Dr Plus - Diatrofi

Παιδί

Γονείς μετεξεταστέοι…

Παρακολουθώντας κάποιος μια σχολή γονέων μαθαίνει πράγματα, όπως το ότι «αν θέλει το παιδί του να τα πηγαίνει καλά στο σχολείο θα πρέπει από τα πρώτα χρόνια της ζωής του να παίζει για τουλάχιστον μία ώρα καθημερινά στον χώρο που μελλοντικά θα πρέπει να συγκεντρώνεται για να διαβάζει». Όπως για παράδειγμα στο δωμάτιό του, που όταν φύγει η κούνια θα μπει το γραφείο του με τα μολύβια, τα τετράδια και τα βιβλία.

Επίσης, για να το πετύχει αυτό θα πρέπει από τη βρεφική ηλικία να ασχολούνται μαζί του και με τα παιχνίδια του στον συγκεκριμένο χώρο, για τουλάχιστον μία ώρα, η μητέρα του και όποτε προλαβαίνει ο πατέρας του, αλλά με μια και μοναδική προϋπόθεση. Θα τους απασχολεί το παιχνίδι με το παιδί τους και τίποτε άλλο. Δεν σηκώνουν κινητά, δεν απαντούν στο τηλέφωνο, δεν παίζει κάπου στο βάθος η τηλεόραση, περνώντας έτσι το μήνυμα ότι, όταν συγκεντρωνόμαστε σε κάτι, αφιερωνόμαστε σε αυτό και σε τίποτε άλλο. Επίσης, με την τακτική αυτή εξασφαλίζουν και ενισχύουν ένα συναίσθημα εμπιστοσύνης στο παιδί τους ότι είναι μοναδικό και όχι μέρος του ελεύθερου χρόνου τους.

Παρακολουθώντας κάποιος μια σχολή γονέων μαθαίνει γιατί το μεγαλύτερο παιδί ζηλεύει το νεογέννητο που μπαίνει στο σπίτι. Ποια συναισθήματα είναι αυτά που το οδηγούν να αντιδρά τόσο έντονα. Για παράδειγμα, όταν παίρνεις μια νέα τραπεζαρία τι την κάνεις την παλιά; Την πετάς ή την πηγαίνεις στο εξοχικό; Κάπως έτσι αισθάνεται και το μεγαλύτερο παιδί. Φοβάται ότι θα το πετάξουν ή ότι θα το δώσουν. Και το συναίσθημα αυτό ενισχύεται ειδικά όταν τις πρώτες ημέρες της γέννησης του νέου μέλους, το μεγαλύτερο πηγαίνει να ζήσει για λίγες ημέρες με τον παππού και τη γιαγιά, όπου στην κυριολεξία το απομακρύνεις από τον καθημερινό φυσικό χώρο του σαν να το διώχνεις. Και έστω και αν οι γονείς δεν απομακρύνουν το μεγαλύτερο παιδί, τότε γιατί αυτό εξακολουθεί και έχει συμπτώματα ζήλιας; Εσείς πώς θα αισθανόσασταν αν ο σύζυγός σας, σας έφερνε ξαφνικά μια δεύτερη σύζυγο για να ζήσετε από τώρα και στη συνέχεια όλοι  μαζί; Κάπως έτσι αισθάνεται και το μεγαλύτερο παιδί για πολύ καιρό μέχρι να κατανοήσει την έννοια της αδερφικότητας.

Παρακολουθώντας κάποιος μια σχολή γονέων μαθαίνει γιατί δεν πέφτουν όλα τα παιδιά στα ναρκωτικά, γιατί δεν οδηγούνται όλα στην εγκληματικότητα, γιατί κάποια παιδιά θα πετύχουν και κάποια άλλα όχι. Το μόνο που χρειάζεται είναι να πάρει εγκαίρως τις πληροφορίες και, κυρίως, να γνωρίζει από πριν πώς θα πρέπει να συμπεριφερθεί από τη βρεφική ηλικία μέχρι τα πρώτα χρόνια του δημοτικού, όπου μέσα σε αυτά τα πρώτα πέντε με έξι χρόνια αναπτύσσεται το μεγαλύτερο μέρος της ιδιοσυγκρασίας κάθε παιδιού.

Σε μια κοινωνία δεν παρασύρονται όλα τα παιδιά από το αλκοόλ ή τα ναρκωτικά ή την εγκληματικότητα. Μπορεί να δοκιμάσουν, και το πιθανότερο είναι ότι όλα θα δοκιμάσουν, το καινούριο, το παράξενο, το φευγάτο αλλά κάποια από αυτά θα το σταματήσουν εγκαίρως, κάποια θα ελέγξουν από μόνα τους τον εαυτό τους και θα δείξουν αυτοσυγκράτηση. Και δυστυχώς για όσους είναι ή θα γίνουν γονείς, όποιον δρόμο κι αν ακολουθήσουν τα παιδιά τους θα είναι και θα παραμένουν οι μοναδικοί υπεύθυνοι. Όπως σε ένα σεισμό δεν πέφτουν όλα τα κτίρια έτσι και σε μια κοινωνία δεν παρασύρονται όλα τα παιδιά από το αλκοόλ ή τα ναρκωτικά ή την εγκληματικότητα. Ακόμα και αν μετά τον σεισμό ξηλώθηκαν τα πλακάκια, ακόμα κι αν ράγισαν οι σοβάδες, ακόμα κι αν έπεσε η στέγη, όλα ξαναφτιάχνονται. Αν όμως το κτίριο έχει πέσει από τα θεμέλια δεν ξαναδιορθώνεται. Όταν έρθει εκείνη η ώρα θα έχει πέσει για πάντα. Τα κτίρια που έχουν γερά θεμέλια παραμένουν τελικά όρθια σε κάθε λίκνισμα και σε κάθε ταρακούνημα της ζωής. Όσο πιο γερά τα θεμέλια, τόσο περισσότερα ταρακουνήματα θα αντέξουν.

Ακόμα και η υγεία των παιδιών χτίζεται στα πρώτα χρόνια της ζωής τους. Το αν θα αποκτήσουν καλές ή κακές διατροφικές συνήθειες εξαρτάται απόλυτα από τι κάνουν οι άλλοι γύρω τους. Τα παιδιά μέχρι την ηλικία των πέντε ετών δεν μαθαίνουν από την καταγεγραμμένη γνώση, αλλά αποστηθίζουν αυτό που βλέπουν. Κι αυτό που βλέπουν θα εφαρμόζουν και για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους.

Μια νέα σχολική χρονιά άρχισε και κάθε μέρα που περνάει διαπιστώνουμε ότι όλοι μας έχουμε ανάγκη από νέα γνώση, γιατί η άγνοια είναι η μεγαλύτερη αμαρτία και η ενημέρωση είναι η καλύτερη πρόληψη. Παρακολουθώντας κάποιος μια σχολή γονέων ή αναζητώντας μέσα από τη γνώση τους τρόπους να γίνει καλύτερος γονιός, τελικά δεν μαθαίνει το γιατί κάποια παιδιά θα επιβιώσουν ή θα πετύχουν καλύτερα από κάποια άλλα. Μαθαίνει το πώς θα πετύχει ο ίδιος ως γονιός γιατί εδώ ή έννοια του μετεξεταστέου είναι συνυφασμένη με την απώλεια. Υπάρχει πλέον μεγάλη ανάγκη να παραδώσουμε ένα καλύτερο μέλλον στα παιδιά μας. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να μάθουμε στα παιδιά μας πως το μέλλον ανήκει εξίσου σε όλα τα παιδιά του κόσμου.

Σχετικά με τον δημιουργό

Ευάγγελος Ζουμπανέας / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Ο Ευάγγελος Ζουμπανέας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Είναι Πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος από το 1993 με Μεταπτυχιακές Σπουδές και Εξειδίκευση στην Διατροφική και Ψυχολογική αντιμετώπιση διαταραχών (Master Practitioner inEatingDisorders & Obesity) όπως η Νευρική Ανορεξία, η Νευρική Βουλιμία και η Ψυχογενής Παχυσαρκία από τον Εθνικό Οργανισμό για τις Διατροφικές Διαταραχές της Μεγάλης Βρετανίας - NCFED.

Την περίοδο 2006-2007 διετέλεσε υπεύθυνος του Διαιτολογικού Τμήματος της Μονάδας Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού και από το 2007 παραμένει τακτικός εξωτερικός συνεργάτης και σύμβουλος της μονάδος.

Είναι πρόεδρος στο Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών & Ερευνών www.insr.gr, Αντιπρόεδρος του Επιστημονικού Κέντρου Μελισσοθεραπείας. και μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Παχυσαρκίας.

Είναι τακτικός συνεργάτης ενημερωτικών εκπομπών τόσο της κρατικής αλλά και ιδιωτικής τηλεόρασης. Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2002 ήταν πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων - Τεχνολόγων Διατροφής και από τον Ιανουάριο του 2010 είναι πρόεδρος στο Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών.

Από το Δεκέμβριο του 2010 είναι διευθύνων σύμβουλος του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών - ΚΕΑΔΔ www.keadd.gr το οποίο είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης με τον Εθνικό Οργανισμό για τις Διατροφικές Διαταραχές της Μεγάλης Βρετανίας NCFED www.eating-disorders.org.uk για τις πιστοποιημένες εκπαιδεύσεις MasterPractitionerστην αντιμετώπιση των διατροφικών διαταραχών.

Πέρα από τις ακαδημαϊκές του γνώσεις στην επιστήμη της Διατροφής, έκανε σπουδές και σε άλλους τομείς όπως Επιχειρησιακό Management, Δημόσιες σχέσεις, Διαφήμιση και Ψυχολογία.

Έρευνες και μελέτες του με θέμα τη Παχυσαρκία και τη Διατροφή, έχουν παρουσιασθεί σε Ελληνικά και Παγκόσμια συνέδρια Διατροφής.

Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί στα περιοδικά «Διατροφή και Υγεία», «Vita», «Δίαιτα και Διατροφή» «Αρμονία» «FAQ», «AthensVoice» καθώς και σε άλλα περιοδικά και εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας.

Με το συνάδελφό του Μανώλη Μανωλαράκη ιδρύσαν το 1997 την επιστημονική ομάδα Διατροφή - Εφαρμοσμένα Προγράμματα Διατροφικής Αγωγής και Υποστήριξης με αξιόλογους συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα. Από τον Οκτώβριο του 1999 είναι εκδότες του επιστημονικού περιοδικού Διατροφή Health & Welnessκαι υπεύθυνοι ύλης του επιστημονικού site www.diatrofi.gr και του ηλεκτρονικού περιοδικού e-foodforthought.

Με το συνάδελφό του Μανώλη Μανωλαράκη είναι συγγραφείς του Οδηγού Καθημερινής Διατροφής υπό τον γενικό τίτλο «Τι καλό θα μαγειρέψεις …σήμερα μαμά;» από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα με θέμα την οργάνωση της διατροφής της Ελληνικής οικογένειας συνοδευόμενο με όλες τις παραδοσιακές συνταγές μαγειρεμένες με ελαφρύ τρόπο που έγινε το απαραίτητο βιβλίο για κάθε οικογένεια ξεπερνώντας τα 20.000 αντίτυπα μέχρι σήμερα..

Τον Απρίλιο του 2009 εκδόθηκε το 2ο προσωπικό του βιβλίο «Διατροφική Νοημοσύνη – η απάντηση στη βουλιμία, την πολυφαγία και την παχυσαρκία» που πολύ γρήγορα αγαπήθηκε από χιλιάδες αναγνώστες που βρήκαν μια ανακουφιστική μέθοδο για να καταπολεμήσουν τη διαταραγμένη σχέση με το φαγητό. Το βιβλίο εκδόθηκε αρχικά από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα και μετέπειτα σε 3η έκδοση από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Τον Μάιο του 2010 εκδόθηκε το 3ο προσωπικό του βιβλίο «Σεφ… στο παρά πέντε- διατροφή, ιδέες & συνταγές για πολυάσχολους» αρχικά από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα και μετέπειτα η 2η έκδοση από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Από νεαρή ηλικία έχει διατελέσει αθλητής της ομάδας μπάσκετ εφήβων του Sporting και έχει επίσης ενασχοληθεί με τις πολεμικές τέχνες και την κολύμβηση Από τον Μάιο του 2004 είναι μέλος του κολυμβητικού αθλητικού συλλόγου Μεταμορφώσεως όπου τον Ιούνιο του 2005 κατέκτησε αργυρό μετάλλιο στα 400mελεύθερο σε αγώνες παλαιμάχων του κολυμβητικού Ομίλου Παλαιού Φαλήρου.

Από το 1995 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας στο προσωπικό του γραφείο στην Νέα Ιωνία.

Μπορείτε να κλείσετε ραντεβού με τον κύριο Ζουμπανέα είτε τηλεφωνικά στο 2102718360 είτε μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας κράτησης ραντεβού από την ιστοσελίδα: NowDoctor στο link http://www.nowdoctor.gr/ezoumpaneas