Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

Διατροφικές τακτικές για το σώμα των ονείρων μας

Διατροφικές τακτικές για το σώμα των ονείρων μας
  • Τακτικά και ισορροπημένα σνακ

Ο σωστός διαμοιρασμός των γευμάτων καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας, βοηθά στο να μην νιώθουμε πεινασμένοι και να οδηγούμαστε σε υπερκατανάλωση τροφής. Επίσης οι αθλητές αποδίδουν καλύτερα όταν τρώνε συχνότερα μικρές μερίδες τροφών. Μικρά γεύματα σε συχνότητα ανά 3 έως 4 ώρες μας βοηθούν ώστε να έχουμε συνεχώς ρυθμισμένη την γλυκόζη στο αίμα, νιώθοντας γεμάτοι ενέργεια χωρίς το χαρακτηριστικό ενεργειακό πέσιμο που βιώνουμε μετά την κατανάλωση ενός πλήρους γεύματος. Ένα παράδειγμα μικρού γεύματος για τους ενήλικες είναι ο συνδυασμός  ΠΤΙ-ΜΠΕΡ μαζί με ένα φρούτο (Δυάδα). Στα παιδιά και τους αθλητές, που έχουν πολύ μεγάλες ανάγκες σε πρωτεΐνη, ενδείκνυται η προσθήκη ζωικής τροφής (τυρί, αυγό, κότατζ, κεφίρ, γιαούρτι κα.) (3άδα)

Μερικές ιδέες για δυάδα είναι οι εξής :

Αμυλούχα τροφή Φρέσκια τροφή
2 ΠΤΙ-ΜΠΕΡ κλασσικά 2 αποξηραμένα φρούτα (δαμάσκηνα, βερίκοκα), Φρούτο εποχής ή 1 κουταλιά της σούπας αποξηραμένα φρούτα μικρά (κερασάκι, σταφίδες, cranberry, blueberry  κα.)
1 κομμάτι σπιτικό κέικ
1 μπάρα δημητριακών
2 κουταλιές της σούπας άψητοι ανάλατοι καρποί  (Μουσκεμένοι ακόμη καλύτερα)
1 μικρό μπολάκι ποπ κορν σπιτικά

*Οι μερίδες που προτείνονται είναι κατά προσέγγιση για τον γενικό πληθυσμό. Το βέλτιστο είναι να υπάρχει εξατομίκευση στις ενεργειακές ανάγκες του ατόμου.

  • Επαρκής κατανάλωση νερού

    Το λίπος καίγεται από το έργο των μυών παρουσία οξυγόνου σε υγρό περιβάλλον. Με απλά λόγια το νερό χρειάζεται για να επεξεργάζεται το σώμα μας τις θερμίδες και τα θρεπτικά συστατικά, καθώς και στην καύση του λίπους. Ακόμη και ήπια αφυδατωμένο, ο μεταβολισμός μπορεί να επιβραδυνθεί. Για την καλύτερη ενυδάτωση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πρώτα από όλα τα νερό, τα φρούτα, τα λαχανικά, το τσάι, το γάλα αλλά και οι στερεές τροφές περίπου 36%  καθώς το νερό αποτελεί βασικό συστατικό όλων. Σε μια μελέτη, οι ενήλικες που έπιναν οκτώ ή περισσότερα ποτήρια νερό την ημέρα, έκαιγαν περισσότερες θερμίδες από όσους έπιναν τέσσερα με ακριβώς τις ίδιες συνθήκες.

  • Χτίστε μυϊκή μάζα

Όσο μεγαλύτερη είναι η μυϊκή μας μάζα τόσο περισσότερες θερμίδες καίει το σώμα μας σε ηρεμία. Ο βασικός μεταβολισμός είναι πολύ μεγαλύτερος σε άτομα με περισσότερους μύες. Μακροπρόθεσμα λοιπόν, οι άνθρωποι που δομούν ένα υγιές μυοσκελετικό σύστημα αυξάνουν τον μέσο ημερήσιο ρυθμό μεταβολισμού, οδηγώντας το σώμα σε υγιή επίπεδα λίπους.

  • Αποφύγετε τις αυστηρές δίαιτες

Οι αυστηρές δίαιτες  – εκείνες που περιλαμβάνουν κατανάλωση χαμηλών ποσοστών σε θρεπτικά συστατικά – θερμίδες  ημερησίως , είναι επιζήμιες και ας  ελπίζουν ότι επιταχύνουν το μεταβολισμό τους, όσοι τις εφαρμόζουν. Αν και αυτές οι δίαιτες μπορεί να σας βοηθήσουν να πέσετε σε βάρος βραχυπρόθεσμα, αυτό έρχεται σε σύγκρουση με την υγιεινή διατροφή και μακροπρόθεσμα το αποτέλεσμα αναστρέφεται, διότι χάνονται μύες και επιβραδύνεται  μεταβολισμός. Δηλαδή το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι το σώμα θα καίει λιγότερες θερμίδες και θα βάζει σε βάρος πιο γρήγορα από ό, τι πριν από τη δίαιτα.

Σχετικά με τον δημιουργό

Βασιλειος E. Κατσίλας, Διατροφολόγος-Διαιτολόγος,BSc

Email: Basileioskats@hotmail.com
Ο Βασίλειος Κατσίλας γεννήθηκε στην Λέσβο το 1993.

Είναι διατροφολόγος-διαιτολόγος απόφοιτος του Αλεξάνδρειου τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος της Θεσσαλονίκης, με πλήθος πιστοποιήσεων από ενημερώσεις επιστημονικών μελετών, για την βέλτιστη αντιμετώπιση των στόχων που θέτονται στις σύγχρονες ανάγκες της εποχής.

Είναι ενεργός αθλητής της πολεμικής τέχνης του Jiu Jitsu κάνοντας πρωταθλητισμό, με πολλές διακρίσεις σε πανελλαδικό όσο και σε διεθνή επίπεδο.

Την περίοδο 2014-2015 υπήρξε μέλος του ερευνητικού προγράμματος ΕΣΠΑ συμμαχία για την υγεία- διατροφή συνεργαζόμενος άριστα με διεπιστημονικές ομάδες.

Υπήρξε επαγγελματίας ναυαγοσώστης θαλάσσης με καταγεγραμμένες επεμβάσεις διάσωσης, καθώς και εθελοντής ναυαγοσώστης στην περιοχή του Μολύβου Λέσβου για την διαχείριση του μεταναστευτικού, όπου και παρέλαβε έπαινο για τις επεμβάσεις του με την Ένωση Ναυαγοσωστικών Σχολών Ελλάδος από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου ναυτιλίας Αιγαίου.

Η πτυχιακή του εργασία είχε ως θέμα τα συμπληρώματα διατροφής και πραγματοποίησε την πρακτική του άσκηση στο πρότυπο κλινικό διατροφολογικό-διαιτολογικό γραφείο της κυρίας Λιτσαρδοπούλου Αλεξάνδρας.

Είναι συνεργάτης στο διαιτολογικό γραφείο του Κυρίου Ευάγγελου Ζουμπανέα ως Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Έχει ιδρύσει το γυμναστήριο Calisthenics & Fitness Society στην Νέα Φιλαδέλφεια

Ειναι ο διευθυντής ύλης του Diatrofi.gr

Είναι πιστοποιημένος θεραπευτής των Διατροφικών Διαταραχών και της Παχυσαρκίας (Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity) και αποτελεί επιστημονικός συνεργάτης και καθηγητής του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ).

Το μεταπτυχιακό του πραγματοποιήθηκε στο European University Cyprus στο τομέα της δημόσιας υγείας και η διατριβή του είχε να κάνει με τις διατροφικές διαταραχές σε όλη την Ελλάδα.

Το 2019 επιλέχθηκε απο την Oxford abstracts ως ομιλητής στο 13ο Ευρωπαικό Συνέδριο Διατροφής (FENS 2019), στην Ιρλανδία.

Είναι υποψήφιος Διδάκτωρ του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου.

Additional Info
• Περιοχή: Αττική
• Κινητό:6980874162
• Email: Basileioskats@hotmail.com