Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

Πώς θα βάλουμε τη βρώμη στη διατροφή μας;

Η βρώμη είναι ένα δημητριακό που όλοι έχουμε δει, αλλά λίγοι έχουμε δοκιμάσει. Η κατανάλωση της βρώμης έχει θετική επίδραση στην υγεία μας, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πληθώρα συνταγών.

Η βρώμη είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που καθυστερούν την απορρόφηση υδατανθράκων από το πεπτικό σύστημα προς το αίμα, βοηθώντας έτσι στον γλυκαιμικό έλεγχο και το αίσθημα του κορεσμού. Η βρώμη περιέχει 11γρ φυτικών ινών ανά 100 γρ, ενώ στην απλή βρώμη δεν προστίθεται ζάχαρη!

Από τις φυτικές ίνες της βρώμης ξεριχωρίζουν οι β-γλυκάνες που είναι διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στη διατήρηση της LDL «κακής» χοληστερόλης σε φυσιολογικά επίπεδα. Μάλιστα, χάρη στις β-γλυκάνες η βρώμη είναι από τα λίγα τρόφιμα που έχει ισχυρισμό υγείας για τη μείωση της χοληστερόλης. Συγκεκριμένα 70 γραμμάρια βρώμης την ημέρα βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης, όπως οι στατίνες, το φάρμακο για τη μείωση της χοληστερόλης. Αξίζει η σημειωθεί ότι η μερίδα της βρώμης είναι τα 40 γραμμάρια.

Πώς θα χρησιμοποιήσουμε αυτό το φθηνό, χορταστικό δημητριακό σε καθημερινές συνταγές;

  1. Χυλός βρώμης. Με φρέσκα ή και αποξηραμένα φρούτα, με ξηρούς καρπούς και μέλι μπορούμε να φτιάξουμε αμέτρητους συνδυασμούς, έναν διαφορετικό για κάθε μέρα.
  2. Στα μπιφτέκια, βάζουμε βρώμη αντί για ψωμί ή φρυγανιά. Κάνει τα μπιφτέκια πολύ πιο αφράτα και χορταστικά!
  3. Στην ομελέτα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί για αλεύρι!
  4. Μπορούμε να φτιάξουμε σπιτικό ψωμί από βρώμη! Και γιατί να μην προσθέσουμε και σταφίδες ή καρύδια σε αυτό το ψωμί;
  5. Μπορούμε να φτιάξουμε κέικ με βρώμη!
  6. Τα pancakes και τα μπισκότα μπορούν να γίνουν πιο χορταστικά και πιο υγιεινά με βρώμη!
  7. Μπορούμε να φτιάξουμε σπιτικές μπάρες δημητριακών με βρώμη!

Τα περισσότερα τρόφιμα-πηγές φυτικών ινών είναι ευεργετικά για πολλούς λόγους, πέρα από την περιεκτικότητα τους σε φυτικές ίνες, εφόσον περιέχουν και άλλα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία, όπως βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, διευκολύνοντας έτσι την επίτευξη μιας πλήρους, υγιεινής διατροφής. Προσθέτοντας τη βρώμη στην καθημερινότητά μας, λοιπόν όχι μόνο βοηθάμε την υγεία μας, αλλά δοκιμάζουμε και νέες γευστικές συνταγές! Στο διαδύκτιο θα βρείτε πληθώρα συνταγών!

Ποιός ξέρει, χρησιμοποιώντας την μπορεί να ανακαλύψετε το νέο σας αγαπημένο πρωινό, ή ψωμί ή κέικ!

Σχετικά με τον δημιουργό

Μαρία Μαντζώρου Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Η Μαρία Μαντζώρου είναι Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος και διατηρεί το γρα-φείο της στη Μυτιλήνη, όπου και μεγάλωσε.

To 2009 εισήχθη μέσω των Πανελληνίων εξετάσεων στο Χαροκόπειο Πανεπιστή-μιο στην Αθήνα, στο Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής, απ’ όπου και αποφοίτησε το 2013. Συνέχισε τις σπουδές της στη Σχολή Βιοεπιστημών και Ια-τρικής, στο Τμήμα Διαιτολογίας και Διατροφής, στο πανεπιστήμιο King’s College London στο Λονδίνο, και το 2014 της απονεμήθηκε Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών πάνω στη Διατροφή MSc Nutrition. Από το 2016 είναι Υποψήφια Διδάκτωρ (PhDc) του Πανεπιστήμιου Αιγαίου.

To 2018 ολόκλήρωσε την εκπαίδευσή της στην Aντιμετώπιση των Διατροφικών Δια-ταραχών και της Παχυσαρκίας, στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ) και της απονεμήθηκε το δίπλωμα “Master Practitioner in Eating Disorders and Obesity”.

Στα πλαίσια της φοίτησής της στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο εργάστηκε στον Πα-νελλήνιο Σύλλογο Διαιτολόγων-Διατροφολόγων, στο Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομέιο 401 και στην Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Λέσβου, ενώ στην πτυχιακή της ερ-γιασία ασχολήθηκε με την παιδική παχυσαρκία.

Στα πλαίσια των μεταπτυχιακών σπουδών της στο King’s College London ασχολή-θηκε επιστημονικά με την διατροφική μέριμνα σε ασθενείς με καρκίνο, ενώ και στη Διδακτορική της Διατριβή ασχολείται με τη σημαντικότητα της κατάστασης θρέψης σε ασθενείς με καρκίνο.

Κατά τη διαμονή της στο Λονδίνο εργάστηκε στην εταιρία MoreLife UK Ltd., για την εκπαίδευση παιδιών και γονέων για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας και τη βελτίωση των διατροφικών τους συνηθεών. Επιπλέον, εργάστηκε ως ερευνή-τρια στην καμπάνια «Children’s Food Campaign», και πήρε μέρος στις επιτροπές του Κοινοβουλίου του Ην. Βασιλείου πάνω στην παιδική διατροφή και την παχυ-σαρκία.

Από το 2014 εως σήμερα αρθρογραφεί για την εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ» στη στήλη της «ΔΙΑΙΤΟλογικά».

Έχει ολοκληρώσει αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά σεμινάρια πάνω στη Μεσογειακή Διατροφή και την Τοξικολογία τροφίμων.

Συμμετέχει τακτικά σε Πανελλήνια και Διεθνή συνέδρια και τις ημερίδες σχετικές με τη διαιτολογία και τη διατροφή, όχι μόνο ως σύνδερος, αλλά και ως ομιλίτρια.

Παράλληλα, ενημερώνει κοινό και μαθητές με ομιλίες πάνω σε θέματα που αφο-ρούν την υγιεινή διατροφή, καθώς και ασθένειες σχετιζόμενες με τη διατροφή.

Οι επιστημονικές μελέτες της έχουν δημοσιευτεί σε αναγνωρισμένα Διεθνή Επιστη-μονικά Περιοδικά.

Είναι μέλος:

• Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων
• Ένωσης για τη Διατροφή του Ηνωμένου Βασιλείου (Association for Nutrition)
• Κοινότητας Διατροφής του Ηνωμένου Βασιλείου (Nutrition Society)

• Κατέχει Άδεια Ασκήσεως του επαγγέλματος του Διαιτολόγου-Διατροφολόγου στην Ελλάδα
• Είναι Εγγεγραμένη Διατροφολόγος του Ηνωμένου Βασιλείου (Registered Associ-ate Nutritionist).

Υπηρεσίες:

• Έλεγχος Σωματικού Βάρους
• Παιδική Παχυασρκία
• Διατροφικές Διαταραχές
• Παθολογικές ασθένειες (Καρκίνος, Σακχαρώδης Διαβήτης τύπου Ι, ΙΙ & Κύησης, Καρδιαγγειακά νοσήματα, Νεφροπάθειες, Παθήσεις του γαστρεντερικού)
• Άλλες παθήσεις σχετιζόμενες με τη Διατροφή (τροφικές αλλεργίες και υπερευε-σθησίες, ελλείψεις θρεπτικών συστατικών)
• Έλεγχος και αξιολόγηση κατάστασης θρέψης

• Ανάλυση και αξιολόγηση σύστασης σώματος με τον πλέον σύγχρονο πολυσυχνο-τικό αναλυτή σύστασης σώματος με τμηματική ανάλυση Tanita MC-980
• Μέτρηση Βασικού Μεταβολισμού και αξιολόγηση με τον αναλυτή μεταβολισμού COSMED Fitmate
• Καταγραφή και αξιολόγηση Φυσικής Δραστηριότητας με τον καταγραφέα φυσικής δραστηριότητας Sensewear by Bodymedia
• Μέτρηση και αξιολόγηση ανθρωπομετρικών δεικτών (περιφέρεια μέσης, περιφέ-ρεια γοφών, δερματοπτυχές)