Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

Εξετάσεις και διατροφή, πάνε μαζί ;

Έχουμε ακούσει πολλές φορές ότι στις εξετάσεις πρέπει να τρώμε καλά , να μην κάνουμε διατροφή γιατί δεν έχουμε χρόνο και είναι μεγάλη η κούραση οπότε θέλουμε ενέργεια. Οπότε αναζητούμε την ενέργεια αυτή από άλλες πηγές μη υγιεινές και γρήγορες.

Να πούμε λοιπόν ότι η περίοδος των εξετάσεων είναι μια ιδιαίτερη επίπονη περίοδος που σίγουρα ο οργανισμός μας χρειάζεται ενέργεια από υγιεινές όμως επιλογές τροφίμων . Καλά λιπαρά , σύνθετους υδατάνθρακες και καλή πηγή πρωτεΐνης .

Ας δούμε αναλυτικά τι μπορούμε να κάνουμε :

  • Μην παραλείπετε τα γεύματα, ιδιαίτερα το πρωινό

Παρά το γεγονός ότι ο εγκέφαλος είναι ένα από τα μικρότερα όργανα στο σώμα, χρησιμοποιεί μέχρι και το 20% της ενέργειας που χρειαζόμαστε κάθε μέρα. Διατηρώντας μια σταθερή παροχή γλυκόζης (ενέργειας) καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, θα εξασφαλίσετε ότι δεν θα χάσετε τη συγκέντρωσή σας τόσο κατά τη διάρκεια της μελέτης όσο και κατά τους χρόνους εξέτασης. Το πρωινό μας δίνει την ενέργεια που χρειάζεται να αντιμετωπίσουμε την ημέρα, καθώς και μερικές βασικές βιταμίνες και μέταλλα.

 Για το καλύτερο πρωινό, συμπεριλάβετε υδατάνθρακες βραδείας απελευθέρωσης, όπως ολικής αλέσεως δημητριακά , ψωμί ολικής αλέσεως ή μούσλι χαμηλής περιεκτικότητας σε σάκχαρα, καθώς παρέχουν ενέργεια αργής απελευθέρωσης. Προσθέστε μια πρωτεϊνική τροφή, όπως το γάλα, το γιαούρτι ή τα αυγά, για καλύτερο αίσθημα κορεσμού. Την ημέρα των εξετάσεων προτιμήστε να καταναλώσετε  μια τροφής πλούσια σε ωμέγα-3  λιπαρά, καθώς πιστεύεται ότι έχουν ιδιότητες που ενισχύουν τον εγκέφαλο

 ·         Ο χρόνος είναι πολύτιμος – επιλέξτε γρήγορα και υγιεινά γεύματα

Το κλειδί για την επίτευξη της σωστής ισορροπίας είναι η απόλαυση μιας ευρείας ποικιλίας τροφίμων, καθώς καμία μεμονωμένη τροφή δεν μπορεί να προσφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας. Αυτό μπορεί εύκολα να παραβλεφθεί στους χρόνους εξέτασης, δεδομένου ότι ο πειρασμός είναι να δοθεί προτεραιότητα στα γρήγορα τρόφιμα – με άλλα λόγια τα γεύματα που απαιτούν λίγα ψώνια, μικρή προετοιμασία και λίγο χάος, ώστε να αφιερωθεί πολύτιμος χρόνος για μελέτη.

 ·         Προετοιμασία, Προετοιμασία, Προετοιμασία!

Έχετε ακούσει αυτό χιλιάδες φορές σε σχέση με τη μελέτη, αλλά η προετοιμασία μερικών σπιτικών γευμάτων και η κατάψυξή τους σε μεμονωμένες μερίδες μπορεί να είναι ένας σωστός τρόπος διατροφής  στις εξετάσεις. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να φάτε υγιεινά τρόφιμα χωρίς την ταλαιπωρία των αγορών, κοπής και πλύσης! Το μόνο που πρέπει να σκεφτείτε είναι να το βγάλετε από την κατάψυξη το βράδυ πριν!

 ·         Έξυπνο σνακ

Προετοιμάστε για υγιεινά σνακ όπως φρέσκα φρούτα, φρέσκα καλοκαιρινά φρούτα, αποξηραμένα φρούτα, γιαούρτι ή καρύδια για να σας κρατήσουμε όλη την ημέρα, παστέλι, σπιτικές μπάρες δημητριακών ακόμα και ένα υγιεινό κέικ. Αυτές είναι καλύτερες επιλογές από τα συσκευασμένα κέικ, τα μπισκότα, τη σοκολάτα και τα γλυκά που είναι ψηλά σε ραφιναρισμένα σάκχαρα που σας δίνουν μια απότομη αύξηση της γλυκόζης όταν τα καταναλώσετε.  

  • ·         Νερό , Νεράκι

Η αφυδάτωση μπορεί να σας κάνει να νιώθετε λήθαργο και κούραση. Το χειρότερο από όλα, επηρεάζει τη συγκέντρωσή σας, γεγονός που μπορεί να δυσκολέψει τη μελέτη και την εκτέλεση με τον καλύτερο τρόπο. Κρατήστε ένα ποτήρι υγρό (χυμό φρούτων, τσάι βοτάνων, νερό) με εύκολη πρόσβαση ενώ μελετάτε και πάρτε ένα μπουκάλι νερό στις εξετάσεις.

 Προσπαθήστε να μειώσετε την πρόσληψη ποτών που περιέχουν καφεΐνη, όπως τσάι, καφέ και μερικές κόλλες, καθώς μπορούν να δράσουν ως ήπια διουρητικά. Παρόλο που μερικές μελέτες υποδεικνύουν ότι οι μικρές ποσότητες καφέ μπορεί να μας κάνουν επιφυλακτικές, άλλες μελέτες υποδεικνύουν ότι η λήψη περίσσειας καφεΐνης μπορεί να ανατρέψει τα σάκχαρα του αίματός μας, τα οποία μπορεί να επηρεάσουν τα επίπεδα συγκέντρωσης.

 ·         Ξεκούραση και άσκηση

Ο επαρκής ύπνος είναι απαραίτητος για να διασφαλίσετε ότι μπορείτε να ανακαλέσετε τις πληροφορίες που  αφομοιώσατε από το διάβασμα . Αφήστε στον εαυτό σας χρόνο να χαλαρώσει πριν τον ύπνο. Αποφύγετε τα ποτά που περιέχουν καφεΐνη αργά το βράδυ.

 Για να βοηθήσετε στην ανακούφιση του άγχους, να καθαρίσει το μυαλό σας από το πολύωρο διάβασμα  επιλέξτε να κάνετε μιας μορφής άσκηση . Θα μπορούσατε να πάτε για μια βουτιά, ένα τρέξιμο ή ακόμα ένα περίπατο.

Καλή επιτυχία !

 

Σχετικά με τον δημιουργό

Πηνελόπη Λαγούρου Διαιτολογος-Διατροφολογος

Η Πηνελόπη Λαγουρού γεννήθηκε στην Αθήνα το 1993 και μεγάλωσε στην Τήνο .
Είναι διαιτολόγος –διατροφολόγος απόφοιτη του ανώτατου τεχνολογικού ιδρύματος Θεσσαλίας , παράρτημα Καρδίτσας από το 2016.
Στην διάρκεια των σπουδών της αλλά μέχρι και σήμερα παρακολουθεί σεμινάρια και ενημερώνεται για να νέα θέματα διατροφής και για τον σύγχρονο τρόπο ζωής.
Η πρακτική άσκηση πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά Τζάνειο και στο Γενικό Κρατικό Νίκαιας σε διάρκεια 8 μηνών .
Εκτέλεση ερευνητική μελέτη για το άγχος και την επίδραση στη διατροφή σε ενήλικο πληθυσμό της Τήνου ,κατά την διάρκεια της πτυχιακής της εργασίας.
Το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 παρακολούθησε επιτυχώς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο :
του κέντρου συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Είναι μέλος της ESPEN( THE EUROPEAN SOCIETY FOR CLINICAL NUTRITION AND METABOLISM) από το 2017 και παρακολουθεί τα LLL courses certificate .
Ενώ κατά τους μήνες Οκτώμβριο του 2017 έως Ιανουάριο του 2018 , στα πλαίσια του εθελοντισμού παρακολούθησε τις εργασίες του Διαιτολογικού τμήματος του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών ‘’ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ’’.
Από το Μάρτιο του 2018 διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στην Τήνο.