Dr Plus - Diatrofi

Δίαιτα

Διατροφή για αδυνάτισμα

Υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση γύρω από το αδυνάτισμα, το τι να ακολουθήσει κάποιος για να χάσει κιλά, πόσο γρήγορα ή εύκολα μπορεί να τα χάσει, πως θα γίνει να μη τα ξαναβάλει, κλπ. Ο κόσμος με τόσα που ακούει ή που διαβάζει ή που βλέπει στα ΜΜΕ δε ξέρει τι ισχύει και τι όχι, γι’αυτό και πάντα λέμε ότι υπάρχουν πολλοί μύθοι γύρω από τη διατροφή και χρειάζεται σωστή ενημέρωση και ειδικά από μικρή ηλικία. Για ποιο λόγο έχει «περαστεί» στον κόσμο η εντύπωση ότι για να χάσει κάποιος κιλά θα πρέπει να πεινάσει και να στερηθεί; Για ποιο λόγο προωθούνται συχνά δίαιτες με απαγορευμένες ομάδες τροφών και περίεργους συνδυασμούς; Για να μην αναφερθώ στα διάφορα τεστ δυσανεξίας, τεστ με βάση την ομάδα αίματος, κλπ! Να σας θυμίσω επίσης τα πολλά υποσχόμενα μαγικά φίλτρα και μαντζούνια; Τα εκατοντάδες σκευάσματα αδυνατίσματος και υποκατάστατα γευμάτων;

Η μόνη σωστή απάντηση είναι, ότι πρέπει σίγουρα ο διαιτώμενος να ακολουθήσει ένα πλάνο ισορροπημένης  & υγιεινής διατροφής, με στόχο την απώλεια κιλών λίπους , με καλή διατροφική εκπαίδευση από τον διαιτολόγο που θα επιλέξει και με τελικό σκοπό τη συντήρηση του επιθυμητού βάρους.

Αυτό φυσικά μπορεί να γίνει χωρίς να στερηθεί ή να περιοριστεί κάπου ο διαιτώμενος, γιατί όλα επιτρέπονται με μέτρο, γι’αυτό και ο διαιτολόγος ρυθμίζει τις ποσότητες που του αναλογούν, του δημιουργεί σωστούς συνδυασμούς που περιέχουν όλες τις ομάδες τροφών και του καθορίζει τη συχνότητα των γευμάτων του, πάντα με βάση τα ωράρια & την καθημερινότητα του διαιτώμενου.

Τα χαρακτηριστικά της σωστής διατροφής είναι αυτά της Μεσογειακής :

  • Άφθονες φυτικές ίνες (φρούτα, λαχανικά, ψωμί/δημητριακά (ανεπεξέργαστα), όσπρια, ξηροί καρποί).
  • Ελάχιστα επεξεργασμένα προϊόντα
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα (κυρίως τυρί  και γιαούρτι) καθημερινά σε μικρές έως μέτριες ποσότητες
  • Ψάρια και πουλερικά σε μικρές έως μέτριες ποσότητες
  • Κόκκινο κρέας σε μικρές ποσότητες
  • Ελαιόλαδο ως κύρια πηγή λιπαρών που περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

Καλό είναι να υπάρχουν μικρά και συχνά γεύματα που να αποτελούνται από 3 βασικά και 2 ενδιάμεσα και να απέχουν περίπου 3 με 4 ώρες το πολύ μεταξύ τους. Στα βασικά γεύματα να υπάρχει συνδυασμός από 3 ομάδες τροφών, δηλ. πρωτεΐνης-ζωικής τροφής, υδατάνθρακα-αμυλούχας τροφής και κάποιου φρούτου ή λαχανικού και στα ενδιάμεσα οπωσδήποτε μια δυάδα από κάποιο φρούτο ή ακόμα και λαχανικό, μαζί όμως με κάτι ακόμη, όπως για παράδειγμα κάποιο κριτσίνι ή μια μπάρα δημητριακών ή λίγους ξηρούς καρπούς, κλπ.

Τέλος, η καλή ενυδάτωση και η άσκηση έρχονται να «κουμπώσουν» σε όλη αυτή την προσπάθεια που ξεκινά κάποιος και τον βοηθούν ακόμη παραπάνω στο να πετύχει τον στόχο του.

Σχετικά με τον δημιουργό

Χαρά Κορομπίλη / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Η Χαρά Κορομπίλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) και έπειτα μετεκπαιδεύτηκε πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή (Human Nutrition) με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή (Clinical Nutrition) στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης (University of Glasgow).

Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση ως βοηθός εργαστηριακών και ερευνητικών διατροφικών προγραμμάτων μέσα στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.). Όσο ήταν προπτυχιακή και μεταπτυχιακή φοιτήτρια παρακολούθησε κλινικά περιστατικά σε αντίστοιχα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και της Γλασκώβης.
Επίσης, αρθρογραφεί σε διάφορες ιστοσελίδες για θέματα υγείας και διατροφής, όπως τα www.diatrofi.gr, www.mydietips.gr, medidiatrofi.gr, www.newsit.gr , tlife.gr κ.α.

Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).

Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Παιδικού Μουσείου Αθηνών με θέμα «Διατροφική Αγωγή και Υγεία» που παρουσιάστηκαν σε χώρους της Θεσσαλονίκης. Με αυτό τον τρόπο δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων και παρατήρησης, να εφοδιαστούν με γνώσεις μέσα από μια ευχάριστη και πλούσια εμπειρία.
Συμμετείχε και συμμετέχει σε ενημερώσεις σχολείων της Θεσσαλονίκης για διατροφικά θέματα και ενημερώνεται η ίδια συνεχώς μέσα από σεμινάρια και ημερίδες διατροφής που λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη της Ελλάδος.

Συμμετείχε στο πρόγραμμα «Σκέψου Δια-Τροφή» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ι.Δ.Μ.Ε. (Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών) στον πολυχώρο του Μύλου στη Θεσσαλονίκη. Σεμινάρια σχεδιασμένα από το Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών ενημερώνουν τα παιδιά για την διατροφή, προβάλουν σχετικά video και τους δίνουν την ευκαιρία να λύσουν μέσα από διάλογο με ειδικούς, ερωτήματα για τις διατροφικές τους συνήθειες.

Είναι Μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος, Μέλος του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών & Ερευνών (Ι.Δ.Μ.Ε.), Επιστημονική Συνεργ. του Medidiatrofi και Μέλος της επιστημ.ομάδας Διατροφή.

Στόχος της είναι η σωστή ενημέρωση του κόσμου γύρω από τα θέματα της διατροφής και η αποφυγή παγίδων, μύθων και παραπληροφόρησης που δυστυχώς συναντώνται πολύ συχνά στις μέρες μας.

Από το 2010 ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου ιδιωτικά στην περιοχή της Μπότσαρη με Παπαναστασίου μέσα στο εμπορικό κέντρο Civitas.

• Απόφοιτος Πτυχιούχος του Τμήματος Διατροφής-Διαιτολογίας. Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης.
• Μεταπτυχιακό πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, (Msc in Human Nutrition with specialization in Clinical Nutrition-University of Glasgow).
• Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
• Συνεχής δραστηριότητα ως εμψυχώτρια (clown) και συμμετοχή στην οικογενειακή επιχείρηση διοργάνωσης εκδηλώσεων «Μαγικός Κόσμος», αναλαμβάνοντας διάφορα events, happenings, κλπ. καθώς και παρακολούθηση διαφόρων σεμιναρίων μουσικοκινητικών παιχνιδιών, εργαστηριών δημιουργικής απασχόλησης, θέατρο δρόμου, κλπ που αφορούν στο παιδί. Με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να ενημερώσουμε σωστά και διασκεδαστικά τα παιδιά για το θέμα της διατροφής.