Διατροφικοί Μύθοι

Μακριά από διατροφικές μανίες

Με την έντονη έμφαση της κοινωνία μας στο βάρος, δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι εκατομμύρια άνθρωποι πέφτουν θύματα διατροφικής μανίας και ψεύτικων προϊόντων απώλειας βάρους. Αντικρουόμενες απόψεις, μαρτυρίες και η διαφημιστική εκστρατεία από τους αποκαλούμενους «ειδικούς» μπορεί να προκαλέσει σύγχυση ακόμη και στους πιο ενημερωμένους καταναλωτές. Η αλήθεια είναι απλή: Αν μια δίαιτα ή ένα προϊόν ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, κατά πάσα πιθανότητα δεν είναι.

Δεν υπάρχουν τρόφιμα ή χάπια που μαγικά εξαφανίζουν το λίπος. Καμία σούπερ τροφή δε θα τροποποιήσει το γενετικό σου κώδικα. Δεν υπάρχουν προϊόντα που θα λιώσουν ως εκ θαύματος το λίπος, ενώ παρακολουθείς τηλεόραση ή την ώρα που κοιμάσαι. Κάποια συστατικά σε συμπληρώματα και φυτικά προϊόντα μπορεί να είναι επικίνδυνα, ακόμα και θανατηφόρα για κάποιους ανθρώπους. Απέφυγε οποιαδήποτε χάπι ή προϊόν που υπόσχονται τα ακόλουθα:

Ταχεία απώλεια βάρους

Όταν η απώλεια βάρους γίνεται σταθερά είναι πιο πιθανό να διαρκέσει το αποτέλεσμα παρά όταν υπάρχουν δραματικές αλλαγές βάρους. Για την απώλεια βάρους πρέπει να υπάρχουν εφικτοί και υγιείς στόχοι. Όχι περισσότερο από ½ κιλό έως 1 κιλό την εβδομάδα. Αν χάσεις βάρος γρήγορα, θα χάσεις μυϊκή μάζα και νερό και όχι λίπος. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα επανακτήσεις τα κιλά που έχασες πολύ σύντομα.

Ποσότητες και Περιορισμοί

Απαλλάξου από τις δίαιτες που επιτρέπουν απεριόριστες ποσότητες οποιουδήποτε τροφίμου, όπως γκρέιπφρουτ και λαχανόσουπα. Είναι βαρετό να καταναλώνεις το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά. Απέφυγε οποιαδήποτε διατροφή που αποκλείει ή περιορίζει αυστηρά ολόκληρες ομάδες τροφίμων, όπως οι υδατάνθρακες.

Ειδικοί συνδυασμοί τροφίμων

Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι ο συνδυασμός συγκεκριμένων τροφίμων ή η κατανάλωση τροφίμων σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας θα σε βοηθήσει στην ταχύτερη απώλεια βάρους. Τρώγοντας τους «λάθος» συνδυασμούς τροφίμων δεν  μετατρέπονται σε λίπος αμέσως ή δεν παράγουν τοξίνες στο έντερο, όπως ισχυρίζονται κάποιοι.

Άκαμπτο Μενού

Η ζωή είναι ήδη αρκετά περίπλοκη. Περιορίζοντας τις επιλογές τροφίμων ή ακολουθώντας περιοριστικά μενού μπορεί να την κάνεις πιο δυσάρεστη. Με κάθε νέα δίαιτα, ρώτα πάντα τον εαυτό σου: «Μπορώ να φάω με τον τρόπο αυτό για το υπόλοιπο της ζωής μου;» Εάν η απάντηση δεν είναι ναι, η συγκεκριμένη διατροφή δεν είναι για εσένα.

Όχι στην άσκηση

Η τακτική σωματική δραστηριότητα είναι απαραίτητη για την καλή υγεία και την υγιή διατήρηση του βάρους. Το κλειδί της επιτυχίας είναι να βρεις φυσικές δραστηριότητες που μπορείς να πραγματοποιήσεις με ευχαρίστηση και στη συνέχεια να βάλεις ως στόχο να τις πραγματοποιείς για 30 έως 60 λεπτά τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας. Αν θέλεις να διατηρήσεις ένα υγιές βάρος, την αύξηση της μυϊκής σου μάζας και το χάσιμο λίπους, ο καλύτερος δρόμος είναι ο δια βίου συνδυασμός να τρώς πιο έξυπνα και να κινείσαι περισσότερο. Για ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα προσαρμοσμένο στον τρόπο ζωής και στις διατροφικές σου προτιμήσεις, συμβουλέψου έναν διαιτολόγο. Μπορεί να σε βοηθήσει να βρεις ένα ρεαλιστικό, ευέλικτο στυλ διατροφής που θα σε κάνει να αισθάνεσαι και να είσαι ο εαυτός σου.

Σχετικά με τον δημιουργό

Λουκία Δραγανιδάκη Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Απόφοιτη τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.). Στα πλαίσια των σπουδών ολοκλήρωσε μελέτη σχετικά με το μεταβολικό σύνδρομο στους νομούς της Κρήτης και έκανε την πρακτική άσκηση σε γνωστό διαιτολογικό γραφείο της Αθήνας. Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ,www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS). Το 2015 παρακολούθησε στο πλαίσιο προγράμματος συμπληρωματικής εκπαίδευσης, στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, επιμορφωτική εκπαίδευση με θέμα την Κλινική Διατροφή. Το Σεπτέμβριο του 2016 μέσω του Πανεπιστημίου Αιγαίου, παρακολουθησε επιμορφωτικό πρόγραμμα για Κατάρτιση στη Συμβουλευτική, στο Life Coaching και στο Mentoring. Από το 2014 βλέπει περιστατικά για απώλεια βάρους, αθλητική διατροφή, κλινικές και φυσιολογικές καταστάσεις, διατροφικές διαταραχές. Από τον Νοέμβριο του 2016 διατηρεί το δικό της διαιτολογικό γραφείο παρέχοντας συμβουλές διατροφής, άσκησης και ψυχολογική υποστήριξη. Παρακολουθεί τις εξελίξεις της επιστήμης της διατροφής συμμετέχοντας σε συνέδρια και ημερίδες. Είναι μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων και Διατροφολόγων Ελλάδος και εξωτερικός συνεργάτης της Ελληνικής Εταιρείας Σκλήρυνσης κατά Πλάκας.

- από το 2014 παρακολούθηση περιστατικών απώλεια βάρους

- 2016 έως 2017 υπεύθυνη διαιτολογικού τμήματος σε πολυδύναμο κέντρο αισθητικής στα νότια προάστια

- απο τον 11/2016 εργάζομαι στο δικό μου διαιτολογικό γραφείο

Πληροφορίες:

Διεύθυνση: Θέμελη 2 & Ιουστινιανού, 114 73 Πεδίον του Άρεως
Τηλ: 210 88 39 515
Email: info@nutriharmony.gr
www.nutriharmony.gr