Dr Plus - Diatrofi

Διατροφή και ζωή Παιδί

Υγιεινά σνακ για τα παιδιά στην παραλία

Written by Τρυγώνη Παναγιώτα Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Master practitioner στις διατροφικές διαταραχές και την παχυσαρκία 

photo

Ο υδράργυρος έχει χτυπήσει κόκκινο και οι μικροί μας φίλοι είναι αναστατωμένοι, θέλουν να ξεχυθούν στις παραλίες, να απολαύσουν τη θάλασσα, να χτίσουν πύργους στην άμμο…Οι ώρες που μπορείς να περάσεις όμως με τα παιδιά στην θάλασσα είναι συνήθως αρκετές, γι αυτό και το κολατσιό είναι πάντα απαραίτητο! Είναι σημαντικό όμως να μην καταναλώνετε πριν βουτήξουμε στη θάλασσα για την ασφάλεια των παιδιών μας. Τώρα το τί θα επιλέξετε να καταναλώσουν είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι καθώς πρέπει να τους χαρίσετε θρεπτικά συστατικά και ενέργεια για να μπορούν να ασχοληθούν ξέγνοιαστα με το παιχνίδι τους.

  • Αναλάβετε να φτιάξετε εσείς το κολατσιό του παιδιού σας ή ζητήστε του να το φτιάξετε μαζί! Είναι κάτι που θα του αρέσει ιδιαίτερα και σίγουρα θα το καταναλώσει και πιο εύκολα!
  • Επιλέξετε να καταναλώσετε και εσείς το ίδιο κολατσιό με το παιδί σας. Τα παιδιά μιμούνται συμπεριφορές και σίγουρα θα δημιουργήσετε ένα ευχάριστο κλίμα!
  • Αποφύγετε να δίνετε τυποποιημένα τρόφιμα, όπως πατατάκια, γαριδάκια, γλυκίσματα, μπισκότα, κρουασάν και γενικότερα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι.
  • Αποφύγετε να το προμηθεύετε με αναψυκτικά και τυποποιημένους χυμούς που είναι πλούσια σε ζάχαρη και συντηρητικά. Εναλλακτικά προτιμήστε φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα!
  • Μην προσθέτετε στο σάντουιτς του παιδιού σας αλλαντικά, προτιμήστε να τα φτιάξετε με τυρί και λαχανικά! Τα αλλαντικά περιέχουν νιτρικά που θεωρούνται επιβλαβή για την υγεία.

 

Επιλογές για το κολατσιό:

 Τοστ με τυρί, ντομάτα και μαρούλι

 Σάντουιτς με μαγειρεμένο κοτόπουλο ή αυγό, λάχανο και καρότο

 Σπιτική σπανακόπιτα/χορτόπιτα ή τυρόπιτα με φύλλο που το έχετε φτιάξει οι ίδιοι με ελαιόλαδο

 Σπιτική πίτσα με τυρί και διάφορα λαχανικά

 Φρέσκα φρούτα που καθαρίζονται εύκολα όπως μπανάνα ή τα έχετε πλύνει ήδη από το σπίτι αν πρόκειται να καταναλωθούν με την φλούδα όπως ροδάκινα, νεκταρίνια, κερασάκια. Επιλέξτε φρούτα εποχής! Τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν επίσης μια καλή επιλογή

 Σταφιδόψωμο

 Κουλούρι σησαμένιο ή κριτσίνια κατά προτίμηση ολικής άλεσης

 Μουστοκούλουρα

 Μπάρα δημητριακών

 

Αν επιθυμούν κάτι γλυκό μπορείτε εναλλακτικά κάποιες φορές να τους προμηθεύετε με:

 Τοστ με Philadelphia και μαρμελάδα φράουλα (θα θυμίζει κάτι από cheese cake)

 Τοστ με ταχίνι με κακάο και φέτες μπανάνας (θα θυμίζει κάτι από κρέπα με μερέντα και μπανάνα)

 Σπιτικό κέικ παρασκευασμένο με ελαιόλαδο

 Παστέλι σε ατομική μερίδα

 Μικρή σοκολάτα υγείας

 

Ωφέλιμο θα ήταν να συνοδεύεται πάντα το κολατσιό τους με κάποιο φρούτο! Ένα υγιεινό κολατσιό για το παιδί σας την παραλία δεν πρέπει να αποτελεί μια πρόχειρη λύση αλλά η μόνιμη επιλογή!

Σχετικά με τον δημιουργό

Παναγιώτα Τρυγώνη- Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Η Παναγιώτα Τρυγώνη σπούδασε διαιτολόγος – διατροφολόγος στο Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης και αποφοίτησε το 2015 με βαθμό 8,73 «Άριστα». Πραγματοποίσε την πρακτική της άσκηση στο τμήμα Διατροφής του «Βοστάνειου» Νοσοκομείου , ενώ παράλληλα συνεργαζόταν με το Εξωτερικό Διαβητολογικό Ιατρείο του. Εκπόνησε την πτυχιακή της εργασία με θέμα «Η προσκόλληση στη Μεσογειακή Διατροφή στη Μυτιλήνη σε σχέση με την εμφάνιση οξέος στεφανιαίου συνδρόμου και αγγειακού ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίο».
Από το 2010 έως σήμερα έχει παρακολουθήσει πλήθος επιστημονικών συνεδρίων και ημερίδων σχέτικά με τη διατροφη και συνοδών προβλημάτων υγείας που μαστίζουν την εποχή. Το 2014-2015 συμμετείχε στο ερευνητικό προγράμματα ΕΣΠΑ «Συμμαχία για την υγεία- διατροφή» στο Δήμο Θεσσαλονίκης.
Είναι εξειδικευμένη θεραπεύτρια των Διατροφικών Διαταραχών και της Παχυσαρκίας (Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity) και από το 2016 αποτελεί επιστημονικό συνεργάτη του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ).
Έχει συμμετάσχει σε διάφορες ομιλίες σχετικά με τη διατροφή που έχουν πραγματοποιηθεί στη Λέσβο. Άρθρα της έχουν δημοσιευθεί σε διάφορες σελίδες στο διαδίκτυο (www.flowmagazine.gr, www.diatrofi.gr) και στο διαδικτυακό περιοδικό e-food for thought.