Δίαιτα Διατροφικοί Μύθοι

Γιατί δεν χάνω κιλά με δίαιτα πολύ χαμηλών θερμίδων;

Η απώλεια κιλών ως γνωστόν απαιτεί την ικανότητα του οργανισμού να καίει περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνει. Στηριζόμενοι πάνω σε αυτό, κατά καιρούς, δεν είναι λίγοι και λίγες εκείνοι οι οποίοι προσπαθούν, πάνω στον ενθουσιασμό τους για μία νέα διατροφική αρχή, να αποβάλλουν γρήγορα και πολλά κιλά. Δεν είναι λάθος ούτε η θέληση του εκάστοτε ατόμου, απεναντίας θα πρέπει να επιβραβεύεται και να ωθείται ψυχολογικά από τον κοινωνικό του περίγυρο, ούτε ο απόλυτα λογικός ενθουσιασμός του.

Λάθος είναι πολλές φορές ο τρόπος που θα επιλέξει για να φτάσει εκεί, πέφτοντας στην συνηθισμένη παγίδα, δηλαδή στο να ρίξει τις ημερήσιες θερμίδες στο ελάχιστο μιλώντας για τιμές των 800 και 900 θερμίδων ημερησίως, θερμίδες που είναι πολλές φορές απαγορευτικές και σίγουρα δεν μπορούν να ικανοποιήσουν  τις ανάγκες ενός οργανισμού.

Όλο αυτό έχει να κάνει με το ένστικτο επιβίωσης του οργανισμού. Το σώμα μας είναι πολύ πιο ΄΄έξυπνο΄΄ απ’ όσο πιθανώς πιστεύουμε ότι είναι. Αυτός είναι και ο λόγος που σε δίαιτες τόσο χαμηλής θερμιδικής αξίας δυσκολευόμαστε να χάσουμε κιλά κι αυτό γιατί το σώμα και γενικότερα ο οργανισμός μας έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες που του επιβάλλουμε. Έτσι αντιλαμβάνεται την απότομη και ακραία αλλαγή και για λόγους επιβίωσης προτιμά να καίει λιγότερο και στην ουσία να σβήνει κάποιες από τις μηχανές του προκειμένου να μας προστατέψει .

Κατά κανόνα και έπειτα από πολυετής έρευνες από διάφορα ινστιτούτα και πανεπιστήμια για μία σωστή, σταδιακή και πάνω απ’όλα υγιή απώλεια βάρους πρέπει οι ημερήσιες θερμίδες για μία γυναίκα να είναι το ελάχιστο στις 1200 και για τους άνδρες στις 1500 πάντα υπό φυσιολογικές συνθήκες. Εφόσον είναι λιγότερες, μπορούμε ακόμη και από την πρώτη εβδομάδα να παρατηρήσουμε απώλεια κιλών ωστόσο αυτό που χάσαμε δεν θα είναι λίπος αλλά θα έχουμε μπει σε μία κατάσταση μυικής ατροφίας με συμπτώματα όπως κούραση και αδυναμία και όλα αυτά λογικά λόγω έλλειψης απαιτούμενης ενέργειας που παίρνουμε μέσω των τροφών.

Είναι σαν να βάζεις αθλητή των 100 μέτρων να τρέξει μαραθώνιο, στα πρώτα μέτρα θα τους περάσει όλους, αλλά αργότερα θα εξαντληθεί και θα παρατήσει τον αγώνα κι αυτό γιατί δεν έχει προπονηθεί γι’ αυτό και δεν ξέρει πως να ανταπεξέλθει.

Ακόμη, μία δίαιτα με τόσο χαμηλές θερμίδες δεν μας επιτρέπει να ωθήσουμε την προσπάθεια μας με γυμναστική κι αυτό γιατί και πάλι δεν θα έχουμε την απαραίτητη ενέργεια με αποτέλεσμα την γρήγορη κόπωση. Η αερόβια άσκηση είναι για όλους, ανεξάρτητα την ηλικία και το βάρος. Έχει τόσα πολλά οφέλη για τον οργανισμό μας, που φτάνουν μέχρι την ψυχολογία του ατόμου και τις εγκεφαλικές λειτουργίες, που είναι κρίμα για τον εαυτό μας σε μία προσπάθεια απώλειας κιλών να την παραβλέψουμε.

Η λύση λοιπόν είναι μια σταθερή και υγιή διατροφή ή δίαιτα, με λογικές ημερήσιες θερμίδες, με κανονικές και ζωντανές τροφές και πάνω απ’όλα η υπομονή του ενδιαφερόμενου, χωρίς να σοκάρουμε ανεπιθύμητα τον οργανισμό μας. Σεβόμαστε το σώμα μας κάνοντας την υγιεινή διατροφή σταδιακά τρόπο ζωής.

Σχετικά με τον δημιουργό

Βασίλης Παυλίδης- Σπουδαστής Διαιτολογίας- Διατροφής ΑΤΕΙ

Σπουδαστής στο τμήμα διατροφής και διαιτολογίας στο Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ).
Προπονητής αντισφαίρισης (tennis)

Ο Παυλίδης Βασίλης γεννήθηκε στην Πτολεμαΐδα , στις 15 Αυγούστου του 1990. Αποφοίτησε με άριστα από το 1ο γενικό λύκειο Πτολεμαΐδας και ακολούθησε τις σπουδές στο Α.Τ.Ε.Ι.Θ ως διαιτολόγος – διατροφολόγος. Ασχολείται ενεργά με την προσωπική συμβουλευτική στο κλάδο της διατροφής.
Υπήρξε αθλητής της αντισφαίρισης και πλέον προπονητής, σε παιδιά εφήβους και ενήλικες, παρέχοντας παράλληλα συμβουλές και προγράμματα διατροφής τόσο σε αθλητές όσο και σε μη αθλητές.
Είναι ιδρυτικό μέλος του ομίλου αντισφαίρισης Λαγκαδά Θεσσαλονίκης που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2011. Επίσης έχει συμμετάσχει σε διάφορα summer youth camps στη Θεσσαλονίκη ως διοργανωτής , σύμβουλος διατροφής και προπονητής tennis.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ :
• Παχυσαρκία και διαβήτης τύπου 2.
• Διατροφή και μακροζωία.
• Η μεσογειακή διατροφή στις μέρες μας.
• Μαθαίνοντας στο παιδί τον κόσμο της άθλησης.
• Ψυχολογία και διατροφή στον χώρο της αντισφαίρισης.
• Αερόβια άσκηση : Αλλαγή ψυχολογίας και σωστή διατροφή.

Αρθρογράφος στις διαδικτυακές σελίδες: diatrofi.gr
athlisis.gr

e-mail: pavlidis.vasilios@gmail.com
Τηλ επικ.: 6980256157