Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

Οι διατροφικές μου επιλογές ως διαιτολόγος στις διακοπές

Written by Κίμογλου Αναστασία

Διατροφολόγος – Διαιτολόγος

Master Practitioner in Eating Disorders and Obesity

 


 

Όλοι μας λίγο πολύ, λόγω ψυχολογικής, πνευματικής και σωματικής κούρασης απ’ όλη τη χρονιά, ξεκινώντας τις διακοπές μας, παραμελούμε λίγο τις υγιεινές διατροφικές μας συνήθειες. Και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει και σε εμάς τους διαιτολόγους (και ναι… κάνουμε και μεις τις «ατασθαλίες» μας). Γνωρίζουμε όμως πως να επανέλθουμε δριμύτεροι στην παλιά μας υγιεινή καθημερινότητα με τον πιο ισορροπημένο τρόπο.

Το καλοκαίρι μπήκε για τα καλά! Έχουμε ξεκινήσει ήδη κάποιοι τα μπάνια μας, ξεχνώντας για λίγο την καθημερινή μας ρουτίνα, όπως τη δουλειά, τις υποχρεώσεις και όλα όσα έχουν να κάνουν με το βαρύ – καθημερινό – χειμωνιάτικο πρόγραμμά μας.

Είναι πολύ ωραία ιδέα λοιπόν παράλληλα με τη φυσική δραστηριότητα που θα μας εξασφαλίσει το κολύμπι στην θάλασσα, να έχουμε οργανώσει «έξυπνα» και την διατροφή μας.

  • Ξεκινάω την ημέρα μου με 2 ποτήρια νερό και το πρωινό μου, το οποίο θέλω να μου προσφέρει τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:

1) ωραία γεύση και

2) κορεσμό.

Αυτό που συνήθως προτιμώ εγώ σαν διαιτολόγος, είναι ένας συνδυασμός από τις τρεις βασικές ομάδες τροφίμων (Πρωτεΐνη – Υδατάνθρακας – Φρούτο)

Παράδειγμα 1: 1 κούπα γάλα 1,5% + ½ κούπα δημητριακά ολικής άλεσης + 1 μερίδα φρούτου εποχής

Παράδειγμα 2: Ομελέτα με 2 αυγά, μανιτάρια και πιπεριές + 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης + 1 μερίδα φρούτου εποχής

  • Γύρω στις 12 είναι η ώρα της θάλασσας και του δεκατιανού, οπότε προνοώ και ετοιμάζω τα σνακ μου, τα οποία θα καταναλώνω ανά 3 ώρες. Τα χαρακτηριστικά που θέλω να έχουν είναι:

1) να με χορταίνει χωρίς να με «φουσκώσει»,

2) να μη μου προσδίδει πολλές θερμίδες,

3) να με ενυδατώσει και

4) να μου προσδίδει ενέργεια.

Τα σνακ που συνήθως προτιμώ να παίρνω μαζί μου αποτελούνται από:

– 1 μερίδα φρέσκου / αποξηραμένου φρούτου

– 1 χούφτα ωμών / ανάλατων ξηρών καρπών

  • Η ενυδάτωση του οργανισμού μας είναι πάρα πολύ σημαντική, άρα δεν αφήνουμε τον οργανισμό μας να διψάσει (σύμπτωμα αφυδάτωσης) και προτιμούμε υγιεινές επιλογές υγρών όπως νερό, φρούτα ή φυσικό χυμό φρούτων.  Επίσης, αποφεύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ τις ώρες που κάνουμε ηλιοθεραπεία γιατί προκαλείται αφυδάτωση, πονοκέφαλος, ζάλη κ.α.
  • Επιστρέφοντας από την παραλία, ήρθε η ώρα να καταναλώσουμε το κυρίως γεύμα μας, το οποίο πάντα επιλέγουμε να το συνοδεύουμε με μια σαλάτα εποχής και η μερίδα του να είναι φυσιολογική ανάλογα με τις θερμιδικές μας ανάγκες. Προτιμάμε φαγητά μαγειρεμένα με λαχανικά εποχής, άπαχες πηγές πρωτεΐνης (κοτόπουλο, αυγό, κλπ) και σαλάτες αποφεύγοντας τις λιπαρά – τηγανιτά φαγητά.

Επειδή στις διακοπές μου δεν μαγειρεύω καθημερινά, συνήθως προτιμώ τις εύκολες σπιτικές επιλογές, κάνοντας πάντα μια συνειδητή προσπάθεια να αποφύγω τα delivery.

Έτσι επιλέγω:

Παράδειγμα 1: 1,5 κούπα ταμπουλέ (πλιγούρι μαγειρεμένο, φρέσκια ντομάτα, κρεμμύδι, μαϊντανό, 1 κ.σ. ελαιόλαδο)

Παράδειγμα 2: 2 σουβλάκια κοτόπουλο + Σαλάτα μαρούλι – ρόκα + 1 κ.σ. ελαιόλαδο + 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης

Παράδειγμα 3: Σαλάτα χωριάτικη με ντομάτα, αγγούρι, κρεμμύδι + 30 γρ τυρί χαμηλών λιπαρών + 1 κ.σ. ελαιόλαδο + 1 μέτριο κρητικό παξιμάδι

  • Τρεις ώρες αργότερα θα καταναλώσω το απογευματινό μου το οποίο θα αποτελεί επιλογή αντίστοιχη με αυτή του δεκατιανού σνακ, μιας και κατά πάσα πιθανότητα θα βρίσκομαι πάλι στην παραλία ή θα κάνω καμιά βόλτα με το ποδήλατο. Aν πάλι βρίσκομαι σπίτι, επιλέγω:

Παράδειγμα: 1 κεσεδάκι γιαούρτι 2% + 1 κ.σ. μέλι + 5 μισά καρύδια, ένα σνακ το οποίο με δροσίζει, με χορταίνει και με τονώνει.

  • Το βραδινό μου αποτελείται συνήθως απο κάτι ελαφρύ.

Επιλέγω κάτι το οποίο θα με κρατήσει χορτάτη, έτσι ώστε να αποφύγω τα τσιμπολογήματα (π.χ. πατατάκια, ξηρούς καρπούς κλπ).

Επιλέγω να καταναλώσω:

Παράδειγμα: Τοστάκι με 1 φέτα κασέρι ημίσκληρο ελαφρύ + 1 φέτα γαλοπούλα ψητή + Σαλάτα με 1 μέτρια ντομάτα + αγγούρι + 1 κ.σ. ελαιόλαδο

Αποφεύγω να μένω νηστική για περισσότερο από 3 ώρες και προτιμώ στη βραδινή μου έξοδο να καταναλώσω 1 ποτήρι λευκό κρασί αντί για αλκοολούχο ποτό. Η κατανάλωση αλκοόλ σε φυσιολογικά επίπεδα επιτρέπεται (1 έως 2 ποτηράκια / μέρα), αρκεί να συνοδεύεται με φαγητό και  να μην καταναλώνεται όταν είμαστε νηστικοί.

 

Σχετικά με τον δημιουργό

Αναστασία Κίμογλου/ Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Η Διατροφολόγος – Διαιτολόγος Κίμογλου Αναστασία γεννήθηκε στις Σέρρες το 1990. Σπούδασε στο τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας, της σχολής Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης, και αποφοίτησε το 2013 με βαθμό 7,65 «Λίαν Καλώς».
Πραγματοποίησε το 2012 την πρακτική της άσκηση στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών, με πλήρη ανάθεση καθηκόντων και καθημερινές επισκέψεις στους ασθενείς μαζί με θεράποντες ιατρούς, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται με δικό της πελατολόγιο, καθώς και ως εξωτερικός συνεργάτης σε χώρους εκγύμνασης.
Η διπλωματική της εργασία εκπονήθηκε και παρουσιάστηκε το 2013, και αφορούσε τη μελέτη της αντιοξειδωτικής δράσης και των οργανοληπτικών ιδιοτήτων στο έγχυμα και αφέψημα του Σιδερίτη (Sideritis perfoliata subsp.perfoliata).
Το 2015 ολοκλήρωσε το πρόγραμμα Εξειδίκευσης στις Διατροφικές Διαταραχές και την Παχυσαρκία (Μaster Practitioner Programme in Eating Disorders & Obesity) που τελείται από τον ΚΕΑΔΔ υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών & Ερευνών σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας NCFED και είναι κάτοχος του αντίστοιχου τίτλου.
Είναι μέλος της Ένωσης Διατροφολόγων Διαιτολόγων Ελλάδος, και έχει συστηματικά συμμετοχές στα πανελλήνια συνέδρια του κλάδου καθώς και σε ημερίδες διατροφής.
Από το Μάρτιο του 2016, κατανοώντας τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή σε θέματα διατροφής, δημιούργησε την ομάδα του Eatwise, διατηρώντας ανεξάρτητο διαιτολογικό γραφείο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, επί της οδού Μητροπόλεως, όπου παρακολουθεί περιστατικά με Διατροφικές Διαταραχές αλλά και με γνωστά προβλήματα της εποχής μας όπως η Ενήλικη, Εφηβική και Παιδική Παχυσαρκία, διαταραχές των λιπιδίων, ο Σακχαρώδης Διαβήτης, Θυρεοειδοπάθειες , το Μεταβολικό Σύνδρομο και το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών, Υπογονημότητα, κ.ά
Εκφωνεί στο ραδιοφωνικό σταθμό Ράδιο Σιντική 92,1 fm διατροφικές συμβουλές, και αρθρογραφεί στην τοπική εφημερίδα «Ψίθυροι της Σιντικής» του Σιδηροκάστρου Σερρών. Επίσης, πραγματοποιεί εκπαιδευτικές παρουσιάσεις σε δημοτικά σχολεία και δημοτικές βιβλιοθήκες, με στόχο την ενημέρωση μαθητών και γονέων γύρω από την ισορροπημένη υγιεινή διατροφή.
Additional info:
Μητροπόλεως 51
1ος όροφος
Θεσσαλονίκη, 54623
Τηλ.: 2310 267197
Κιν: 698 8880675
E-mail: info@eatwise.gr
http://eatwise.gr