Dr Plus - Diatrofi

Παιδί

Πως να ενισχύσω το ανοσοποιητικό του παιδιού μου?

Όλοι οι γονείς θέλουμε τα παιδιά μας να μην αρρωσταίνουν, όσο το δυνατόν περισσότερο καθ΄ολη τη διάρκεια της χρονιάς και πόσο μάλλον τώρα που μπαίνει το φθινόπωρο και σηματοδοτεί την έναρξη των παιδικών ιώσεων.

Σαφέστατα, αυτό που παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και στην τόνωση του οργανισμού, είναι η σωστή διατροφή και για την ακρίβεια τροφές που να θωρακίζουν και να προστατεύουν τον οργανισμό με τις βιταμίνες τους.

Ας δούμε, λοιπόν, τι χρειάζεται να κάνουμε:

Βιταμίνη C: η Βιταμίνη C «κινητοποιεί τα μακροφάγα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος που επιτίθενται στους ιούς που έχουν εισβάλλει στο σώμα και τους καταστρέφουν απορροφώντας τους». Πηγές Βιταμίνης C είναι: τα εσπεριδοειδή, οι πιπεριές, το σπανάκι, το μπρόκολο, οι ντομάτες, τα μούρα, τα λαχανάκια Βρυξελλών, κ.α
Βιταμίνη D3: Τα χαμηλά επίπεδα αυτής της Βιταμίνης στον οργανισμό, είναι ένας απ’ τους συχνότερους λόγους που ο οργανισμός εξασθενεί. Όταν συνδυάζεται με τις βιταμίνες A και K2 λειτουργεί ακόμη καλύτερα. Ο καλύτερος τρόπος για να απορροφήσει Βιταμίνη D ένας οργανισμός είναι η έκθεση στον ήλιο. Τροφές-πηγές της είναι οι πέστροφες, ο σολομός, οι σαρδέλες, το συκώτι και οι κρόκοι των αυγών, εμπλουτισμένα τρόφιμα πχ. δημητριακά, γάλα, βούτυρο, μαργαρίνη.
Πρωτεΐνες: Οι πρωτεΐνες βοηθούν στη διαδικασία σύνθεσης των αντισωμάτων. Τονωτικές τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη είναι: το κοτόπουλο, τα αυγά, το ψάρι, το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί.

Βιταμίνη Α: Μοσχαρίσιο συκώτι, αυγά, σπανάκι, παντζάρια, πράσα, κολοκυθάκια, ντομάτα, πεπόνι, πορτοκαλί, κίτρινες και κόκκινες πιπεριές, δαμάσκηνο, ροδάκινο, βερίκοκο, αγγούρι, καρπούζι.

Βιταμίνη Ε: Ελαιόλαδο, ηλιέλαιο, σπόρους, ξηρούς καρπούς, αυγά, γάλα, δημητριακά.

Αυξήστε την κατανάλωση των ω-3 και ω-6 λιπαρών :

Ω-3: ψάρια, θαλασσινά, tofu (τυρί από γάλα σόγιας),αμύγδαλα, καρύδια, φυτικά έλαια, λιναρόσπορος.

  • Ω-6: φυτικά έλαια, κρέας, αυγά, πουλερικά.

Επίσης, ελλείψεις σε ψευδάργυρο και σελήνιο έχουν συσχετιστεί με μείωση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

  • Σελήνιο: κυρίως ξηροί καρποί.
  • Ψευδάργυρος: Οστρακοειδή, κόκκινο κρέας, πουλερικά, φασόλια, εμπλουτισμένα δημητριακά, καρύδια.

Τροφές με προβιοτικά και πρεβιοτικά, όπως γιαούρτι 24ωρης ωρίμανσης, κεφίρ, κομπούχα και αρκετά υγρά (κυρίως νερό), με σκοπό την καλή ενυδάτωση του οργανισμού και τη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών αλλά και των υδατοδιαλυτών βιταμινών.

Μειώστε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες και τα σάκχαρα. Όσον αφορά την ενίσχυση της φυσικής άμυνας του οργανισμού, η αποφυγή του αρνητικού είναι το ίδιο σημαντική με την πρόσθεση του θετικού. Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες και τα σάκχαρα τρέφουν τα καλά βακτήρια στο έντερο και συμβάλλουν σε φλεγμονή. Περιλαμβάνονται σε ζυμαρικά, ψωμί, κέικ, γλυκά και αναψυκτικά.

Τέλος, η τήρηση των κανόνων υγιεινής, η άσκηση και η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής, θα αποτελέσουν τον ιδανικό συνδυασμό που είναι και η απάντηση του ερωτήματος: πως να ενισχύσω τελικά το ανοσοποιητικό του παιδιού μου!!!

Σχετικά με τον δημιουργό

Χαρά Κορομπίλη / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Η Χαρά Κορομπίλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) και έπειτα μετεκπαιδεύτηκε πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή (Human Nutrition) με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή (Clinical Nutrition) στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης (University of Glasgow).

Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση ως βοηθός εργαστηριακών και ερευνητικών διατροφικών προγραμμάτων μέσα στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.). Όσο ήταν προπτυχιακή και μεταπτυχιακή φοιτήτρια παρακολούθησε κλινικά περιστατικά σε αντίστοιχα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και της Γλασκώβης.
Επίσης, αρθρογραφεί σε διάφορες ιστοσελίδες για θέματα υγείας και διατροφής, όπως τα www.diatrofi.gr, www.mydietips.gr, medidiatrofi.gr, www.newsit.gr , tlife.gr κ.α.

Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).

Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Παιδικού Μουσείου Αθηνών με θέμα «Διατροφική Αγωγή και Υγεία» που παρουσιάστηκαν σε χώρους της Θεσσαλονίκης. Με αυτό τον τρόπο δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων και παρατήρησης, να εφοδιαστούν με γνώσεις μέσα από μια ευχάριστη και πλούσια εμπειρία.
Συμμετείχε και συμμετέχει σε ενημερώσεις σχολείων της Θεσσαλονίκης για διατροφικά θέματα και ενημερώνεται η ίδια συνεχώς μέσα από σεμινάρια και ημερίδες διατροφής που λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη της Ελλάδος.

Συμμετείχε στο πρόγραμμα «Σκέψου Δια-Τροφή» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ι.Δ.Μ.Ε. (Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών) στον πολυχώρο του Μύλου στη Θεσσαλονίκη. Σεμινάρια σχεδιασμένα από το Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών ενημερώνουν τα παιδιά για την διατροφή, προβάλουν σχετικά video και τους δίνουν την ευκαιρία να λύσουν μέσα από διάλογο με ειδικούς, ερωτήματα για τις διατροφικές τους συνήθειες.

Είναι Μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος, Μέλος του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών & Ερευνών (Ι.Δ.Μ.Ε.), Επιστημονική Συνεργ. του Medidiatrofi και Μέλος της επιστημ.ομάδας Διατροφή.

Στόχος της είναι η σωστή ενημέρωση του κόσμου γύρω από τα θέματα της διατροφής και η αποφυγή παγίδων, μύθων και παραπληροφόρησης που δυστυχώς συναντώνται πολύ συχνά στις μέρες μας.

Από το 2010 ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου ιδιωτικά στην περιοχή της Μπότσαρη με Παπαναστασίου μέσα στο εμπορικό κέντρο Civitas.

• Απόφοιτος Πτυχιούχος του Τμήματος Διατροφής-Διαιτολογίας. Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης.
• Μεταπτυχιακό πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, (Msc in Human Nutrition with specialization in Clinical Nutrition-University of Glasgow).
• Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
• Συνεχής δραστηριότητα ως εμψυχώτρια (clown) και συμμετοχή στην οικογενειακή επιχείρηση διοργάνωσης εκδηλώσεων «Μαγικός Κόσμος», αναλαμβάνοντας διάφορα events, happenings, κλπ. καθώς και παρακολούθηση διαφόρων σεμιναρίων μουσικοκινητικών παιχνιδιών, εργαστηριών δημιουργικής απασχόλησης, θέατρο δρόμου, κλπ που αφορούν στο παιδί. Με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να ενημερώσουμε σωστά και διασκεδαστικά τα παιδιά για το θέμα της διατροφής.