Dr Plus - Diatrofi

Εφηβεία

Μικρά μυστικά διατροφής για την ενίσχυση της μνήμης στην περίοδο των εξετάσεων

Ενισχύουμε το κλασικό πρωινό γάλα με δημητριακά με μια κουταλιά ψιλοκομμένα καρύδια ή γενικά διάφορους ξηρούς καρπούς τριμμένους στο multi ενισχύοντας το πρωινό με ω3 λιπαρά οξέα που βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία και θρέψη του εγκεφάλου ενώ παράλληλα εμπλουτίζουμε το πρωινό μας με το ιχνοστοιχείο Μαγνήσιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β που αποτελούν σημαντικό παράγοντα για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και της μνήμης.

 

Επίσης μπορούμε να προσθέσουμε στο κλασικό πρωινό δυο τρεις κουταλιές ψιλοκομμένα φρέσκα φρούτα ενισχύοντας περισσότερο με βιταμίνες C και Α το πρωινού που αποτελούν σημαντικούς παράγοντες στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και στην ικανότητα του οργανισμού για τη διαχείριση του στρες.

Εντάσσουμε μικρά ενδιάμεσα γεύματα που μπορούν να αποτελούνται από μια μικρή ποικιλία φρέσκων φρούτων σε συνδυασμό με μια ή δυο κουταλιές της σούπας άψητους και ανάλατους ξηρούς καρπούς ενισχύοντας την διαρκή παροχή φυσική πηγής γλυκόζης στον εγκέφαλο καθότι αυτό είναι και το βασικό καύσιμο που χρησιμοποιεί ο εγκέφαλος για τις λειτουργίες του. Τα φρέσκα φρούτα μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε με μια κουταλιά ξερά φρούτα. Τους ξηρούς καρπούς και τα ξερά φρούτα είναι ιδανικό να τα έχουμε μουσκέψει για 5 – 10 λεπτά νερά σε ένα μπολ με νερό. Με τον τρόπο αυτό μαλακώνουν και γίνονται περισσότερο εύπεπτα αποδίδοντας περισσότερα από τα θρεπτικά τους συστατικά και επίσης δημιουργούν γρηγορότερα το αίσθημα του κορεσμού στο στομάχι απομακρύνοντας τον κίνδυνο για διαρκές τσιμπολόγημα. Παράλληλα οι άπεπτες φυτικές ίνες που περιέχουν οι ξηροί καρποί επιβάλουν τη σταδιακή απελευθέρωση της γλυκόζης στο αίμα δημιουργώντας μια σταθερή πηγή ενέργειας για τον εγκέφαλο.

Εναλλακτικά η κατανάλωση φρούτων σε συνδυασμό με μπάρες δημητριακών ή μπισκότα ολικής άλεσης μπορούν να επιφέρουν εξίσου καλά το ίδιο αποτέλεσμα της απαραίτητης τόνωσης που χρειάζεται ανά πάσα στιγμή.

Προσθέτουμε στο απογευματινό γεύμα ένα γιαούρτι με φρέσκα φρούτα και ένα δυο κουταλάκια τριμμένους ξηρούς καρπούς, λίγο μέλι και κανέλα για ενίσχυση της ημερήσιας διατροφής με ακόμα περισσότερα θρεπτικά συστατικά , πρωτεΐνη και ασβέστιο. Οι απογευματινές ώρες είναι ιδιαίτερα επιρρεπής για την ανάγκη για κάποιο γλυκό το οποίο όμως αν αποτελείται αποκλειστικά από απλούς υδατάνθρακες και λίπη όπως μια σοκολάτα ή ένα κρουασάν ή ένα παγωτό μας τονώνει προσωρινά λόγω της απότομης αύξησης της γλυκόζης στο αίμα, πολύ σύντομα όμως η κατάσταση αυτή περνά στη φάση της απότομης υπογλυκαιμίας με αποτέλεσμα να επιφέρει αισθήματα κόπωσης και ατονίας. Η φυσική επιλογή που περιγράφτηκε παραπάνω αποτελεί μια εξαιρετική λύση για την κάλυψη της ανάγκης για γλυκό αλλά ταυτόχρονα συνεισφέρει σε πληθώρα θρεπτικών συστατικών που ενισχύουν τις εγκεφαλικές λειτουργείς.

Ελαφρύ γεύμα στο βραδινό με πράσινη σαλάτα σε συνδυασμό με μια μερίδα πρωτεΐνης όπως κρέας ή ψάρι ή κοτόπουλο ή τυρί και μια μικρή μερίδα αμύλου όπως ένα φλιτζάνι ζυμαρικά ή σκούρο ρύζι ή μια με δυο φέτες ψωμί ολικής άλεσης ή ένα μέτριο κρίθινο παξιμάδι. Κι αυτό διότι μεγάλες ποσότητες αμύλου στο βραδινό γεύμα όπως το να καταναλώσει κάποιος μια κανονική μερίδα ζυμαρικά ή δυο σουβλάκια ή τρία με τέσσερα κομμάτια πίτσα σε συνδυασμό με το μεγάλο φορτίο λιπαρών που περιέχουν πολύ σύντομα θα οδηγήσουν σε μια άκρατη υπνηλία ενώ γνωρίσουμε πολύ καλά πως για τους περισσότερους μαθητές οι βραδινές ώρες είναι πολύτιμες για μελέτη.

Τέλος ένα καλό συμπλήρωμα διατροφής πλήρες σε βιταμίνες μέταλλα και ιχνοστοιχεία σε συνδυασμό με ένα συμπλήρωμα ω3 λιπαρών οξέων θα αποτελέσουν σημαντικούς συμμάχους στον αγώνα για την επιτυχία στις εξετάσεις

Σχετικά με τον δημιουργό

Ευάγγελος Ζουμπανέας / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Ο Ευάγγελος Ζουμπανέας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Είναι Πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος από το 1993 με Μεταπτυχιακές Σπουδές και Εξειδίκευση στην Διατροφική και Ψυχολογική αντιμετώπιση διαταραχών (Master Practitioner inEatingDisorders & Obesity) όπως η Νευρική Ανορεξία, η Νευρική Βουλιμία και η Ψυχογενής Παχυσαρκία από τον Εθνικό Οργανισμό για τις Διατροφικές Διαταραχές της Μεγάλης Βρετανίας - NCFED.

Την περίοδο 2006-2007 διετέλεσε υπεύθυνος του Διαιτολογικού Τμήματος της Μονάδας Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού και από το 2007 παραμένει τακτικός εξωτερικός συνεργάτης και σύμβουλος της μονάδος.

Είναι πρόεδρος στο Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών & Ερευνών www.insr.gr, Αντιπρόεδρος του Επιστημονικού Κέντρου Μελισσοθεραπείας. και μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Παχυσαρκίας.

Είναι τακτικός συνεργάτης ενημερωτικών εκπομπών τόσο της κρατικής αλλά και ιδιωτικής τηλεόρασης. Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2002 ήταν πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων - Τεχνολόγων Διατροφής και από τον Ιανουάριο του 2010 είναι πρόεδρος στο Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών.

Από το Δεκέμβριο του 2010 είναι διευθύνων σύμβουλος του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών - ΚΕΑΔΔ www.keadd.gr το οποίο είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης με τον Εθνικό Οργανισμό για τις Διατροφικές Διαταραχές της Μεγάλης Βρετανίας NCFED www.eating-disorders.org.uk για τις πιστοποιημένες εκπαιδεύσεις MasterPractitionerστην αντιμετώπιση των διατροφικών διαταραχών.

Πέρα από τις ακαδημαϊκές του γνώσεις στην επιστήμη της Διατροφής, έκανε σπουδές και σε άλλους τομείς όπως Επιχειρησιακό Management, Δημόσιες σχέσεις, Διαφήμιση και Ψυχολογία.

Έρευνες και μελέτες του με θέμα τη Παχυσαρκία και τη Διατροφή, έχουν παρουσιασθεί σε Ελληνικά και Παγκόσμια συνέδρια Διατροφής.

Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί στα περιοδικά «Διατροφή και Υγεία», «Vita», «Δίαιτα και Διατροφή» «Αρμονία» «FAQ», «AthensVoice» καθώς και σε άλλα περιοδικά και εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας.

Με το συνάδελφό του Μανώλη Μανωλαράκη ιδρύσαν το 1997 την επιστημονική ομάδα Διατροφή - Εφαρμοσμένα Προγράμματα Διατροφικής Αγωγής και Υποστήριξης με αξιόλογους συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα. Από τον Οκτώβριο του 1999 είναι εκδότες του επιστημονικού περιοδικού Διατροφή Health & Welnessκαι υπεύθυνοι ύλης του επιστημονικού site www.diatrofi.gr και του ηλεκτρονικού περιοδικού e-foodforthought.

Με το συνάδελφό του Μανώλη Μανωλαράκη είναι συγγραφείς του Οδηγού Καθημερινής Διατροφής υπό τον γενικό τίτλο «Τι καλό θα μαγειρέψεις …σήμερα μαμά;» από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα με θέμα την οργάνωση της διατροφής της Ελληνικής οικογένειας συνοδευόμενο με όλες τις παραδοσιακές συνταγές μαγειρεμένες με ελαφρύ τρόπο που έγινε το απαραίτητο βιβλίο για κάθε οικογένεια ξεπερνώντας τα 20.000 αντίτυπα μέχρι σήμερα..

Τον Απρίλιο του 2009 εκδόθηκε το 2ο προσωπικό του βιβλίο «Διατροφική Νοημοσύνη – η απάντηση στη βουλιμία, την πολυφαγία και την παχυσαρκία» που πολύ γρήγορα αγαπήθηκε από χιλιάδες αναγνώστες που βρήκαν μια ανακουφιστική μέθοδο για να καταπολεμήσουν τη διαταραγμένη σχέση με το φαγητό. Το βιβλίο εκδόθηκε αρχικά από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα και μετέπειτα σε 3η έκδοση από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Τον Μάιο του 2010 εκδόθηκε το 3ο προσωπικό του βιβλίο «Σεφ… στο παρά πέντε- διατροφή, ιδέες & συνταγές για πολυάσχολους» αρχικά από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα και μετέπειτα η 2η έκδοση από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Από νεαρή ηλικία έχει διατελέσει αθλητής της ομάδας μπάσκετ εφήβων του Sporting και έχει επίσης ενασχοληθεί με τις πολεμικές τέχνες και την κολύμβηση Από τον Μάιο του 2004 είναι μέλος του κολυμβητικού αθλητικού συλλόγου Μεταμορφώσεως όπου τον Ιούνιο του 2005 κατέκτησε αργυρό μετάλλιο στα 400mελεύθερο σε αγώνες παλαιμάχων του κολυμβητικού Ομίλου Παλαιού Φαλήρου.

Από το 1995 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας στο προσωπικό του γραφείο στην Νέα Ιωνία.

Μπορείτε να κλείσετε ραντεβού με τον κύριο Ζουμπανέα είτε τηλεφωνικά στο 2102718360 είτε μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας κράτησης ραντεβού από την ιστοσελίδα: NowDoctor στο link http://www.nowdoctor.gr/ezoumpaneas