Πραγματικά περιστατικά

Κιλά ή κοιλία;

Καλησπέρα σας. Είμαι 17 χρονών με ύψος 1.66 και βάρος 55 κιλά.Θα ήθελα να χάσω τουλάχιστον 3 κιλά ώστε να φύγει το κοιλιακό λίπος,όμως δεν μπορώ. Τι να κάνω;

Αγαπητή μου φίλη,
Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δίνεις το βάρος σου σε σχέση με το ύψος σου είναι ιδανικό και μάλιστα στα κατώτερα φυσιολογικά όρια για την διατήρηση της σωματικής και ψυχικής υγείας. Το σώμα μας ανάλογα με τα γονίδια μας, αλλά και περιβαντολογικούς παράγοντες, όπως η διατροφή και η άσκηση, επιλέγει που και σε τι βαθμό θα αποθηκεύσει λίπος, το οποίο σε ένα ποσοστό, όχι μόνο δεν είναι “επικίνδυνο” για την υγεία ή “αντιαισθητικό”, αλλά αποτελεί ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της γυναικείας σιλουέτας και “προίκα” της υγείας, λειτουργώντας και σαν “μονωτικό” υλικό και σαν “κεραία” για τις πολύτιμες λειτουργίες των ορμονών μας.

Αυτά είναι πράγματα που μπορεί ήδη να τα γνωρίζεις, είναι όμως καλό να τα θυμάσαι και να τα επαναλαμβάνεις στον εαυτό σου, όταν μια φωνή μέσα σου σου λέει άλλα πράγματα.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει χρειάζεται να τρέφεσαι σωστά. Αντιθέτως, αν φροντίζεις την διατροφή σου και ασκείσαι σωστά και ξεκουράζεσαι επαρκώς, το σώμα σου θα βελτιώνεται συνεχώς, θα αλλάξει η σύσταση του σώματός σου, η αναλογία λίπους- μυικής μάζας και όχι μόνο τα “κιλά”, εφόσον εσύ το αγαπάς και το σέβεσαι όλο και περισσότερο.

Για αυτό λοιπόν φρόντιζε να τρως μικρά και συχνά γεύματα, τρία κυρίως γεύματα, πρωί, μεσημέρι και βράδυ και 2-3 ενδιάμεσα. Ο μικρότερος όγκος τροφής θα σε βοηθήσει να μην έχεις ή νιώθεις φουσκώματα. Φρόντιζε επίσης να μασάς καλά την τροφή σου και να τρως ήρεμα. Απόφυγε την ζάχαρη, τα αναψυκτικά και τα λευκά τρόφιμα και προτίμησε τα ολικής αλέσεως δημητριακά, τα όσπρια, τα φρούτα και τα λαχανικά. Βάλε στην διατροφή σου τα “καλά” λιπαρά από ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και σπόρους, αβοκάντο, λιπαρά ψάρια που βοηθούν να μειωθεί το κοιλιακό λίπος και μην ξεχνάς τα προβιοτικά σε τρόφιμα όπως γιαούρτι, κεφίρ. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς ή θα πάθεις κάτι αν καταναλώσεις κάτι άλλο, αλλά ισορροπία σημαίνει ότι η καθημερινότητα μας έχει αγνές, θρεπτικές τροφές που μας κάνουν καλό και που και που μπορούμε να συμπεριλάβουμε τροφές που μας αρέσουν χωρίς τύψεις και ενοχές.
Κατανάλωνε επίσης αρκετό νερό και αφεψηματα χωρίς ζάχαρη, αλλά όχι απότομα και καλύτερα ενδιάμεσα των γευμάτων σου. Για την άσκηση μην εστιάζεις μόνο σε αερόβιες ασκήσεις πχ ποδήλατο ή μόνο κοιλιακούς αλλά έναν συνδυασμό αυτών κατάλληλα προγραμματισμένο για εσένα από κάποιον καθηγητή φυσικής αγωγής. Η σωστή στάση του σώματος και η ενδυνάμωση των ραχιαίων θα βοηθήσουν πολύ περισσότερο. Όσο μπορείς προσπάθησε να αναγνωρίζεις και να εκτονώνεις το στρες σου και τα συναισθήματά σου και οι φίλοι, η ζωγραφική, ένα καλό βιβλίο, η μουσική, ο καλλωπισμός και φυσικά μια μορφή ευχάριστης και ήπιας άσκησης είναι εξαιρετική λύση για αυτό.

Έλεγξε με τον οικογενειακό ιατρό σου ότι δεν πρόκειται για κάποιο λειτουργικό πρόβλημα του γαστρεντερικού συστήματος ή κάποιο ορμονικό και εφόσον συνεχίζεις να ανησυχείς για το βάρος σου καλό θα ήταν να συμβουλευτείς έναν συνάδελφο διαιτολόγο- διατροφολόγο για να φτιάξετε μαζί ένα εξατομικευμένο διατροφικό πλάνο.

 

Σχετικά με τον δημιουργό

Κυριακή Απέργη / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Ονομάζομαι Απέργη Κυριακή. Γεννήθηκα στην Αθήνα τον Μάρτιο του 1988. Σπούδασα στην πρώτη μου επιλογή στο Χαροκόπειο Πανεπιστημίο Αθηνών στο Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής από όπου και αποφοίτησα το 2010. Ο τομέας της διατροφής και της υγείας ήταν και είναι σκοπός της ζωής μου και εξακολουθεί να με απασχολεί θερμά.
Πραγματοποίησα την πτυχιακή μου εργασία στην κοιλιοκάκη και ολοκλήρωσε την κλινική πρακτική άσκηση στα Πανεπιστημιακά νοσοκομεία “Αττικό” και “Αλεξάνδρα”.
Το 2013 εξειδικεύτηκα στο κομμάτι των διατροφικών διαταραχών και ολοκλήρωσα με επιτυχία την μεταπτυχιακή εκπαίδευση του Master Practitioner Programme in Eating Disorders and Obesity στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ) υπό την εποπτεία του NCFED της Μεγάλης Βρετανίας και αναγνωρισμένο από το Βρετανικό Σύλλογο Ψυχολόγων – British Psychological Society – BPS .
Παρακολούθησα σαν πρακτική περιστατικά διατροφικών διαταραχών στην Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού»).
Συνεχίζω και ενημερώνομαι συνεχώς για θέματα διατροφής και ψυχολογίας ακολουθώντας συνεχείς εκπαιδεύσεις και προγράμματα κατάρτισης.
Στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης παρακολουθώ σεμινάρια της ESPEN (LLL) για την κλινική διατροφή και σεμινάρια συνεχιζόμενης εκπαίδευσης από αναγνωρισμένους φορείς.
Έχω παρακολουθήσει σεμινάρια life- coaching και Focus in Solution Therapy.
Παρακολουθώ και ενημερώνομαι για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τα συμπληρώματα διατροφής.
Το 2015 ολοκλήρωσα τα κλινικά σεμινάρια του ΚΕΑΔΔ.
Συμμετέχω σαν ομιλήτρια σε ποικίλες δράσεις διατροφικής εκπαίδευσης.
Αποτελώ εκπαιδεύτρια του ΚΕΑΔΔ στο κομμάτι της νευρικής ανορεξίας.
Αρθρογραφώ σε ηλεκτρονικά site (www.diatrofi.gr) και περιοδικά, στο δικό μου kiriakiapergi@blogspot.gr και πραγματοποιώ ομιλίες σε ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Έχω συμμετάσχει σε βιβλία διατροφής και ψυχολογίας.
Είναι μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος, του συλλόγου Κλινικών Διαιτολόγων ESPEN και GrESPEN και της ΕΔΔΕ και επιστημονικός συνεργάτης της ομάδας diatrofi και keadd.