Δίαιτα

Είμαι γλυκατζής  τι να κάνω;

woman-mouth-teeth-sweets-37831

Δεν είναι λίγες οι φορές όπου ορισμένοι μαρτυρούν πως δεν μπορούν να αποχωριστούν την γλυκιά γεύση από το διατροφολόγιο τους. Ίσως και αυτός να είναι ένας λόγος που κάποιοι δεν ακολουθούν ένα πρόγραμμα διατροφής σκεπτόμενοι ‹‹Η δίαιτα απαιτεί αποχή από τα γλυκά, δε θα τα καταφέρω.. συνεπώς δεν υπάρχει νόημα››.

Η πεποίθηση πως η δίαιτα πρέπει να είναι στερητική και να απέχει από τα γλυκά, καλά κρατεί! Όμως μια ισορροπημένη διατροφή που έχει στόχο της απώλεια βάρους επιτυγχάνει όταν στηρίζεται σε όλες τις ομάδες τροφίμων δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ποσότητα, στην συχνότητα αλλά και τον τρόπο παρασκευής του τροφίμου.

Τι εναλλακτικές με γλυκά μπορείτε να έχετε στο πρόγραμμα διατροφής λοιπόν:

  • Αρχικά στο εμπόριο υπάρχουν διάφορες μπάρες δημητριακών με επικάλυψη μαύρης σοκολάτας, οι οποίες είναι γλυκιές με χαμηλές θερμίδες. Επίσης μπορείτε να φτιάξετε εύκολα σπιτικές μπάρες δημητριακών με μέλι, ταχίνι, ξηρούς καρπούς, κακάο προσφέροντας πλούσια θρεπτικά συστατικά και λιγότερες θερμίδες αφού μπορείτε εσείς να επιλέξετε την ποσότητα των υλικών που θα βάλετε περιορίζοντας τα υλικά που έχουν περισσότερες θερμίδες!
  • Το φρουί ζελέ αποτελεί μια καλή εναλλακτική για αυτούς που προτιμούν πιο δροσιστικές γεύσεις. Μια μερίδα των 120γρ. περιέχει 64 θερμίδες ενώ αν επιλέξετε να καταναλώσετε φρουί ζελέ χωρίς ζάχαρη τότε η μερίδα έχει μόνο 10 θερμίδες. Οι κομπόστες με γεύση ανανά, ροδάκινο ή κομπόστα φρουτοσαλάτα αποτελεί εξαιρετική επιλογή όλες τις εποχές προδίδοντας η μερίδα των 100γρ. 65 θερμίδες.
  • Νόστιμη και υγιεινή επιλογή αποτελούν το ρυζόγαλο και οι κρέμες. Το ρυζόγαλο με γεύση βανίλια ή πολίτικο στα 100γρ. περιέχει 100 – 120 θερμίδες. Η κρέμα χωρίς ζάχαρη, mousse με γεύση σοκολάτα έχει στη μερίδα των 100γρ. μόλις 100 θερμίδες ενώ κρέμα με φυσικό γλυκαντικό και χαμηλά λιπαρά έχει 68 θερμίδες η μερίδα στα 100γρ.
  • Για τους λάτρεις της σοκολάτας θα ήταν ωφέλιμο να καταναλώνουν σοκολάτες με γλυκαντικά. Προσοχή στη ποσότητα! Αυτό δε σημαίνει ότι αυτές οι σοκολάτες δεν έχουν θερμίδες λόγω των γλυκαντικών αφού η θερμιδική διαφορά τους δεν είναι αξιόλογη. Όμως αποτελεί αξιοσημείωτο το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες ουσίες δεν επηρεάζουν τα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα.
  • Όσοι προτιμούν να καταναλώνουν τις μαρμελάδες αντί για μέλι, θα ήταν προτιμότερο να επιλέγουν μαρμελάδες οι οποίες δεν περιέχουν ζάχαρη, έχουν παρασκευαστεί από φρούτα και δεν έχουν συντηρητικά. Μια μερίδα των 15γρ. περιέχει περίπου 33 θερμίδες ποσοστό πολύ λιγότερο από τις κοινές μαρμελάδες.

Χρησιμοποιώντας γλυκαντικά αντί για ζάχαρη και περιορίζοντας τα λιπαρά, μπορείτε να έχετε ένα γευστικό γλυκό με λίγες θερμίδες το οποίο μπορεί εύκολα να συμπεριληφθεί στο διαιτολόγιο που ακολουθείται.

Σχετικά με τον δημιουργό

Ευγενία Λάζου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Η Ευγενία Λάζου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος πτυχιούχος του τμήματος Διατροφής – Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι. Κρήτης και κατέχει Δίπλωμα Ειδικού Εφαρμογών Διαιτητικής από Δημόσιο ΙΕΚ.
email: evgelazou@yahoo.gr
Ολοκλήρωσε το 2014 τη πτυχιακή της εργασία με θέμα ‹‹Αξιολόγηση και σύγκριση της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών των παιδιών ηλικίας 8-11 χρονών στη Σητεία το 2014››, η οποία παρουσιάστηκε στο 11ο Μακεδονικό Συνέδριο Διατροφής στη Θεσσαλονίκη το 2015.
Πραγματοποίησε το 2014 την 6μηνη πρακτική της άσκηση στο νοσοκομείο Π.Γ.Ν Αττικόν.
Από τον Οκτώβριο του 2016 παρακολουθεί τον εκπαιδευτικό κύκλο του Πανεπιστημίου Αιγαίου με τίτλο ‹‹Πιστοποιημένη Κατάρτιση στη Συμβουλευτική, το Life Coaching και το Mentoring››.
Άλλες δραστηριότητες που έχει συμμετάσχει:
• Ενημέρωση των παιδιών για τη διατροφή, με θέμα «Η διατροφή των εφήβων» στο γενικό Λύκειο Σητείας (Κρήτη).
• Συμμετοχή στην επιστημονική διήμερη εκδήλωση ενημέρωσης κοινού «Επίκαιρα θέματα στον χώρο της Διατροφής & η συμβολή τους σε θέματα Υγείας και Πρόληψης» από την Ελληνική Διατροφολογική Εταιρεία.
• Συμμετοχή μαζί με την ΕΔΔΕ στην διαδραστική εκδήλωση ενημέρωσης κοινού που διοργανώθηκε στο «Global Wellness Day».
• Συμμετοχή στις ενημερωτικές εκδηλώσεις τις ΕΔΔΕ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παχυσαρκίας σε συνεργασία με τους δήμους της Αττικής.

Παρακολουθεί Ιατρικά Συνέδρια, Σεμινάρια, Ημερίδες και Κλινικά φροντιστήρια Διατροφής και Διαιτολογίας καθώς και Παθολογικών καταστάσεων, έτσι ώστε να ενημερώνεται για τις εξελίξεις στο κλάδο της Διατροφής και της Υγείας.