Δίαιτα

Για άλλη μια φορά θα ξαναρχίσουμε δίαιτα

Πολλοί ξεκίνησαν μετά τα Χριστούγεννα, μετά ξανά πριν το Πάσχα και τώρα μια από τα ίδια.

Αλλά πριν γίνει άλλη μία προσπάθεια, μήπως θα ήταν καλό να κοιτάξουμε τι φταίει και δεν μπορούμε να χάσουμε αυτά τα επιπλέον κιλά;

Δεν τρώμε αρκετά

Ναι ακούγεται αντιφατικό αλλά είναι αλήθεια. Όταν κόβουμε πολλές θερμίδες, ο οργανισμός αναγκάζεται να συντηρήσει αυτές τις θερμίδες αντί να τις κάψει. Δηλαδή καίμε λιγότερες θερμίδες. Το να λιμοκτονούμε και να καταναλώνουμε 500-1000 θερμίδες την ημέρα, θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα για απώλεια βάρους.

Λύση: Σαφώς και χρειάζεται να περιορίσουμε τις θερμίδες που καταναλώνουμε για να χάσουμε βάρος. Αλλά προσπαθούμε να καταναλώνουμε τουλάχιστον 1800 θερμίδες οι άντρες και 1200 θερμίδες οι γυναίκες ώστε να μην επηρεαστεί αρνητικά ο μεταβολισμός σύμφωνα με οδηγίες του American College of Sport Nutrition.

Δεν έχουμε υπομονή

Ναι δεν είναι κάτι το μαγικό. Αλλά συχνά βλέπω άτομα που όταν δουν μετά από μία εβδομάδα μίας ήπιας δίαιτας αδυνατίσματος ότι δεν έχασαν 2 κιλά απογοητεύονται. Το αποτέλεσμα; Πιστεύουν ότι κάνουν κάτι λάθος η ότι η δίαιτα δεν είναι καλή η τελοσπάντων ότι κάτι συμβαίνει και τα παρατάνε για να αρχίσουν κάτι άλλο πάλι μετά από μερικές εβδομάδες.

Λύση: Δεν συμβαίνει τίποτα το παράξενο. Μία φυσιολογικότατη απώλεια βάρους είναι μισό με ένα κιλό την εβδομάδα. Αλλά μην σας παραξενεύει αν μία εβδομάδα δείτε μόνο ¼ κιλού απώλεια βάρους. Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι το βάρος είναι κάτι που επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες και η απώλεια μπορεί να μην είναι σταθερή. Κάντε λοιπόν υπομονή και τα αποτελέσματα θα έρθουν.

Δεν Μαγειρεύουμε

Όταν τρώμε συνέχεια απέξω τότε λαμβάνουμε περισσότερα λίπη, αλάτι, άσπρο ψωμί, ζάχαρη και λιγότερα λαχανικά. Όταν τρώμε έξω δεν μπορούμε να ελέγξουμε την ποσότητα της μερίδας που μας σερβίρουν ούτε πόσο λάδι, βούτυρο, σάλτσες προσθέτουν. Επιπλέον οι έρευνες συσχετίζουν τα σπιτικά γεύματα με καλύτερη διατροφή.

Λύση: Περιόρισε το φαγητό απέξω ειδικά όταν προέρχεται από delivery. Υπάρχουν αρκετές εύκολες λύσεις για μαγειρική. Μερικά λαχανικά όπως φασολάκια, αρακά και άλλα ακόμα και κατεψυγμένα τα οποία έχουν παρόμοια διατροφική αξία με τα φρέσκα, μπορούν αποτελέσουν ένα από τα γεύματα της ημέρας μαγειρεμένα σε μια κατσαρόλα με ντομάτα και λάδι. Τα αυγά με μία σαλάτα ντομάτα-αγγούρι αποτελούν επίσης ένα καλό γεύμα. Ενώ και τα ζυμαρικά με λίγη πρωτεΐνη (κρέας, ψάρι) μαζί με σαλάτα είναι και αυτά πλήρες γεύμα.

Νομίζουμε ότι η γυμναστική αρκεί

Η σωματική άσκηση από μονή της δεν αδυνατίζει…

Λύση: Πρέπει να ελέγχουμε… και τις θερμίδες που καταναλώνουμε.

Σχετικά με τον δημιουργό

Μαρίνα Ζαχαράκη Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Ονομάζομαι Μαρίνα Ζαχαράκη. Γεννήθηκα στο Ηράκλειο Κρήτης.Σπούδασα στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Ανώτερου Τεχνολογικού Ιδρύματος Κρήτης και αποφοίτησα με γενικό βαθμό Άριστα (8,6 ).
Ζω στο Ηράκλειο Κρήτης. Εργάζομαι ως καθηγήτρια, αναπληρώτρια σε Σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής. Παράλληλα τον ελεύθερο χρόνο μου ασχολούμαι με το κομμάτι της ενημέρωσης του κοινού σε θέματα διατροφής .
Διετέλεσα εργαστηριακός συνεργάτης στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας Κρήτης στη Σητεία. Εργάστηκα σε δημόσια ΙΕΚ υπό την ιδιότητα του εκπαιδευτικού στα γνωστικά αντικείμενα της Διατροφής.

Στις 29 Μαΐου του 2015 ολοκλήρωσα το μεταπτυχιακό μου δίπλωμα ειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση :Master di secondo livello, Education and Disability Le dinamiche emotivo - affettive, που απονεμήθηκε από το Universita degli studi di Roma “ TOR VERGATA” Roma- Italia.

Έχω παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων που αφορούν την διατροφική εκπαίδευση του κοινού, τη μεσογειακή – Κρητική διατροφή, την πρόληψη και αντιμετώπιση της παχυσαρκίας παιδιών και ενηλίκων καθώς και τη συμβολή της διατροφής στην αντιμετώπιση διαφόρων νοσημάτων.

Είμαι συνεργάτης του site faepaidimou.gr.Οι απόψεις και τα άρθρα μου βασίζονται σε εμπειρία και γνώση που διαθέτω αλλά και στη συνεχή ενημέρωση από σεμινάρια και έρευνες. Πάνω από όλα τα άρθρα μου είναι γραμμένα με την υπευθυνότητα και την αγάπη με την οποία «ταΐζει» ένας γονιός το παιδί του. Παράλληλα αρθρογραφώ σε site, περιοδικά και εφημερίδες. Έχω παρουσιάσει διάφορες εργασίες σε ημερίδες και έχω κληθεί ως ομιλήτρια σε διάφορες εκδηλώσεις. Επίσης έχω οργανώσει ομιλίες σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες που οφείλουν να αναπτύξουν τα παιδιά της σχολικής ηλικίας σε αρκετά σχολεία. Η αποδοχή από μαθητές και εκπαιδευτικούς ήταν τέτοια που η δράση μου συνεχίζεται κάθε χρόνο.

Πρόσφατα έλαβα τον τίτλο «Master Practitioner οn Eating Disorders and Obesity» από το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED).

Αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον μου στην επιστήμη της διατροφής είναι η δύναμη που έχει στην προστασία της υγείας. Για να ακολουθήσει κάποιος μια υγιεινή διατροφή, πρέπει να το θέσει ως μια από τις προτεραιότητες του.
Είναι σημαντικό ο καθένας να κοιτάξει με κριτική ματιά τη διατροφή του και να προβληματιστεί τί χρειάζεται να βελτιώσει.Οι γρήγοροι ρυθμοί που έχει η ζωή σήμερα απαιτούν προγραμματισμό στη διατροφή. Πολλές φορές είναι τόσο περιορισμένος ο χρόνος, λόγω εργασίας κλπ, που το τί θα φάμε δεν αποτελεί προτεραιότητα. Επίσης, πολλοί άνθρωποι καταφεύγουν στο φαγητό και σε διάφορες λιχουδιές για να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές προκλήσεις της ζωής, όπως το άγχος και την κούραση τους. Όταν δίνουμε στο φαγητό τέτοιο ρόλο και το συνδέουμε με την ψυχολογική μας διάθεση, είναι εύκολο η διατροφή να χάνει την ισορροπία της.
Επειδή ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, είναι σημαντικό ο καθένας να κοιτάξει με κριτική ματιά τη διατροφή του και να προβληματιστεί τί χρειάζεται να βελτιώσει. Έτσι, συνειδητά θα αναζητήσει νέες λύσεις και νέες καλύτερες συνήθειες. Όταν μάθει κανείς να χειρίζεται δύσκολες καταστάσεις και πειρασμούς, όταν μάθει πώς να ψωνίζει σωστά, πώς να βελτιώσει τις συνταγές του ή το τί παραγγέλνει σε εστιατόρια, τότε αποκτά τον έλεγχο της διατροφής του. Θα πρέπει η περίοδος που χάνει κάποιος βάρος να τον γεμίσει με δεξιότητες και γνώσεις και να αποτελέσει αρχή για τη νέα, μακροχρόνια ισορροπημένη του διατροφή. Βέβαια, για να έχουμε αποτελέσματα σε βάθος χρόνου, πρέπει η διατροφή μας να έχει ποικιλία, να είναι νόστιμη και ευχάριστη, να έχει πολλές επιλογές για σνακ και να προσφέρει λύσεις σε πρακτικές δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζει το κάθε άτομο. Αν δεν πληροί αυτές τις προϋποθέσεις, τότε το άτομο θα κουραστεί και εύκολα θα καταφύγει στον παλιό και ανθυγιεινό τρόπο ζωής του.

Στοιχεία επικοινωνίας
Κινητό τηλέφωνο: 6998704872
Email:zaxarakimarina@gmail.com