Dr Plus - Diatrofi

Δίαιτα Καθημερινή Διατροφή

Πως μπορώ να τρώω γλυκά χωρίς να παχαίνω;

Ναι -ναι καλά ακούσατε (ή μάλλον διαβάσατε), μπορούμε να τρώμε γλυκά χωρίς να παχαίνουμε! Πως γίνεται αυτό? Θα το δούμε αμέσως παρακάτω.

Αρχικά να τονίσουμε πως όταν κάποιος έχει έντονη επιθυμία για γλυκά δεν είναι τυχαίο, συνήθως κάτι κρύβεται από πίσω και αυτό είναι, το ότι δεν τρέφεται σωστά καθ’ολη τη διάρκεια της ημέρας. Του λείπει η γνωστή και αγαπημένη σε όλους μας ορμόνη ΣΕΡΟΤΟΝΙΝΗ!

Αν υποθέσουμε, όμως, ότι ζητάμε απεγνωσμένα γλυκό, ακόμα και αν έχουμε φάει σωστά μέσα στην ημέρα να τι μπορούμε να κάνουμε:

  • Να τρώμε κάθε μέρα κάτι σε γλυκό, αλλά σε μικρή ποσότητα, ή αλλιώς αν δεν το έχουμε ανάγκη σε ημερήσια βάση, να τηρούμε τον περίφημο κανόνα του 1 φορά την εβδομάδα!
  • Να διαβάζουμε πάντα προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων και να μην αγοράζουμε ότι βρεθεί μπροστά μας, γιατί υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές & εναλλακτικές και φυσικά δεν πάμε ποτέ νηστικοί σουπερ μάρκετ!
  • Κάτι, επίσης που συνδυάζεται με την παραπάνω συμβουλή, είναι να φτιάξουμε μόνοι μας στο σπίτι πιο light γλυκά. Δηλαδή, να αντικαταστήσουμε κάποιες τροφές με άλλες, πχ τη ζάχαρη με στέβια ή με μέλι, να κάνουμε συνταγές που δεν περιέχουν αυγά και βούτυρα, να χρησιμοποιούμε ελαιόλαδο, ταχίνι, φυστικοβούτυρο, κλπ.
  • Αν είστε από τους ανθρώπους που δε μπορούν με τίποτα να καταναλώσουν μικρή ποσότητα γλυκού, καλύτερα να μη το έχετε καθόλου σπίτι και προτιμήστε κάτι πιο light όπως είπαμε.
  • Μοιραστείτε το γλυκό με κάποιον άλλον και μαζί και τις θερμίδες.
  • Το μότο μας είναι «ναι στην ποιότητα, όχι στην ποσότητα»
  • Τρώτε πιο αργά: έτσι θα δώσετε χρόνο στον εγκέφαλο να καταλάβει τι κάνετε και φυσικά να το απολαύσει. Αν κατεβάσετε με μια μπουκιά το γλυκάκι, σίγουρα δεν προλαβαίνει να φτάσει το μήνυμα και μένετε με ένα αίσθημα μη κορεσμού. Πάρτε το χρόνο σας, απολαύστε το γλυκό σας, δε σας το παίρνει κανείς.
  • Απαλλάξτε τον εαυτό σας από τη ζάχαρη.
    Μπορείτε εύκολα να βρείτε εύγευστα υποκατάστατα σε όποια γλυκιά μορφή θέλετε. Κρέμες, κουλουράκια, σοκολάτες, κέικ; Άνετα…
  • Μην ξεχνάτε τα φρούτα: περιέχουν φυσικά σάκχαρα που μειώνουν την επιθυμία σου για γλυκό και ταυτόχρονα σε εφοδιάζουν με βιταμίνες, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά που συμβάλλουν θετικά στο μεταβολισμό και στη μείωση της αποθήκευσης λίπους.
  • «Νους υγιής εν σώματι υγιή» αυτό νομίζω τα λέει όλα! Όταν συνδυάζεται η άσκηση με τη διατροφή, τότε όλα κυλούν πιο γρήγορα και εύκολα, φυσικά αλλάζει προς το καλύτερο το σώμα, αλλά και γίνονται καύσεις και ακόμα και αν ξεφύγετε κάπου ,μπορείτε να εξισορροπήσετε αυτή σας την ατασθαλία κάνοντας γυμναστική!

Σχετικά με τον δημιουργό

Χαρά Κορομπίλη / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Η Χαρά Κορομπίλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) και έπειτα μετεκπαιδεύτηκε πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή (Human Nutrition) με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή (Clinical Nutrition) στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης (University of Glasgow).

Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση ως βοηθός εργαστηριακών και ερευνητικών διατροφικών προγραμμάτων μέσα στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.). Όσο ήταν προπτυχιακή και μεταπτυχιακή φοιτήτρια παρακολούθησε κλινικά περιστατικά σε αντίστοιχα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και της Γλασκώβης.
Επίσης, αρθρογραφεί σε διάφορες ιστοσελίδες για θέματα υγείας και διατροφής, όπως τα www.diatrofi.gr, www.mydietips.gr, medidiatrofi.gr, www.newsit.gr , tlife.gr κ.α.

Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).

Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Παιδικού Μουσείου Αθηνών με θέμα «Διατροφική Αγωγή και Υγεία» που παρουσιάστηκαν σε χώρους της Θεσσαλονίκης. Με αυτό τον τρόπο δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων και παρατήρησης, να εφοδιαστούν με γνώσεις μέσα από μια ευχάριστη και πλούσια εμπειρία.
Συμμετείχε και συμμετέχει σε ενημερώσεις σχολείων της Θεσσαλονίκης για διατροφικά θέματα και ενημερώνεται η ίδια συνεχώς μέσα από σεμινάρια και ημερίδες διατροφής που λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη της Ελλάδος.

Συμμετείχε στο πρόγραμμα «Σκέψου Δια-Τροφή» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ι.Δ.Μ.Ε. (Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών) στον πολυχώρο του Μύλου στη Θεσσαλονίκη. Σεμινάρια σχεδιασμένα από το Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών ενημερώνουν τα παιδιά για την διατροφή, προβάλουν σχετικά video και τους δίνουν την ευκαιρία να λύσουν μέσα από διάλογο με ειδικούς, ερωτήματα για τις διατροφικές τους συνήθειες.

Είναι Μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος, Μέλος του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών & Ερευνών (Ι.Δ.Μ.Ε.), Επιστημονική Συνεργ. του Medidiatrofi και Μέλος της επιστημ.ομάδας Διατροφή.

Στόχος της είναι η σωστή ενημέρωση του κόσμου γύρω από τα θέματα της διατροφής και η αποφυγή παγίδων, μύθων και παραπληροφόρησης που δυστυχώς συναντώνται πολύ συχνά στις μέρες μας.

Από το 2010 ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου ιδιωτικά στην περιοχή της Μπότσαρη με Παπαναστασίου μέσα στο εμπορικό κέντρο Civitas.

• Απόφοιτος Πτυχιούχος του Τμήματος Διατροφής-Διαιτολογίας. Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης.
• Μεταπτυχιακό πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, (Msc in Human Nutrition with specialization in Clinical Nutrition-University of Glasgow).
• Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
• Συνεχής δραστηριότητα ως εμψυχώτρια (clown) και συμμετοχή στην οικογενειακή επιχείρηση διοργάνωσης εκδηλώσεων «Μαγικός Κόσμος», αναλαμβάνοντας διάφορα events, happenings, κλπ. καθώς και παρακολούθηση διαφόρων σεμιναρίων μουσικοκινητικών παιχνιδιών, εργαστηριών δημιουργικής απασχόλησης, θέατρο δρόμου, κλπ που αφορούν στο παιδί. Με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να ενημερώσουμε σωστά και διασκεδαστικά τα παιδιά για το θέμα της διατροφής.