Snacks Παιδί

Δυναμικά Σνακ για Παιδιά που Αθλούνται.

Στις μέρες μας έχουμε συνηθίσει να μιλάμε για τη διατροφή των παιδιών γενικά, για τα υπέρβαρα παιδιά και για τα κακόφαγα παιδιά. Τι γίνεται όμως με τα παιδιά που αθλούνται; Τα παιδιά εκείνα που έχουν κάνει την άσκηση τρόπο ζωής τους; Μέχρι πρόσφατα είχα την εντύπωση ότι τα παιδιά που αθλούνται αποτελούν μειοψηφία. Αυτό το πίστευα επειδή τα περισσότερα παιδιά που επισκέπτονται το διαιτολόγο είναι εκείνα που παρουσιάζουν προβλήματα με τη διατροφή και κυρίως με το βάρος τους.  Έτσι συχνά οι διαιτολόγοι παρακολουθώντας παιδιά με προβλήματα βάρους θεωρούμε ότι αποτελούν γενικά την πλειοψηφία. Δεν είναι έτσι όμως αποτελούν πλειοψηφία στο πελατολόγιο μας, αλλά όχι γενικά.

Τα τελευταία χρόνια μέσα από τις συνεργασίες μου με αθλητικούς συλλόγους διαπίστωσα, ευτυχώς, πως τα παιδιά που αθλούνται σίγουρα δεν αποτελούν μειοψηφία. Αυτό είναι πολύ ευχάριστο γιατί όλοι γνωρίζουμε τα οφέλη της άσκησης σε νεαρές ηλικίες. Το δυσάρεστο της υπόθεσης είναι ότι μόνο όταν ένα παιδί αναπτύξει πρόβλημα με το βάρος, τότε είναι και που οι γονείς θα ασχοληθούν περισσότερο με το κομμάτι της υγιεινής διατροφής. Και αυτό γιατί οι περισσότεροι κάνουν το λάθος να ανάγουν τη διατροφή σε θερμίδες. Θεωρούν πως επειδή το παιδί που γυμνάζεται καίει περισσότερες θερμίδες τις οποίες θα πρέπει να του τις παρέχουν μέσα από πλουσιότερα σε ζάχαρη και λιπαρά γεύματα!

Χάρη σε αυτή την εσφαλμένη εντύπωση αρκετά παιδιά αθλητές καθώς ενηλικιώνονται και αφού εγκαταλείψουν τον αθλητισμό αποκτούν βάρος παραπάνω από το φυσιολογικό!

Είναι σημαντικό να καταλάβουν οι γονείς πως Το παιδί που αθλείται δεν έχει το ακαταλόγιστο στο φαγητό. Παρακάτω σας προτείνω μερικά σνακ τόσο για δεκατιανό όσο και για απογευματινό που μπορούν να βοηθήσουν τους νεαρούς αθλητές να αποφύγουν την πολλή ζάχαρη και παράλληλα να έχουν αρκετή ενέργεια ώστε να αντεπεξέλθουν στο πρόγραμμά τους.

Δυναμικά Σνακ για δεκατιανό

  • Ένα κουλούρι ολικής άλεσης με ένα ποτήρι χυμό
  • Ένα τοστ με κασέρι και ένα ποτήρι χυμό
  • Δύο χειροποίητα τυροπιτάκια και ένα φρούτο και ένα ποτήρι νερό
  • Ένα κομμάτι χειροποίητη σπανακόπιτα και ένα φρούτο και ένα ποτήρι νερό
  • Δυο πολύσπορα κριτσίνια και μια φέτα κασέρι και ένα ποτήρι χυμό
  • Ένα χυμό με μία μπάρα δημητριακών
  • Ένα σάντουιτς με ψωμί πολύσπορο και ταχίνι και μέλι και ένα χυμό
  • Ένα σάντουιτς με ψωμί σίκαλης και φιλαδέλφεια και μαρμελάδα και ένα φρούτο και ένα ποτήρι νερό
  • Ένα σάντουιτς με ψωμί ολικής καιμε φυστικοβούτυρο και μέλι και ένα φρούτο και ένα ποτήρι νερό
  • Ένα σάντουιτς με ψωμί ζέας με ταχίνι-κακάο και ένα φρούτο και ένα ποτήρι νερό
  • 1 μικρό σακουλάκι σπόρια ανάλατα και ένα φρούτο και ένα ποτήρι νερό
  • 1 μικρό μπολάκι ποπ κορν σπιτικα και 2 φρούτα και ένα ποτήρι νερό
  • 330 ml ξινόγαλα η κεφιρ και 2 κριθαρένια παξιμαδάκια και ένα φρούτο και ένα ποτήρι νερό
  • 1 ρυζόγαλο και ένα φρούτο και ένα ποτήρι νερό
  • ένα μίνι σάντουιτς με πολύσπορο ψωμί και με λαχανικά και τόνο και ένα χυμό
  • μια τορτίγια ολικής με λαχανικά και τυρί και αυγό και ένα χυμό 

 Δυναμικά Σνακ  απογευματινό

  • ένα φρούτο με 1 κομμάτι κέικ ή 1 μικρό μάφιν με αλεύρι ολικής άλεσης και ξηρούς καρπούς και ένα ποτήρι νερό
  • ένα φρούτο και μία φέτα ψωμί ολικής με μέλι και ταχίνι ένα ποτήρι τσάι βουνού
  • Ένα χυμό με μία σπιτική μπάρα δημητριακών
  • Ένα γιαούρτι με 2 φρούτα και ένα ποτήρι νερό
  • Ένα κομμάτι σπιτική μηλόπιτα και ένα φλυτζάνι χαμομήλι
  • Τρία αποξηραμένα φρούτα και 10 ξηρούς καρπούς και 2 φρούτα και ένα ποτήρι νερό
  • Ένα φρούτο και ένα γλυκό της αρεσκείας του (1-2 φορές την εβδομάδα) και ένα ποτήρι νερό
  • Δύο μπισκότα τύπου digestιve και ένα 1 ποτήρι γάλα και ένα φρούτο
  • Ένα μικρό κομμάτι χαλβά με ένα φρούτο και ένα ποτήρι νερό
  • Ένα παστελάκι με ένα φρούτο και ένα φλυτζάνι πρασινο τσάι
  • Ένα φρούτο και ένα σοκολατακι υγείας και ένα ποτήρι νερό
  • Ένα αβοκάντο με μέλι και καρύδια και ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι
  • Ένα φλυτζάνι γάλα με λίγο κακάο και 2 ρυζογκοφρέτες
  • Ένα υγιεινό smoothie και ένα ποτήρι νερό
  • Ένα ζελέ με φρούτα και γιαούρτι και ένα ποτήρι νερό
  • 1 κουπάκι χαλβά σιμιγδαλένιο και ένα φρούτο και ένα ποτήρι νερό
  • 1 ψημένο μήλο με κανέλα και λίγο μέλι και 1 γιαουρτάκι

Σχετικά με τον δημιουργό

Σοφία Μπάμπου / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Διαιτολόγος Διατροφολόγος