Dr Plus - Diatrofi

Διατροφή και Δίαιτα Καθημερινή Διατροφή

Κάνω διατροφή, επιτρέπεται το ποτό ; 

Κάνω διατροφή, επιτρέπεται το ποτό;  Είναι ένα ερώτημα πολλών.

Η απάντηση είναι ναι, υπάρχουν ποτά που επιτρέπονται όταν κάνεις διατροφή. Φτάνει να καταναλωθούν με μέτρο ώστε να μην υπάρχει υπερπρόσληψη «άδειων» θερμίδων.   

Η επιτρεπόμενη κατανάλωση αλκοόλ

 Έρευνες δείχνουν ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ (ένα ποτήρι την ημέρα αν είστε γυναίκα και ένα με δύο ποτήρια αν είστε άνδρας) σχετίζεται με την καλή διατήρηση της υγείας.  

Προσοχή όμως! Αν κάποιος βρίσκεται σε διατροφή απώλειας βάρους, καλό είναι να περιορισθεί σε μία μερίδα την ημέρα. Είτε πρόκειται για άνδρα είτε για γυναίκα, αφού το αλκοόλ είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε θερμίδες.  

Πώς ορίζεται μια μερίδα ποτού

 Με τι ισούται μια μερίδα ποτού σε ml; 

  • 1 ποτήρι μπύρας = 350ml
  • 1 ποτηράκι κρασί = 150ml
  • 1 δόση ουίσκι = 45ml
  • 1 ποτηράκι λικέρ = 70ml

 Δεν είναι όλα τα ποτά ίδια

 Όσο μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητα του ποτού σε αλκοόλ τόσο περισσότερες θερμίδες μας φορτώνει. Μην ξεχνάτε ότι οι θερμίδες στα ποτά αυξάνονται, όταν περιέχουν χυμούς, ζάχαρη, αναψυκτικά ή άλλα συστατικά. Όσο πιο σκέτο είναι το ποτό σας, τόσο λιγότερες θερμίδες περιέχει. 

Ένα ποτήρι μπύρα είναι η πιο γρήγορη επιλογή που μπορείτε να κάνετε, όταν βρίσκεστε έξω και έχετε δίλημμα σχετικά με το τι να παραγγείλετε. Βέβαια, επικρατεί η αντίληψη ότι η μπύρα είναι ένα ακατάλληλο για δίαιτα ποτό, διότι προκαλεί κατακράτηση υγρών στην περιοχή της κοιλιάς.

Ωστόσο, η πεποίθηση αυτή είναι λανθασμένη, καθώς η μπύρα έχει σχετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ και είναι ευρέως γνωστό, πως όσο πιο λίγο αλκοόλ εμπεριέχεται σε ένα ποτό, τόσο πιο μειωμένες είναι και οι θερμίδες του. Επιπλέον, έχουν πλέον κυκλοφορήσει στην αγορά μπύρες light, που αποτελούν μια δροσιστική και ταυτόχρονα ανώδυνη για τη δίαιτά σας επιλογή.

Επιπλέον, δοκιμάστε και τη μαύρη μπύρα, τη λεγόμενη Guinness, η οποία παράγεται από δημητριακά ολικής άλεσης και είναι γεμάτη θρεπτικά συστατικά. Το 2003 το πανεπιστήμιο του Wisconsin ανακάλυψε, ότι η κατανάλωση της συγκεκριμένης μπύρας μπορεί να βοηθήσει και στη μείωση καρδιαγγειακών νοσημάτων.  

Ποιά ποτά έχουν τις περισσότερες θερμίδες

  •  Ποτά, όπως βότκα, ρούμι, τζιν και  ουίσκι, είτε με πάγο είτε με νερό είτε σκέτα περιέχουν περίπου 100 θερμίδες ανά 45 ml σερβιρίσματος
  • Κρασιά λευκά ή κόκκινα, μια μερίδα (120ml) αποδίδει περίπου 80-85 θερμίδες
  • Ποτά αναμειγμένα με αναψυκτικό ή κάποιο χυμό μπορούν να προσθέσουν άλλες 100 θερμίδες και αρκετή ζάχαρη
  • Τα λικέρ έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, περιέχουν και αρκετή ζάχαρη με αποτέλεσμα να αποδίδουν αρκετές θερμίδες στην προβλεπόμενη μια μερίδα (100-200kcal) 
  • Μια κανονική μπύρα περιέχει περίπου 150 θερμίδες ενώ μια μπύρα light περιέχει περίπου 100 θερμίδες
  • Τσίπουρο, ούζο, τσικουδιά αποδίδουν 150-200kcal ανά δόση
  • Τα κοκτέιλ είναι ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ και αρκετή ζάχαρη, σαντιγί, σιρόπι, ή χυμούς που αυξάνουν κατακόρυφα το θερμιδικό φορτίο που μπορεί να φτάσει έως και 450 kcal

  Tips για να μειώσεις τις θερμίδες που θα πάρεις

  • Πιείτε με αργό ρυθμό το ποτό σας
  • Καταναλώστε άφθονο νερό μαζί με το ποτό σας
  • Ξηροί  καρποί και  τσιπς μακριά, είναι πολύ πλούσια σε θερμίδες και λίπος
  • Προτιμήστε μπύρα light ή κρασί αντί για  βαριά ποτά και κοκτέιλ

 

Σχετικά με τον δημιουργό

Μαρίνα Ζαχαράκη Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Ονομάζομαι Μαρίνα Ζαχαράκη. Γεννήθηκα στο Ηράκλειο Κρήτης.Σπούδασα στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Ανώτερου Τεχνολογικού Ιδρύματος Κρήτης και αποφοίτησα με γενικό βαθμό Άριστα (8,6 ).
Ζω στο Ηράκλειο Κρήτης. Εργάζομαι ως καθηγήτρια, αναπληρώτρια σε Σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής. Παράλληλα τον ελεύθερο χρόνο μου ασχολούμαι με το κομμάτι της ενημέρωσης του κοινού σε θέματα διατροφής .
Διετέλεσα εργαστηριακός συνεργάτης στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας Κρήτης στη Σητεία. Εργάστηκα σε δημόσια ΙΕΚ υπό την ιδιότητα του εκπαιδευτικού στα γνωστικά αντικείμενα της Διατροφής.

Στις 29 Μαΐου του 2015 ολοκλήρωσα το μεταπτυχιακό μου δίπλωμα ειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση :Master di secondo livello, Education and Disability Le dinamiche emotivo - affettive, που απονεμήθηκε από το Universita degli studi di Roma “ TOR VERGATA” Roma- Italia.

Έχω παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων που αφορούν την διατροφική εκπαίδευση του κοινού, τη μεσογειακή – Κρητική διατροφή, την πρόληψη και αντιμετώπιση της παχυσαρκίας παιδιών και ενηλίκων καθώς και τη συμβολή της διατροφής στην αντιμετώπιση διαφόρων νοσημάτων.

Είμαι συνεργάτης του site faepaidimou.gr.Οι απόψεις και τα άρθρα μου βασίζονται σε εμπειρία και γνώση που διαθέτω αλλά και στη συνεχή ενημέρωση από σεμινάρια και έρευνες. Πάνω από όλα τα άρθρα μου είναι γραμμένα με την υπευθυνότητα και την αγάπη με την οποία «ταΐζει» ένας γονιός το παιδί του. Παράλληλα αρθρογραφώ σε site, περιοδικά και εφημερίδες. Έχω παρουσιάσει διάφορες εργασίες σε ημερίδες και έχω κληθεί ως ομιλήτρια σε διάφορες εκδηλώσεις. Επίσης έχω οργανώσει ομιλίες σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες που οφείλουν να αναπτύξουν τα παιδιά της σχολικής ηλικίας σε αρκετά σχολεία. Η αποδοχή από μαθητές και εκπαιδευτικούς ήταν τέτοια που η δράση μου συνεχίζεται κάθε χρόνο.

Πρόσφατα έλαβα τον τίτλο «Master Practitioner οn Eating Disorders and Obesity» από το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED).

Αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον μου στην επιστήμη της διατροφής είναι η δύναμη που έχει στην προστασία της υγείας. Για να ακολουθήσει κάποιος μια υγιεινή διατροφή, πρέπει να το θέσει ως μια από τις προτεραιότητες του.
Είναι σημαντικό ο καθένας να κοιτάξει με κριτική ματιά τη διατροφή του και να προβληματιστεί τί χρειάζεται να βελτιώσει.Οι γρήγοροι ρυθμοί που έχει η ζωή σήμερα απαιτούν προγραμματισμό στη διατροφή. Πολλές φορές είναι τόσο περιορισμένος ο χρόνος, λόγω εργασίας κλπ, που το τί θα φάμε δεν αποτελεί προτεραιότητα. Επίσης, πολλοί άνθρωποι καταφεύγουν στο φαγητό και σε διάφορες λιχουδιές για να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές προκλήσεις της ζωής, όπως το άγχος και την κούραση τους. Όταν δίνουμε στο φαγητό τέτοιο ρόλο και το συνδέουμε με την ψυχολογική μας διάθεση, είναι εύκολο η διατροφή να χάνει την ισορροπία της.
Επειδή ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, είναι σημαντικό ο καθένας να κοιτάξει με κριτική ματιά τη διατροφή του και να προβληματιστεί τί χρειάζεται να βελτιώσει. Έτσι, συνειδητά θα αναζητήσει νέες λύσεις και νέες καλύτερες συνήθειες. Όταν μάθει κανείς να χειρίζεται δύσκολες καταστάσεις και πειρασμούς, όταν μάθει πώς να ψωνίζει σωστά, πώς να βελτιώσει τις συνταγές του ή το τί παραγγέλνει σε εστιατόρια, τότε αποκτά τον έλεγχο της διατροφής του. Θα πρέπει η περίοδος που χάνει κάποιος βάρος να τον γεμίσει με δεξιότητες και γνώσεις και να αποτελέσει αρχή για τη νέα, μακροχρόνια ισορροπημένη του διατροφή. Βέβαια, για να έχουμε αποτελέσματα σε βάθος χρόνου, πρέπει η διατροφή μας να έχει ποικιλία, να είναι νόστιμη και ευχάριστη, να έχει πολλές επιλογές για σνακ και να προσφέρει λύσεις σε πρακτικές δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζει το κάθε άτομο. Αν δεν πληροί αυτές τις προϋποθέσεις, τότε το άτομο θα κουραστεί και εύκολα θα καταφύγει στον παλιό και ανθυγιεινό τρόπο ζωής του.

Στοιχεία επικοινωνίας
Κινητό τηλέφωνο: 6998704872
Email:zaxarakimarina@gmail.com