Dr Plus - Diatrofi

Κύηση

Φυσικοί τρόποι για να αυξήσετε τη γονιμότητα και να μείνετε έγκυος πιο γρήγορα

Είναι πραγματικότητα ότι τα προβλήματα γονιμότητας επηρεάζουν έως και 15% των ζευγαριών (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3717046/ )

Υπάρχουν μερικοί φυσικοί τρόποι για να αυξήσετε τη γονιμότητα σας και να μείνετε έγκυος γρήγορα. Στην πραγματικότητα, η διατροφή και αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να βοηθήσει να ωθήσει τη γονιμότητα έως και 69%, και αυτό δεν είναι αμελητέο (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17978119)

Στο παρόν άρθρο μπορείτε να δείτε κάποιους τρόπους για να πετύχετε μια πολυπόθητη εγκυμοσύνη, που σας εύχομαι να απολαύσετε!

.1. Τρώτε τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά

Μικροθρεπτικά στοιχεία με αντιοξειδωτική δράση όπως το φολικό οξύ και ο ψευδάργυρος επιδρά θετικά στη γονιμότητα τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών

Τροφές όπως φρούτα, λαχανικά, ελαιώδης σπόροι και ολόκληροι καρποί βοηθούν παρέχοντας αντιοξειδωτικά και βιταμίνες όπως βιτΕ (τοκο-φερόλη), βιτ. C, φολικό οξύ, β- καροτένιο και λουτεϊνη.

  1. Τρώτε μεγαλύτερο πρωινό

Τρώγοντας ένα πλούσιο πρωινό μπορεί να βοηθήσει γυναίκες με προβλήματα υπογονιμότητας.

Η κατανάλωση περισσότερων θερμίδων στο πρωινό μειώνει τα επίπεδα ινσουλίνης κατά 8% και τα επίπεδα τεστοστερόνης κατά 50%, σε γυναίκες με φυσιολογικό βάρος και πολυκιστικές ωοθήκες. Τα υψηλά επίπεδα είτε της ινσουλίνης είτε της τεστοστερόνης μπορούν να συμβάλλουν στην υπογονιμότητα.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23688334

  1. Αποφύγετε τα trans λιπαρά

Για να αυξήσετε τα επίπεδα γονιμότητας, αποφύγετε τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε trans-λιπαρά. Τρώτε τρόφιμα πλούσια σε καλά λιπαρά όπως το ωμό ελαιόλαδο, το λάδι καρύδας και ξηρούς καρπούς.

Τα τρανς λιπαρά συνήθως βρίσκονται σε υδρογονωμένα φυτικά έλαια, σε ορισμένες μαργαρίνες, στα τηγανητά τρόφιμα, σε επεξεργασμένα προϊόντα και στα αρτοσκευάσματα.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17978119

  1. Τρώτε λιγότερους ραφιναρισμένους υδατάνθρακες

Ακολουθώντας μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες μπορεί να βελτιωθούν τα επίπεδα ορμονών που σχετίζονται με τη γονιμότητα, ειδικά σε γυναίκες με πολυκυστικές ωοθήκες.

Παράλληλα μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε ραφιναρισμένους υδατάνθρακες μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ινσουλίνης, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο υπογονιμότητας.

Οι ραφινρισμένοι υδατάνθρακες βρίσκονται στα ζαχαρούχα τρόφιμα και ποτά, σε λευκά ζυμαρικά και γενικά στα αρτοσκευάσματα.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25125349

  1. Τρώτε περισσότερες φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες μπορεί να έχουν ευεργετικές επιδράσεις στη γονιμότητα συν το γεγονός ότι διατηρούν σε φυσιολογικά επίπεδα το σάκχαρο του αίματος. Τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19692496

  1. Προτιμήστε πρωτεΐνες από φυτικές πηγές

Η κατανάλωση περισσότερων πρωτεϊνών από φυτικές πηγές, αντί για ζωικές πηγές, μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα γονιμότητας στις γυναίκες. Πηγές φυτικών πρωτεϊνών αποτελούν τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17978119

  1. Επιλέξτε γαλακτοκομικά υψηλά σε λιπαρά

Ναι σωστά διαβάσατε! Κανονικά σε λιπαρά γαλακτοκομικά όπως γιαούρτι με την πέτσα, τυρί γραβιέρα και φέτα, παρμεζάνα κτλ. Η αντικατάσταση γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά με υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της γονιμότητας και να αυξήσει τις πιθανότητες να μείνετε έγκυος.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17978119

  1. Ξεκινήστε να παίρνετε κάποιο πολυβιταμινούχο σκεύασμα

Εάν ξεκινήσετε να πίρνετε κάποια πολυβιταμίνη, σε περίπτωση που δεν έχετε επάρκεια των θρεπτικών συστατικών μέσω της διατροφής σας, μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της γονιμότητας.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17624345

  1. Δραστηριότητα

Η άσκηση έχει πολλά πλεονεκτήματα για την υγεία ένα απο τα οποία αποτελεί το ότι μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα γονιμότητας.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22425198

  1. Βρίσκετε χρόνο για ξεκούραση

Τα υψηλά επίπεδα άγχους και ανησυχίας μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητες να συλλάβετε. Συνεπώς, η διαχείριση του στρες μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητές σας να μείνετε έγκυος.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17433317

  1. Περιορίστε την κατανάλωση καφεΐνης

Η καφεΐνη μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη γονιμότητα. Η υψηλή πρόσληψη καφεΐνης πριν από την εγκυμοσύνη συνδέεται επίσης με αυξημένο κίνδυνο αποβολής. Άρα οι γυναίκες που προσπαθούν να μείνουν έγκυες θα πρέπει να περιορίσουν την πρόσληψή της.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21636205

  1. Διατηρήστε ένα υγιές βάρος

Η ύπαρξη είτε μειωμένου βάρους είτε υπέρβαρου μπορεί να μειώσει τις πιθανότητές σας να μείνετε έγκυος.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11880759

  1. Αυξήστε την πρόσληψη σιδήρου

Η κατανάλωση συμπληρωμάτων σιδήρου από φυτικές πηγές τροφίμων όπως όσπρια, αποξηραμένες σταφίδες μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο υπογονιμότητας.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17077236

  1. Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ

Η υπερβολική πρόσληψη αλκοόλ μπορεί να μειώσει τη γονιμότητα. Για να βελτιώσετε τις πιθανότητές σας να μείνετε έγκυος, εξετάστε το ενδεχόμενο περιορισμού ή αποφυγής του αλκοόλ.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9712595

  1. Αποφύγετε τα προϊόντα σόγιας

Ορισμένες πηγές υποδεικνύουν ότι τα φυτοοιστρογόνα που βρίσκονται στη σόγια μπορούν να επηρεάσουν τα επίπεδα των ορμονών και να προκαλέσουν προβλήματα γονιμότητας.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12629420

Κάτι άλλο??

Η σωστή διατροφή είναι ζωτικής σημασίας για ένα υγιές σώμα και ένα αναπαραγωγικό σύστημα. Στην πραγματικότητα, μελέτες έχουν δείξει ότι εάν έχετε μια θρεπτική διατροφή και κάνοντας θετικές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας μπορεί να συμβάλει στην τόνωση της γονιμότητας και στην προετοιμασία του σώματός σας για την εγκυμοσύνη.

Συνεπώς, τρώτε υγιεινά και…κάντε ΣΕΞ!!!

Η Μυλωνά Μυρτώ –Μαρία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981 και αποφοίτησε απο το τμήμα Διατροφής της Θεσσαλονίκης. Πρώτη φορά εργάστηκε στο εξωτερικό με την Ολυμπιακή ομάδα κωπηλασίας της Ολλανδίας το 2003 μετά απο υποτροφία που πήρε απο το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
Το 2004 εργάστηκε επίσης με επαγγελματίες αθλητές ελληνορωμαϊκής πάλης όπου στους ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας το 2004 διακρίθηκαν, καταλαμβάνοντας θέσεις ολυμπιονικών. Κατά τη διάρκεια των αγώνων εκπόνησε εργασία με τίτλο «Προϊόντα της μέλισσας στην αθλητική απόδοση», εργασία η οποία διακρίθηκε και της χάρισε θέση στην Ελληνική Ερευνητική Εταιρεία Επιστημονικής Διατροφής Αθλητών.

Περισσότερα για τον αρθρογράφο δείτε ΕΔΩ 

Σχετικά με τον δημιουργό

Μυρτώ-Μαρία Μυλωνά/ Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Η Μυλωνά Μυρτώ –Μαρία γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981 και αποφοίτησε από το τμήμα Διατροφής της Θεσσαλονίκης το 2003.
Από το 2005 διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στο Χαϊδάρι και εργάζεται ως διατροφολόγος και σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης (Wellness Coach) βοηθώντας άτομα και ομάδες να πετύχουν αλλαγές στον τρόπο ζωής τους (Lifestyle Medicine), ώστε να γίνουν πιο υγιείς και πιο ευτυχισμένοι. Η προσέγγιση της είναι ολιστική και εστιάζει στους 7 τομής ευεξίας: Διατροφή, Άσκηση, Ενέργεια και Στρες, Βάρος, Πνευματική και Συναισθηματική Ευεξία, Υγεία, Ικανοποίηση Ζωής. Εργάζεται κάνοντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες. Θεωρεί το επάγγελμά της συναρπαστικό, γιατί έχει την ευλογία να παρακολουθεί την πρόοδο, την αλλαγή και το ταξίδι μεταμόρφωσης των ανθρώπων και μέσα από αυτό και την ευγνωμοσύνη που δέχεται, την ωθεί να εξελίσσεται και η ίδια.
Πάθος της η συνεχής προσωπική εξέλιξη και για αυτό η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που μέσα στα χρόνια δεν έχει σταματήσει. Το 2007 παρακολούθησε τέσσερις κύκλους σεμιναρίων ψυχολογίας για την παχυσαρκία και για τις διατροφικές διαταραχές στο Λονδίνο (National Center for Eating Disorders). Επίσης υπήρξε για ενάμισι χρόνο ενεργά διαιτολόγος στην Μονάδα Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού και έκτοτε παραμένει επιστημονικός συνεργάτης.
Έχει συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “COSI”, το οποίο είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα σχετικά με τη συχνότητα της παιδικής παχυσαρκίας και διεξήχθη από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO)
Έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση European Institute of Nutritional Medicine (EINuM) και μπορεί να διαχειριστεί χρόνια προβλήματα υγείας, χρησιμοποιώντας την προσέγγιση των μεταβολομικών εξετάσεων και της διατροφικής ιατρικής. Έχει πιστοποιηθεί να αξιολογεί μεταβολομικές εξετάσεις και να χορηγεί κατάλληλη αγωγή συμπληρωμάτων διατροφής καθώς και εξειδικευμένη διατροφή.
Έχει ολοκληρώσει σπουδές στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα της προσωπικής συμβουλευτικής , Life Coaching, και αυτό μόνο σαν εισαγωγή γιατί το βασικό πτυχίο στο χώρο του Coaching, το οποίο είναι και μια από τις πιο απαιτητικές εκπαιδεύσεις Coaching στο κόσμο, είναι από τον ACSM (American College of Sports Medicine). Οι Wellcoaches της απένειμαν τον τίτλο του Certified Health and Wellness Coach και πιστοποιούν την καταλληλότητα της για την διαχείριση ατόμων που θέλουν να κάνουν αλλαγές στα 7 πεδία ευεξίας.
Επειδή όλα είναι θέμα επικοινωνίας για να διευρύνει και να κατανοήσει καλύτερα τα περιστατικά που αναλαμβάνει, έχει εκπαιδευτεί σε τεχνικές του NLP (νευρογλωσσικό προγραμματισμό). Τέλος, είναι πιστοποιημένη μέντορας του ινστιτούτου HeartMath, εκπαιδεύει και κάνει πρακτική τεχνικές, που είναι ίσως οι πλέον αποδεδειγμένα αποτελεσματικές στη διαχείριση του άγχους – στρες.
Είναι περήφανο μέλος του πανελλήνιου συλλόγου Διαιτολόγων - Διατροφολόγων Ελλάδος, μέλος του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Διατροφικής Ιατρικής (EINuM), μέλος του επιστημονικού κέντρου μελισσοθεραπείας Ελλάδος, του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών Ελλάδος (ΙΔΜΕ) και του HeartMath institute.
Επίσης είναι επίσημη εκπαιδεύτρια του ΚΕΑΔΔ (Κέντρο Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών)
Είναι παντρεμένη και ζει με τον άντρα της, δυο παιδιά, τον σκύλο και τη γάτα της προσπαθώντας να ζει με πάθος & έμπνευση την κάθε ημέρα, κάνοντας καθημερινή πράξη αυτά που διδάσκει.
Additional Info
Διεύθυνση: Αγωνιστών Στρατοπέδου 39
Περιοχή: Χαϊδάρι
ΤΚ:
Τηλέφωνο: 2105322383
Κινητό: 6974735376
Email: mylona.myrto@gmail.com
Ιστοσελίδα: