Dr Plus - Diatrofi

Παιδί

τυποποιημένα προϊόντα vs σπιτικού snack

Το φαγητό στο σχολείο και ειδικότερα του κυλικείου αποτελεί το καθημερινό άγχος για πολλούς γονείς: τι να πάρει το παιδί μαζί του στο σχολείο για φαγητό; Το άγχος αυτό για μια εργαζόμενη μητέρα είναι ακόμα πιο μεγάλο διότι η έλλειψη ελεύθερου χρόνου την στρέφει στο να δώσει χαρτζιλίκι στο παιδί να αγοράσει κάτι απ’ έξω.

Είναι άραγε αυτή η σωστή λύση; Αξίζει να ρισκάρουμε την υγεία του παιδιού μας επειδή δεν βρίσκουμε γρήγορες και πρακτικές λύσεις για να πάρει μαζί του κάτι υγιεινό όπως είναι το σπιτικό φαγητό; Ας κάνουμε μια σύγκριση ανάμεσα στα τυποποιημένα προϊόντα και σπιτικά snacks.

Τα τυποποιημένα προϊόντα είναι πλούσια σε θερμίδες και λιπαρά, κυρίως κορεσμένα, τα οποία είναι γνωστό πόσο καταστροφικά είναι για την καρδιά και όχι μόνο. Τα κορεσμένα λιπαρά βρίσκονται σε τηγανητά τρόφιμα καθώς και σε ζωικά προϊόντα όπως οι κρέμες, τα λουκάνικα και άλλα λιπαρά κρέατα και το ζωικό βούτυρο. Κορεσμένα λιπαρά υπάρχουν επίσης σε έτοιμα κέικ και προϊόντα ζαχαροπλαστικής, καθώς και σε πολλά φαγητά από φαστ-φουντ αλλά και σνακ.

Επίσης, τα έτοιμα προϊόντα δεν γνωρίζουμε από τι υλικά είναι φτιαγμένα; Ποια είναι η ποιότητα και η προέλευση των συστατικών τους; Όπως επίσης όλοι μας θα έχουμε παρατηρήσει ότι το σπιτικό φαγητό ακόμα και αν το καταναλώσεις 1-2 μέρες μετά την παρασκευή του, με το απαραίτητο ζέσταμα είναι το ίδιο νόστιμο όπως και την πρώτη μέρα. Αυτό οφείλεται στο ότι περιέχει υγιεινά συστατικά και καθόλου συντηρητικά.

Τα έτοιμα προϊόντα είναι πολύ πλούσια σε ζάχαρη και αλάτι, αν βρίσκαμε λοιπόν το χρόνο να παρασκευάζουμε ένα σπιτικό κολατσιό για τα παιδιά μας θα μπορούσαμε κάνοντας μερικές παραλλαγές της αντίστοιχης συνταγής να δημιουργήσουμε ένα ακόμα πιο υγιεινό και ελαφρύ snack.

Και επειδή τόσα ακούμε καθημερινά για την οικονομική κρίση την οποία όλοι μας αντιμετωπίζουμε, ας μην ξεχνάμε ότι το σπιτικό φαγητό είναι πολύ πιο οικονομικό από ότι το έτοιμο.

Έτσι, την επόμενη φορά που θα προβληματιστούμε για το κολατσιό του παιδιού μας, ας προτιμήσουμε να φτιάξουμε:

Ένα τοστ.

  • Μια τυρόπιτα με ανθότυρο.
  • Μια σπανακόπιτα.
  • Ένα κέικ το οποίο θα διατηρηθεί άνετα μια εβδομάδα φρέσκο.
  • Ένα αυγό βραστό με 1 φέτα ψωμί ολικής.
  • Μπανάνα με ξηρούς καρπούς.
  • Μπαγκέτα ολικής με γαλοπούλα, κασέρι, ντομάτα, μαρούλι.
  • Ζελέ φρούτων με κομματάκια από φρέσκα φρούτα.

Ας μην ξεχνάμε ότι πάντα υπάρχει χρόνος για τα άτομα που αγαπάμε…….Ας μην θυσιάζουμε ό,τι πιο πολύτιμο έχουμε στον βωμό των υποχρεώσεων που ποτέ δεν τελειώνουν……

Σχετικά με τον δημιουργό

Σπυριδούλα Νικομάνη / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Διαιτολόγος Διατροφολόγος