Διατροφικές διαταραχές

Όποιος βιάζεται….. παχαίνει??

Εκτός από την ποιότητα της διατροφής μας πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το πώς τρώμε…Πόσο γρήγορα καταναλώνουμε το γεύμα μας αλλά και υπό ποιές συνθήκες. Οι fast eaters έχουν πολύ περισσότερες  πιθανότητες να εμφανίσουν μεταβολικό σύνδρομο (σύνολο συμπτωμάτων όπως υψηλή αρτηριακή πίεση, παχυσαρκία, διαταραχές στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα με μεγαλυτερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη ή καρδιαγγειακών) και αύξηση βάρους και περιφέρειας μέσης, προσθέτοντας έτσι και νούμερο στα παντελόνια. Η κατανάλωση φαγητού δεν είναι αγώνας δρόμου!!! Η ταχύτητα με την οποία καταναλώνουμε το γεύμα μας συσχετίζεται με τη μελλοντική εμφάνιση μεταβολικού συνδρόμου σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες. Όταν τρώμε βιαστικά επεμβαίνουμε στο σύστημα μετάδοσης του αισθήματος κορεσμού της πείνας από το στομάχι στον εγκέφαλο, καθώς το στομάχι δεν προλαβαίνει να στείλει το σχετικό μήνυμα και έτσι δεν αντιλαμβάνεται ότι δεν πεινάμε άλλο. Έτσι καταλήγουμε να τρώμε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού ή γλυκού, απολαμβάνοντάς τα λιγότερο λόγω της βιασύνης που δεν μας επιτρέπει να απολαύσουμε τη γεύση, το χρώμα, την υφή και τη νοστιμιά του φαγητού.

Τι κάνουμε γιαυτό? Τρώμε συνειδητά και μασάμε αργά και σταθερά την τροφή και απολαμβάνουμε το φαγητό μας. Το στομάχι τότε θα στείλει το μήνυμα στον εγκέφαλο ότι έχουμε χορτάσει και δεν θα υπερκαταναλώσουμε φαγητό.

Κακές συνήθειες….

Εκτός από την ταχύτητα με την οποία καταναλώνουμε το γεύμα μας, πολλές φορές τρώμε στο πόδι, στο αυτοκίνητο ή στο γραφείο. Το να μην τρώμε καθιστοί το γεύμα μας, δυσχαιρένει το μεταβολισμό και την καλή χώνεψη του φαγητού, με αποτέλεσμα να μη φτάνουμε σε κορεσμό ή να φτάνουμε νωρίτερα και έτσι μετά από λίγη ώρα ξαναπεινάμε. Αυτό οδηγεί σε μετέπειτα τσιμπολόγημα ή ακόμη και σε υπερφαγικό επεισόδιο.

Τι κάνουμε γι’αυτό? Είναι σημαντικό να τρώμε καθιστοί και σε ήρεμο περιβάλλον. Αφιερώνουμε χρόνο για τη διαδικασία της σίτισής μας. Αν δεν φάμε σωστά δε θα έχουμε ενέργεια για τις μετέπειτα εργασίες της μέρας οπότε είναι απαραίτητο να αφιερώσουμε λίγο παραπάνω χρόνο.

Δύσκολη μέρα στη δουλειά ? Αντί να παραλείψεις το γεύμα σου ή να το καταναλώσεις βιαστικά μπροστά από τον υπολογιστή απαντώντας email, πήγαινε για 15-20 λεπτά στο χώρο εστίασης ή κλείσε τον υποογιστή και φάε με ηρεμία το γεύμα σου. Θα σου δώσει ενέργεια να συνεχίσεις τη δουλειά και να κόψεις δρόμο. Το να αφήνεις τον εαυτό σου χωρίς ενέργεια είναι αδιανότητο και μη παραγωγικό!! Μια συνήθεια σαν αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε εμφάνιση μεταβολικού συνδρόμου σε βάθος χρόνου. Αν δεν έχεις χρόνο φάε ένα μικρό σνακ (ξηροί καρποί με φρούτο) για να σε κρατήσει μέχρι να μπορείς να απαλλαγείς για λίγο και για να φας το γεύμα σου ήρεμα.

Μάθε να ακούς και να φροντίζεις το σώμα σου!

mov_keadd-212x300
Σημείωση προς ειδικούς
: Αν είσαι επαγγελματίας υγείας εξειδικεύσου σε θέματα διαχείρισης διατροφικών διαταραχών μέσω της εκπαίδευσης Master Practitioner on Eating Disordes του Κέντρου Εκπαίδευσης & Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών. Περισσότερες πληροφορίες στο Link www.keadd.gr καθώς και τις Προσεχείς Εκπαιδεύσεις ΕΔΩ

Αν αναζητείς Πιστοποιημένο Επαγγελματία Υγείας από το NCFED στις Διατροφικές Διαταραχές δες στο Δίκτυο Συνεργαζόμενων Επαγγελματιών Υγείας ΕΔΩ

 

Σχετικά με τον δημιουργό

Ραφαέλα Μακρή Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Η Ραφαέλα Μακρή είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος απόφοιτος του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών το 2013. Κατάγεται από την όμορφη Πάφο της Κύπρου. Από το 2015 δραστηριοποιείται στην Πάφο στο διαιτολογικό της γραφείο που βρίσκεται στο γυμναστήριο “DinamicoPersonal Training”. Παράλληλα ασχολείται με το Personal και Group training, έχοντας πιστοποίηση της Base Training Αθηνών. Έχει κάνει πρακτική άσκηση στα νοσοκομεία Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών Ν.Ν.Α. καθώς και στο Γ.Ν.Ε. Θριάσιο στην Ελευσίνα και στην εταιρεία “UNILEVER-Ελαίς”. Υπήρξε πρωταθλήτρια σε Ελλάδα και Κύπρο στο στίβο, στα 100 μέτρα με εμπόδια και λατρεύει τις αθλητικές δραστηριότητες, καθώς και τον εθελοντισμό. Μέλος του Παγκύπριου Συνδέσμου Διαιτολόγων- Διατροφολόγων.