Dr Plus - Diatrofi

Δίαιτα

Γιατί η Χριστιανική θρησκεία μπορεί να με βοηθήσει στην ισορροπία των γευμάτων μου .

H Χριστιανική θρησκεία μας δεν έχει την πληθώρα των διατροφικών περιορισμών που χαρακτηρίζουν τις άλλες θρησκείες (ιουδαϊσμός, ισλαμισμός, ινδουισμός). Από την άλλη πλευρά, η τήρηση των νηστειών έχει μεγάλη θρησκευτική σημασία για τους ορθόδοξους χριστιανούς. Οι πατέρες της Εκκλησίας τονίζουν ότι η νηστεία πρέπει απαραίτητα να συνδυάζεται και με αποχή από την αμαρτία και την αγάπη προς τον συνάνθρωπο . Στις περιόδους νηστείας οι πιστοί απέχουν από όλες τις τροφές ζωικής προέλευσης (κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά)και σε κάποιες άλλες περιόδους και από ψάρι και λάδι .

Η νηστεία είναι φάρμακο . Αλλά το φάρμακο , όσο ωφέλιμο και αν είναι , πολλές φορές γίνεται άχρηστο λόγω της απειρίας εκείνου που το χρησιμοποιεί .Πρέπει να γνωρίζει και τον κατάλληλο χρόνο , που πρέπει να πάρει το φάρμακο , και την ανάλογη ποσότητα και την κατάσταση του σώματος , που θα πάρει , τις κλιματολογικές συνθήκες και την εποχή του έτους και την κατάλληλη δίαιτα του ασθενούς και πολλά άλλα .

Η Ορθόδοξη Χριστιανική νηστεία περιλαμβάνει τρεις μεγάλες περιόδους νηστείας .

  1. Τη νηστεία της γέννησης του Χριστού (Χριστούγεννα) που διαρκεί 40 ημέρες και οι νηστεύοντας απέχουν καθημερινά από το κρέας, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Επίσης απέχουν από το ελαιόλαδο και το ψάρι τις Τετάρτες και τις Παρασκευές.

Μια περίοδος του χρόνου όπου  τα φρούτα και λαχανικά είναι λιγότερα συγκριτικά με άλλες εποχές του χρόνου  και έτσι υπάρχει η παρουσία ψαριού  για να μην υπάρχουν μεγάλες διατροφικές ελλείψεις . Το ψάρι απέχει τις τελευταίες 15 μέρες όπου το διάστημα είναι μικρό για να προκύψουν προβλήματα στον οργανισμό .

Η απουσία λαδιού είναι δύο μέρες στο σύνολο της εβδομάδας  και όχι συνεχόμενες .

Και μετά το πέρας της νηστείας η Θρησκευτική παράδοση έχει φροντίσει  να επανέλθουν αυτές οι ελλείψεις . Γαλοπούλα με γέμιση με κάστανα , κρέατα  καθώς και κουραμπιέδες και μελομακάρονα . Τροφές που φροντίζουν να μας επαναφέρουν ομαλά και να διατηρήσουν τα οφέλη της περιόδου της νηστείας  .

Φυσικά και εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι συνδυασμοί τον τροφών θα μας βοηθήσουν στην σωστή και γρήγορη απορρόφηση θρεπτικών συστατικών και κάλυψη των ελλείψεων.

  1. Τη νηστεία του Πάσχα στη διάρκεια της οποίας (48 ημέρες) απέχουν από το κρέας, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το ψάρι εκτός από την 25η Μαρτίου και την Κυριακή των Βαΐων που μπορούν να καταναλώσουν ψάρι. Επίσης τρώνε ελαιόλαδο μόνο το Σαββατοκύριακο.

Μια περίοδος με περισσότερα χρωματιστά φρούτα και λαχανικά  και με εξέχουσα την παρουσία της βιταμίνης C καθώς και λαχανικών που έχουν μεγαλύτερη συγκέντρωση σε σίδηρο ( ντομάτες πιπεριές παντζάρι χόρτα , φράουλες ) . Η απουσία του ψαριού καθοριστική αλλά η κατανάλωση του σε συγκεκριμένα διαστήματα όπως και το ότι επιτρέπονται τα θαλασσινά δεν αφήνουν οι ελλείψεις να γίνουν μεγάλες Tα τελευταία είναι υψηλής διατροφικής αξίας, γιατί παρέχουν στον οργανισμό τα πολύτιμα ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία ασκούν ευεργετική δράση στο καρδιαγγειακό σύστημα και θωρακίζουν την άμυνα του οργανισμού.

Η επαναφορά για άλλη μια φορά με αγάπη και σεβασμό προς τον άνθρωπο . Κόκκινα αβγά , τσουρέκι , σαλάτες χρωματιστές , μαγειρίτσα , αρνί και κατσίκι η ομαλή επαναφορά . Οι τροφές περισσότερο γεμάτες με σίδηρο και λιπαρά όπου καλό είανι να θυμηθούμε  την κατανάλωση κολατσιού όπου έτσι μπορούμε να χωρίσουμε και πιο ομαλά τις παραδοσιακές τροφές στην διάρκεια της μέρας .

  1. Τη νηστεία του Δεκαπενταύγουστου διαρκεί από 1 έως 14 Αυγούστου. Οι νηστεύοντες απέχουν από τα γαλακτοκομικά, το κρέας, τα αυγά και το ψάρι (που το τρώνε μόνο στις 6 Αυγούστου).

Θα λέγαμε μια  ‘’σωτήρια ‘’  για τον οργανισμό  νηστεία που θα βοηθήσει  σε μια πολύ καλή αποτοξίνωση από τις καλοκαιρινές διατροφικές διαφοροποιήσεις όπου το ουζάκι και η ταβέρνα με τα τηγανητά φαγητά είναι μια πολύ συχνή διατροφική συνήθεια .

Σταφύλι καρπούζι , πεπόνι βοηθούν στην αποτοξίνωση και  καθαρίζουν τα νεφρά .

Τέλος καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου οι χριστιανοί την Τετάρτη και την Παρασκευή επίσης δεν καταναλώνουν κρέας, ψάρι, γαλακτοκομικά και  αυγά που τους δίνει άλλη μια ευκαιρία αποτοξίνωσης . Συνολικά οι ημέρες νηστείας είναι από 180-200 στη διάρκεια του έτους και χωρισμένες με πολύ αγάπη και σοφία συνδέοντας  Θρησκεία – παράδοση  – διατροφή προς όφελος της υγείας του  ανθρώπου .

Σχετικά με τον δημιουργό

Γιώτα Καρακασίδου / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος