Dr Plus - Diatrofi

Δίαιτα

Διαλειμματική νηστεία – Intermittent fasting

 Το τελευταίο trend που κυκλοφορεί και έχει ‘’ μαγέψει ‘’ πολλούς ανθρώπους. Μια απο τις πιο δημοφιλείς τάσεις σε θέματα υγείας και fitness  παγκοσμίως. Παρόλο που νομίζουμε ότι είναι ένα νέο trend , η διαλειμματική νηστεία υπάρχει εδώ και χιλιάδες χρόνια και στην ουσία μιμείται τις διατροφικές πρακτικές των κυνηγών και συλλεκτών προγόνων μας. Αυτό που αξίζει να τονίσουμε είναι ότι δεν πρόκειται για ένα είδος δίαιτας, αλλά για ένα μοτίβο διατροφής. Η κατανάλωση τροφής επιτρέπεται μόνο σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας ενώ τις υπόλοιπες ώρες κάνουμε νηστεία.

Υπάρχουν διάφορες παραλλαγές αυτού του είδους διατροφής, με πιο γνωστές τις ακόλουθες:

  • Η μέθοδος 16/8. Είναι η γνωστότερη μέθοδος κατά την οποία νηστεύουμε για 16 ώρες και τρώμε για διάστημα 8 ωρών. Οι 8 ώρες δεν είναι συγκεκριμένες αλλά τις αποφασίζει ο καθένας ανάλογα τις ανάγκες και το τρόπο ζωής του, όπως για παράδειγμα 10 το πρωί με 7 το απόγευμα ή 1 το μεσημέρι με 9 το βράδυ.
  • Η μέθοδος φαγητό-παύση-φαγητό. Η μέθοδος αυτή περιλαμβάνει αποτοξίνωση για δύο μη συνεχόμενα 24ωρά ανά εβδομάδα, χωρίς λήψη τροφής.
  • Η μέθοδος 5/2. Με τη μέθοδο αυτή για δυο μη συνεχόμενες ημέρες την εβδομάδα περιορίζουμε τις θερμίδες που λαμβάνουμε στις 500-600, και τις υπόλοιπες 5 τρώμε κανονικά ανάλογα με τις ανάγκες του σώματός μας φυσικά.

Η τελική επιλογή της μεθόδου είναι καθαρά προσωπική. Μελέτες όμως δείχνουν ότι η πιο απλή, εύκολη και βιώσιμη μέθοδος είναι η 16/8 δηλαδή 16 ώρες χωρίς φαγητό και 8 ώρες με φαγητό ( βλ. παραπάνω )

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

 Θα μειωθεί το λίπος με τη διαλειμματική νηστεία ?

Απώλεια λίπους θα επιτευχθεί εάν και εφόσον βρισκόμαστε σε αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας, ή με πιο απλά λόγια μόνο εάν το σύνολο και η ποιότητα των θερμίδων που καταναλώνουμε είναι μικρότερο των θερμίδων που καίμε. Αν στο διάστημα των 8 ωρών λοιπόν φάμε με μέτρο, ναι, θα χάσουμε λίπος. Αν όμως υπερκαταναλώσουμε φαγητό, είναι πιο πιθανό να μη δούμε κάποια διαφορά.

Να την ακολουθήσω ΝΑΙ η ΟΧΙ ?

Εαν είστε από τους ανθρώπους που δυσκολεύονται να τρώνε μικρά και συχνά γεύματα, τότε ίσως ένα τέτοιο μοντέλο διατροφής σας βολεύει περισσότερο. Ωστόσο, καλό είναι να έχετε υπόψη σας ότι η απεριόριστη κατανάλωση τροφής, ακόμα και μέσα στο ενδεδειγμένο χρονικό πλαίσιο, δε θα επιφέρει απώλεια βάρους. Η απώλεια βάρους θα έρθει αποκλειστικά και μόνο μέσα από ένα αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο, δηλαδή μόνο εφόσον προσλαμβάνετε λιγότερες θερμίδες ημερησίως σε σύγκριση με όσες ξοδεύετε.

Γιατί να την επιλέξω ?

Οι κυριότεροι λόγοι υιοθέτησης μια τέτοιας τάσης είναι:

απώλεια βάρους

καλυτέρευση της υγείας και

απλοποίηση ενός ήδη υγιούς τρόπου ζωής

Υγρά μπορώ να πίνω ?

Νερό , καφές και τσάι επιτρέπονται αλλά χωρίς ζάχαρη.

 Απευθύνεται σε όλους ?

Δεν συνιστάται σε ανθρώπους με πολύ χαμηλό σωματικό βάρος, Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου ΙΙ, ευρέθιστο έντερο ,γαστρεντερικά ή στομαχικά προβλήματα , σε όσους πάσχουν από κάποια διατροφική διαταραχή και σε εγκύους

Συμβουλή μου !

Πρέπει πάντα να “ακούμε” το σώμα μας.   Η διαλειμματική νηστεία μπορεί να είναι κατάλληλη για κάποιους ανθρώπους και μη κατάλληλη για κάποιους άλλους. Εάν δε σας αρέσει ή δε σας ταιριάζει η ιδέα της νηστείας, τότε μπορείτε να συνεχίσετε να κάνετε ό,τι λειτουργεί καλύτερα για εσάς. Η καλύτερη διατροφή για εσάς είναι αυτή που μπορείτε να διατηρήσετε μακροπρόθεσμα.

Σχετικά με τον δημιουργό

Ιωάννα, Ανδριάνα Ζαχράν Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης. Το Νοέμβριο του 2016 ξεκίνησα την εκπαίδευση μου ( Μaster Practitioner in Eating Disorders & Obesity ) στις Διατροφικές Διαταραχές και την Παχυσαρκία , υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας NCFED , το οποίο και ολοκλήρωσα με επιτυχία. Μετά την παρακολούθηση σεμιναρίων στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ) σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED) είμαι κάτοχος του Master Practitioner in Eating Disorders and Obesity (στις Διατροφικές Διαταραχές και Παχυσαρκία). Το 2019 ολοκλήρωσα την εξειδίκευση μου στην Αθλητική Διατροφή , αποκτώντας τον τίτλο ‘’ Ειδικός Αθλητικός Διατροφής ’’. Το 2020 συμμετείχα στο Σεμινάριο Τεχνικές Coaching στην καθημερινή διαιτολογική πράξη. Είμαι μέλος του diatrofi.gr, που αποτελεί την παλαιότερη και μεγαλύτερη ομάδα επαγγελματιών διαιτολόγων στην Ελλάδα.
Η συνεχής προσωπική εξέλιξη με ανανεώνει και για αυτό η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που μέσα στα χρόνια δεν έχει σταματήσει και δε σταματά. Παρακολουθώ όλες τις τρέχουσες εξελίξεις της επιστήμης της διατροφής , μέσω σεμιναρίων , τακτικών Συνεδρίων και Ημερίδων που πραγματοποιούνται, συμμετέχοντας σε εκπαιδευτικά σεμινάρια και σε συνέδρια.
Ζω και εργάζομαι στην Αθήνα παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες με τη λήψη διατροφικού και ιατρικού ιστορικού, λιπομετρήσεις, σωματομετρήσεις, σχεδιασμό εξατομικευμένων προγραμμάτων διατροφής και συμβουλές διατροφής και υγείας.
Στόχος μου , να πετύχουν οι πελάτες μου αλλαγές στον τρόπο ζωής τους υιοθετόντας υγιεινές διατροφικές συνήθειες , ώστε να γίνουν πιο υγιείς και πιο ευτυχισμένοι.
Και εάν με ρωτήσετε για τα ενδιαφέροντα μου , θα σας πω ότι μου αρέσει πολύ να δοκιμάζω διαφορετικές κουζίνες, να ετοιμάζω ωραία πρωινά τα οποία και φωτογραφίζω αλλά και να κάνω εξορμήσεις σε όλα τα μέρη της πανέμορφης Ελλάδας μας αλλά και του εξωτερικού.

Θα χαρώ να γνωριστούμε και από κοντά!
Στοιχεία επικοινωνίας:
Ιωάννα , Ρόζα - Ανδριάνα Ζαχράν
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity
e-mail: ioannaznutr@gmail.com