Θηλασμός Παιδί

Διαχείριση βάρους μετά τον τοκετό

Η γέννηση ενός μωρού είναι μια θαυμαστή εμπειρία για κάθε γυναίκα που  έχει την τύχη να την βιώνει, σίγουρα όμως στην αρχή είναι το απόλυτο ΧΑΟΣ. Χάος στο πρόγραμμα του χρόνου, νέες ευθύνες, σκέψεις, συναισθήματα, αλλαγή στο ορμονικό προφίλ και ένα σώμα που προσπαθεί να επανέλθει από τον άθλο να δημιουργήσει, κουβαλήσει και φέρει μια νέα ζωή στο κόσμο. ΜΑΓΙΚΟ!

Και είναι και οι αμφιβολίες, οι απορίες που έχει κάθε νέα μαμά:

  • Είναι αρκετά νωρίς να χάσω το βάρος της εγκυμοσύνης;
  • Θα επηρεαστεί η ποσότητα του γάλατος;
  • Θα μπορέσω να αντέξω μια δίαιτα όταν κάθε δυο ώρες είμαι ξύπνια το βράδυ;
  • Ψυχολογικά είμαι έτοιμη να ακολουθήσω ένα οργανωμένο πρόγραμμα;

Πολλά ερωτήματα ακόμα μπορούν να γεννηθούν. Ας τα πάρουμε όλα ένα ένα από την αρχή.

Η πιο ασφαλής περίοδος για να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα διατροφής είναι δυο μήνες μετά την γέννα, όταν περίπου θα έχετε ένα πρόγραμμα στους χρόνους σας. Σημείωση ότι από γυναίκα σε γυναίκα αυτό το διάστημα διαφέρει. Για αρχή οι στόχοι που θα θέσετε θα πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και δίκαιοι όσο αφορά τον εαυτό σας. Το βάρος που θα χάνεται ανά βδομάδα δεν θα πρέπει να είναι περισσότερο από μισό κιλό. Καλό θα ήταν να μην έχετε υπερβολικές απαιτήσεις από τον εαυτό σας (ήδη κάνετε πολλά) καθώς μπορεί να σας επηρεάσει ψυχολογικά με αποτέλεσμα την αποτυχία της προσπάθειας σας.

Το διάστημα που θα χρειαστεί για να χάσετε τα κιλά της εγκυμοσύνης εξαρτάται από τα κιλά που πήρατε κατά τη διάρκεια της. Υπολογίζοντας ότι τα κιλά αυτά κυμαίνονται συνήθως στα 12-17 τα 6-7 από τα οποία χάνονται πριν καν επιστρέψετε σπίτι σας από το μαιευτήριο . Τα υπόλοιπα κιλά καλό είναι να τα διώξετε σε διάστημα 6 με 8 μηνών με ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής που να καλύπτει τις ανάγκες σας θρεπτικά, ψυχολογικά και γευστικά  μέχρι να φτάσετε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Σε συνέχεια σημαντικό ρόλο έχουν και οι θερμίδες. Για όσες γυναίκες θηλάζουν μία διατροφή χαμηλών θερμίδων – λιγότερων από 1800- σημαίνει ανεπαρκής πρόσληψη θρεπτικών συστατικών. Για την παραγωγή 100ml γάλατος καταναλώνονται από την μητέρα 85 θερμίδες οπότε πρέπει να υπολογίζεται 500 θερμίδες επιπλέον στην διατροφή σας από ότι πριν τον τοκετό.

Ο θηλασμός είναι επίσης ένας παράγοντας που βοηθάει στην μείωση του βάρους τουλάχιστον για ένα χρόνο μετά τον τοκετό. Τα αποτελέσματα του ωστόσο είναι ορατά κάποιες φορές ακόμη και μετά τη διακοπή του θηλασμού. Δεν θα πρέπει ωστόσο να βασιστείτε μόνο σε αυτό καθώς κινδυνεύεται τότε να πάρετε επιπλέον βάρος.

Φροντίστε τον εαυτό σας ακούγοντας το σώμα σας και τις ανάγκες του. Αν διψάτε πιείτε νερό, ας είστε κουρασμένη αναπαυτείτε. Πολλές φορές καλύπτουμε άλλες ανάγκες με τη τροφή…

Ποιες τροφές προτείνονται:

Κρέατα, πουλερικά, ψάρι, αυγά, όσπρια: 180-210 γρ. την ημέρα

Φρούτα: 2-4 μερίδες την ημέρα

Λαχανικά: 3-5 μερίδες την ημέρα

Ψωμί, δημητριακά, ρύζι  ανεπεξέργαστα με το πίτουρο, ολικής άλεσης

Υγρά: τουλάχιστον 8-12 ποτήρια την ημέρα

Ποιες τροφές να αποφεύγετε

Όλες τις τροφές που είναι πλούσιες σε θερμίδες και φτωχές σε θρεπτικά συστατικά («κενές»  τροφές) όπως γλυκά, αναψυκτικά, πολύ λιπαρά φαγητά.

Σχετικά με τον δημιουργό

Μυρτώ-Μαρία Μυλωνά/ Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Η Μυλωνά Μυρτώ –Μαρία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981 και αποφοίτησε από το τμήμα Διατροφής της Θεσσαλονίκης το 2003.
Από το 2005 διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στο Χαϊδάρι και εργάζεται ως διατροφολόγος και σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης (Wellness Coach) βοηθώντας άτομα και ομάδες να πετύχουν αλλαγές στον τρόπο ζωής τους (Lifestyle Medicine), ώστε να γίνουν πιο υγιείς και πιο ευτυχισμένοι. Η προσέγγιση της είναι ολιστική και εστιάζει στους 7 τομής ευεξίας: Διατροφή, Άσκηση, Ενέργεια και Στρες, Βάρος, Πνευματική και Συναισθηματική Ευεξία, Υγεία, Ικανοποίηση Ζωής. Εργάζεται κάνοντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες. Θεωρεί το επάγγελμά της συναρπαστικό, γιατί έχει την ευλογία να παρακολουθεί την πρόοδο, την αλλαγή και το ταξίδι μεταμόρφωσης των ανθρώπων και μέσα από αυτό και την ευγνωμοσύνη που δέχεται, την ωθεί να εξελίσσεται και η ίδια.
Πάθος της η συνεχής προσωπική εξέλιξη και για αυτό η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που μέσα στα χρόνια δεν έχει σταματήσει. Το 2007 παρακολούθησε τέσσερις κύκλους σεμιναρίων ψυχολογίας για την παχυσαρκία και για τις διατροφικές διαταραχές στο Λονδίνο (National Center for Eating Disorders). Επίσης υπήρξε για ενάμισι χρόνο ενεργά διαιτολόγος στην Μονάδα Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού και έκτοτε παραμένει επιστημονικός συνεργάτης.
Έχει συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “COSI”, το οποίο είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα σχετικά με τη συχνότητα της παιδικής παχυσαρκίας και διεξήχθη από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO)
Έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση European Institute of Nutritional Medicine (EINuM) και μπορεί να διαχειριστεί χρόνια προβλήματα υγείας, χρησιμοποιώντας την προσέγγιση των μεταβολομικών εξετάσεων και της διατροφικής ιατρικής. Έχει πιστοποιηθεί να αξιολογεί μεταβολομικές εξετάσεις και να χορηγεί κατάλληλη αγωγή συμπληρωμάτων διατροφής καθώς και εξειδικευμένη διατροφή.
Έχει ολοκληρώσει σπουδές στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα της προσωπικής συμβουλευτικής , Life Coaching, και αυτό μόνο σαν εισαγωγή γιατί το βασικό πτυχίο στο χώρο του Coaching, το οποίο είναι και μια από τις πιο απαιτητικές εκπαιδεύσεις Coaching στο κόσμο, είναι από τον ACSM (American College of Sports Medicine). Οι Wellcoaches της απένειμαν τον τίτλο του Certified Health and Wellness Coach και πιστοποιούν την καταλληλότητα της για την διαχείριση ατόμων που θέλουν να κάνουν αλλαγές στα 7 πεδία ευεξίας.
Επειδή όλα είναι θέμα επικοινωνίας για να διευρύνει και να κατανοήσει καλύτερα τα περιστατικά που αναλαμβάνει, έχει εκπαιδευτεί σε τεχνικές του NLP (νευρογλωσσικό προγραμματισμό). Τέλος, είναι πιστοποιημένη μέντορας του ινστιτούτου HeartMath, εκπαιδεύει και κάνει πρακτική τεχνικές, που είναι ίσως οι πλέον αποδεδειγμένα αποτελεσματικές στη διαχείριση του άγχους – στρες.
Είναι περήφανο μέλος του πανελλήνιου συλλόγου Διαιτολόγων - Διατροφολόγων Ελλάδος, μέλος του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Διατροφικής Ιατρικής (EINuM), μέλος του επιστημονικού κέντρου μελισσοθεραπείας Ελλάδος, του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών Ελλάδος (ΙΔΜΕ) και του HeartMath institute.
Επίσης είναι επίσημη εκπαιδεύτρια του ΚΕΑΔΔ (Κέντρο Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών)
Είναι παντρεμένη και ζει με τον άντρα της, δυο παιδιά, τον σκύλο και τη γάτα της προσπαθώντας να ζει με πάθος & έμπνευση την κάθε ημέρα, κάνοντας καθημερινή πράξη αυτά που διδάσκει.
Additional Info
Διεύθυνση: Αγωνιστών Στρατοπέδου 39
Περιοχή: Χαϊδάρι
ΤΚ:
Τηλέφωνο: 2105322383
Κινητό: 6974735376
Email: mylona.myrto@gmail.com
Ιστοσελίδα: