Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

Να κουβαλάω το βάρος μου ή το φαγητό μου;

Η σωστή διατροφή είναι σαν τα οικονομικά, αν δεν τα προβλέψεις τα έξοδά σου θα φαλιρίσεις. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με τη διατροφή σου, αν δεν προβλέψεις τα γεύματα της επόμενης μέρας τότε είτε θα πεινάσεις και στη συνέχεια θα χρειαστείς μεγάλες ποσότητες τροφής για να καλύψεις την υπογλυκαιμία που θα έχει προηγηθεί, είτε θα είσαι έρμαιο οποιοσδήποτε τροφής βρεθεί στο δρόμο σου.

Αν τυγχάνει να είσαι εκπαιδευμένος στο πώς να ξεχωρίζεις τις καλύτερες επιλογές, τότε το μοναδικό θέμα που θα έχεις να αντιμετωπίσεις θα είναι να έχεις πάντα ένα γεμάτο πορτοφόλι ώστε να μπορείς να ξοδεύεις προκειμένου να επιλέξεις την καλύτερη τροφή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πάντα υπάρχουν εξαιρετικές και ιδιαίτερα θρεπτικές επιλογές κυρίως όταν ζεις στο κέντρο των πόλεων, με τη μόνη διαφορά ότι οι άνθρωποι οποίοι πωλούν αυτές τις συγκεκριμένες τροφές, από ευαισθησία κυρίως, συνήθως επιλέγουν τα καλύτερα υλικά προκειμένου να προετοιμάσουν τα γεύματα που έχουν να προσφέρουν, με αποτέλεσμα να μετακυλά στον αγοραστή σε μεγαλύτερο κόστος η πώληση των συγκεκριμένων προϊόντων.

Σαφώς και κάθε φορά που επενδύεις στην υγεία σου, είναι βέβαιο ότι στο άμεσο ή στο μακρύτερο μέλλον, θα εισπράξεις με μακροβιότητα και άριστη υγεία αυτά που επενδύσεις στο παρελθόν, την ώρα που άλλοι άνθρωποι θα υποχρεώνονται να ξοδεύουν είτε από το υστέρημά τους είτε από τις αποταμιεύσεις τους, λιγότερα η περισσότερα χρήματα προκειμένου να θεραπεύσουν τυχόν ασθένειες που θα τους έχουν βρει.

Από την άλλη, η οργάνωση των γευμάτων, κυρίως από την προηγούμενη ημέρα θα σε βρει πάντα έτοιμο να καταναλώσεις αυτό που πρέπει, τη στιγμή που πρέπει και με την ποιότητα που εσύ επέλεξες να προσφέρεις στον εαυτό σου. Είναι διαπιστωμένο ότι οι άνθρωποι που οργανώνουν την διατροφή της επόμενης μέρας, στατιστικά έχουν χαμηλότερο βάρος και γενικότερα καλύτερη υγεία από όλους που σχετίζονται με το στενό τους περιβάλλον.

Η οργάνωση της διατροφής απαιτεί περίπου την τακτική που οφείλει να εφαρμόζει ένας έξυπνος σκακιστής. Για να κερδίσεις μία παρτίδα σκάκι θα πρέπει να έχεις προβλέψει τουλάχιστον τις επόμενες τρεις κινήσεις. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με την οργάνωση της διατροφής σου. Αν λάβουμε υπόψη ότι το ιδανικό μεσοδιάστημα για να τρως τα γεύματα σου είναι περίπου κάθε τρεις με τέσσερις ώρες, αυτό που θα πρέπει να προβλέψεις είναι, που θα είσαι την επόμενη ημέρα και ξεκινώντας από την ώρα που τρως το πρωινό σου,  να σκεφτείς πού, πώς και τί θα μπορείς να καταναλώσεις τις αμέσως επόμενες τρεις, έξι και εννέα ώρες.

Το μεγαλύτερο διατροφικό ζήτημα έγκειται κυρίως σε εκείνες τις ομάδες ανθρώπων όπου το μεσοδιάστημα της εργασίας τους, τους βρίσκει στον επαγγελματικό τους χώρο. Οι συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων συνήθως καταναλώνουν το βασικό τους γεύμα στην καλύτερη περίπτωση σε ένα χώρο ο οποίος  βρίσκεται λίγο απομακρυσμένος από τον ουσιαστικό ατομικό χώρο εργασίας, προσφέροντας μια μικρή ανάπαυλα στον εαυτό τους, προκειμένου να γευματίσουν σωστά και υπό συνθήκες ηρεμίας.

Αν λοιπόν υποθέσουμε ότι αυτό το γεύμα επιλέχθηκε και προετοιμάστηκε την προηγούμενη μέρα από το σπίτι και μεταφέρθηκε με τάπερ στη δουλειά, πρακτικά τίθεται θέμα για τα υπόλοιπα δύο με τρία γεύματα συμπεριλαμβανομένου και του πρωινού. Αν κάποιος λαμβάνει και το πρωινό γεύμα στη δουλειά τότε θα πρέπει να ενταχθεί και αυτό στα γεύματα που προετοιμάστηκαν για την επόμενη μέρα. Αυτό που πρακτικά μας απομένει είναι το βραδινό γεύμα το οποίο συνήθως καταναλώνεται στο σπίτι, αν κάποιος δεν επιλέξει να γευματίσει με φίλους έξω.

Τα υπόλοιπα δύο γεύματα που απομένουν και συνήθως λαμβάνουν τον χαρακτηρισμό ως  πρόγευμα και απογευματινό, θα μπορούσε να είναι σίγουρα ένα μικρό φρούτο με ένα snack, το οποίο θα μπορούσε να είναι μία μικρή μερίδα ξηρούς καρπούς ή γιατί όχι μία μπάρα με superfoods προσφέροντας το μέγιστο των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται κάποιος προκειμένου να συνεχίσει να εργάζεται, ενώ ταυτόχρονα να λάβει ένα μικρό γεύμα με πάρα πολλά θρεπτικά στατικά και χαμηλό σε θερμίδες.

Η προσωπική μου εμπειρία έχει δείξει ότι όσο περισσότερα γεύματα σε τάπερ ή σε προσεκτικά συσκευασμένες τροφές, μεταφέρει ένας άνθρωπος στη δουλειά του τόσο χαμηλότερο βάρος έχει και σαφώς πολύ καλύτερους βιοχημικούς και αιματολογικούς δείκτες από τους περισσότερους.

Σχετικά με τον δημιουργό

Ευάγγελος Ζουμπανέας / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Ο Ευάγγελος Ζουμπανέας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Είναι Πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος από το 1993 με Μεταπτυχιακές Σπουδές και Εξειδίκευση στην Διατροφική και Ψυχολογική αντιμετώπιση διαταραχών (Master Practitioner inEatingDisorders & Obesity) όπως η Νευρική Ανορεξία, η Νευρική Βουλιμία και η Ψυχογενής Παχυσαρκία από τον Εθνικό Οργανισμό για τις Διατροφικές Διαταραχές της Μεγάλης Βρετανίας - NCFED.

Την περίοδο 2006-2007 διετέλεσε υπεύθυνος του Διαιτολογικού Τμήματος της Μονάδας Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού και από το 2007 παραμένει τακτικός εξωτερικός συνεργάτης και σύμβουλος της μονάδος.

Είναι πρόεδρος στο Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών & Ερευνών www.insr.gr, Αντιπρόεδρος του Επιστημονικού Κέντρου Μελισσοθεραπείας. και μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Παχυσαρκίας.

Είναι τακτικός συνεργάτης ενημερωτικών εκπομπών τόσο της κρατικής αλλά και ιδιωτικής τηλεόρασης. Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2002 ήταν πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων - Τεχνολόγων Διατροφής και από τον Ιανουάριο του 2010 είναι πρόεδρος στο Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών.

Από το Δεκέμβριο του 2010 είναι διευθύνων σύμβουλος του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών - ΚΕΑΔΔ www.keadd.gr το οποίο είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης με τον Εθνικό Οργανισμό για τις Διατροφικές Διαταραχές της Μεγάλης Βρετανίας NCFED www.eating-disorders.org.uk για τις πιστοποιημένες εκπαιδεύσεις MasterPractitionerστην αντιμετώπιση των διατροφικών διαταραχών.

Πέρα από τις ακαδημαϊκές του γνώσεις στην επιστήμη της Διατροφής, έκανε σπουδές και σε άλλους τομείς όπως Επιχειρησιακό Management, Δημόσιες σχέσεις, Διαφήμιση και Ψυχολογία.

Έρευνες και μελέτες του με θέμα τη Παχυσαρκία και τη Διατροφή, έχουν παρουσιασθεί σε Ελληνικά και Παγκόσμια συνέδρια Διατροφής.

Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί στα περιοδικά «Διατροφή και Υγεία», «Vita», «Δίαιτα και Διατροφή» «Αρμονία» «FAQ», «AthensVoice» καθώς και σε άλλα περιοδικά και εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας.

Με το συνάδελφό του Μανώλη Μανωλαράκη ιδρύσαν το 1997 την επιστημονική ομάδα Διατροφή - Εφαρμοσμένα Προγράμματα Διατροφικής Αγωγής και Υποστήριξης με αξιόλογους συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα. Από τον Οκτώβριο του 1999 είναι εκδότες του επιστημονικού περιοδικού Διατροφή Health & Welnessκαι υπεύθυνοι ύλης του επιστημονικού site www.diatrofi.gr και του ηλεκτρονικού περιοδικού e-foodforthought.

Με το συνάδελφό του Μανώλη Μανωλαράκη είναι συγγραφείς του Οδηγού Καθημερινής Διατροφής υπό τον γενικό τίτλο «Τι καλό θα μαγειρέψεις …σήμερα μαμά;» από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα με θέμα την οργάνωση της διατροφής της Ελληνικής οικογένειας συνοδευόμενο με όλες τις παραδοσιακές συνταγές μαγειρεμένες με ελαφρύ τρόπο που έγινε το απαραίτητο βιβλίο για κάθε οικογένεια ξεπερνώντας τα 20.000 αντίτυπα μέχρι σήμερα..

Τον Απρίλιο του 2009 εκδόθηκε το 2ο προσωπικό του βιβλίο «Διατροφική Νοημοσύνη – η απάντηση στη βουλιμία, την πολυφαγία και την παχυσαρκία» που πολύ γρήγορα αγαπήθηκε από χιλιάδες αναγνώστες που βρήκαν μια ανακουφιστική μέθοδο για να καταπολεμήσουν τη διαταραγμένη σχέση με το φαγητό. Το βιβλίο εκδόθηκε αρχικά από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα και μετέπειτα σε 3η έκδοση από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Τον Μάιο του 2010 εκδόθηκε το 3ο προσωπικό του βιβλίο «Σεφ… στο παρά πέντε- διατροφή, ιδέες & συνταγές για πολυάσχολους» αρχικά από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα και μετέπειτα η 2η έκδοση από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Από νεαρή ηλικία έχει διατελέσει αθλητής της ομάδας μπάσκετ εφήβων του Sporting και έχει επίσης ενασχοληθεί με τις πολεμικές τέχνες και την κολύμβηση Από τον Μάιο του 2004 είναι μέλος του κολυμβητικού αθλητικού συλλόγου Μεταμορφώσεως όπου τον Ιούνιο του 2005 κατέκτησε αργυρό μετάλλιο στα 400mελεύθερο σε αγώνες παλαιμάχων του κολυμβητικού Ομίλου Παλαιού Φαλήρου.

Από το 1995 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας στο προσωπικό του γραφείο στην Νέα Ιωνία.

Μπορείτε να κλείσετε ραντεβού με τον κύριο Ζουμπανέα είτε τηλεφωνικά στο 2102718360 είτε μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας κράτησης ραντεβού από την ιστοσελίδα: NowDoctor στο link http://www.nowdoctor.gr/ezoumpaneas