπορείτε να βάλετε βρώμη και αποξηραμένα φρούτα, μέλι, ταχίνι, ξηρούς καρπούς ή άλλο άλειμμα ξηρών καρπών όπως αμυγδαλοβούτυρο ή φυστικοβούτυρο.

Μικρό σάντουιτς ή αραβική πίτα ή τορτίγια

·         Και εδώ οι επιλογές είναι πολλές, για να ξεφύγετε από το κλασσικό και λίγο βαρετό τοστ προτιμήστε  ολικής άλεσης ψωμί ή τορτίγια και μπορείτε να βάλετε ότι γέμιση θέλετε όπως, τυρί κίτρινο, τυρί κρέμα, γαλοπούλα ή κοτόπουλο, διάφορα φρέσκα ή ψητά λαχανικά, τόνο ή σολομό ή αυγό και πολλά ακόμη.

Τορτίγια ή τοστ στη γλυκιά εκδοχή τους

·         Μπορείτε να πάρετε 2 φέτες ψωμί του τοστ ή 1 μικρή τορτίγια και να βάλετε, ταχίνι σκέτο ή με κακάο ή μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη, ή άλειμμα ξηρών καρπών χωρίς ζάχαρη, προσθέτετε 1 μπανάνα ή άλλο φρούτο εποχής και να έχετε μια διαφορετική γλυκιά εκδοχή του τοστ ή της τορτίγιας.

Παστέλι με σουσάμι και ξηρούς καρπούς + 1 μέτριο κομμάτι κίτρινο τυρί ή 1 κεσεδάκι γιαούρτι

·         Μπορείτε να προμηθευτείτε παστέλια είτε με σουσάμι, είτε με ξηρούς καρπούς ακόμα και με αποξηραμένα φρούτα, χωρίς ζάχαρη μόνο με  μέλι, για να έχετε ένα πλήρες κολατσιό προσθέστε ένα κομμάτι κίτρινο τυρί ή 1 κεσεδάκι γιαούρτι.

Σπιτικές πίτες (τυρόπιτα, σπανακόπιτα, χορτόπιτα κτλ)

Μπορείτε να ανοίξετε φύλλο ή ακόμα και να φτιάξετε πίτα χωρίς φύλλο τη λεγόμενη μπατζίνα και να βάλετε ότι γέμιση θέλετε, μυρωδικά ελαιόλαδο και η πίτα σας είναι έτοιμη, υγιεινή και χορταστική.

 

Σχετικά με τον δημιουργό

Σπυριδούλα Γεωργαλή Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Γεννήθηκα το 1990 στην Αθήνα και μεγάλωσα στη περιοχή του Πειραιά. Το 2009 ξεκίνησα τις σπουδές στο Α.ΤΕΙ Κρήτης στο τμήμα Διατροφής-Διαιτολογίας οπου τις ολοκλήρωσα το 2014.

Έκανα την πρακτική μου άσκηση στο Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά Τζάνειο κατά τη διάρκεια της οποίας εκπτώνησα και την πτυχιακή μου εργασία με θέμα «Συμμόρφωση εγκύων με τη Μεσογειακή διατροφή.

Έρευνα σε πληθυσμό της Αθήνας και σύγκριση με πληθυσμό Ηρακλείου Κρήτης». Το 2014 με την απόκτιση του πτυχίου μου ξεκίνησα να εργάζομαι σε φαρμακευτικό χώρο στο τμήμα των συμπληρωμάτων διατροφής.

Το 2017 ξεκίνησα να εργάζομαι ως διαιτολόγος σε γυμναστήριο στη περιοχή του Πειραιά και σε πολυχώρο διατροφής στη Καισαριάνη οπου συνεχίζω να εργάζομαι μέχρι και σήμερα και στους 2 τομείς.

Το έτος 2016-2017 παρaκολούθησα την εκπαίδευση του ΚΕΑΔΔ και απέκτησα εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές και την παχυσαρκία ως Master Practitioner in eating disorders and obesity.

Σε όλη τη διάρκεια της πορείας μου ως διαιτολόγος ενημερώνομαι για τις τελευταιές οδηγείες σχετικά με τη διατροφή, παρακολουθώ συνέδρια, ημερίδες και εκπαιδευτικά σεμινάρια μεταξύ των οποίων ήταν και σεμινάριο πρώτων βοηθειών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.

Τέλος είμαι μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος (ΕΔΔΕ).