Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

Τα λάθη που πρέπει να αποφύγουμε στις διακοπές ώστε να μην πάρουμε βάρος.

Πολύ συχνά ακούμε την φράση: Τώρα στις διακοπές φοβάμαι ότι θα πάρω κιλά ή θα  ξαναπάρω τα κιλά που έχασα .Υπάρχουν λοιπόν κάποια λάθη που κάνουμε στις διακοπές που μας οδηγούν σε αυτό ακριβώς το αποτέλεσμα .

1ο Συνδέουμε την καλοπέραση με το πολύ φαγητό. Το να περάσω καλά με έναν φίλο μου,με την οικογένεια μου, δεν σημαίνει ότι πρέπει να φάω υπερβολικά αλλά να φάω ποιοτικά .Να επιλέξω κάτι που μου αρέσει  και να το απολαύσω στην σωστή ποσότητα χωρίς  ενοχές .Ένας ωραίος τρόπος για να ελέγχουμε τι τρώμε είναι να γεμίζουμε ένα πιάτο με ότι εμείς επιθυμούμε , συμπεριλαμβανομένης και της σαλάτας ,έτσι  ώστε να μην τσιμπολογάμε διαρκώς και στο τέλος δεν ξέρουμε πόσο έχουμε φάει.

2ο Ένα από τα πολύ συνηθισμένα λάθη  είναι ότι καθόμαστε στην παραλία για ώρες ,δεν τρώμε τίποτα  και καταναλώνουμε   το γεύμα μας το βράδυ .Αυτό θα έχει ως συνέπεια,πρώτον να αφυδατωθούμε  και δεύτερον να πέσει πολύ το ζάχαρο μας στην διάρκεια της ημέρας ώστε  στο βραδινό γεύμα να μην μπορούμε να ελέγχουμε τι τρώμε ,με συνέπεια την υπερκατανάλωση τροφής. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι  ,να τρώμε ένα καλό πρωινό γεύμα που να περιέχει όλες τις ομάδες τροφίμων, να επιλέγουμε ένα σνακ ενδιάμεσα  π.χ.φρούτο ή 2  κριτσίνια, για μεσημέρι ένα τοστ ή μια φρουτοσαλάτα, το απόγευμα πάλι ένα σνακ και το βράδυ ένα γεύμα της επιλογής μας με σαλάτα.

3ον Ξεχνάμε να πίνουμε νερό και πολλές φορές μπερδεύουμε την δίψα με την πείνα, με συνέπεια την υπερκατανάλωση τροφής, οπότε χρειάζεται να πίνουμε  συχνά νερό ώστε να κρατάμε το σώμα μας ενυδατωμένο, σε αυτό εκτός από την  συχνή κατανάλωση νερού  θα βοηθήσει και η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

4ον  Πιστεύουμε ότι αν στις διακοπές επιλέξουμε ένα γεύμα διαφορετικό από τα καθιερωμένα θα παχύνουμε. Αυτό έχει ως συνέπεια να νιώθουμε ενοχές και να συνεχίζουμε την κακή διατροφή όλη την υπόλοιπη ημέρα. Αυτή η σκέψη είναι λάθος, διότι στις διακοπές το σώμα  κάνει  πολλές  καύσεις  λόγω δραστηριοτήτων,  όπως κολύμπι,ρακέτες,βόλει,περπάτημα,κ.α και έτσι οι επιπλέον θερμίδες δεν  αποθηκεύονται  σε λίπος. Οπότε αν επιλέξουμε ένα γεύμα ,που δεν είχαμε στο πρόγραμμα μας ,απλά συνεχίζουμε την υπόλοιπη μέρα τις πιο σωστές επιλογές.

Σχετικά με τον δημιουργό

Ελένη Μπουζούκη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Η Μπουζούκη Ελένη είναι Πτυχιούχος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος του τμήματος Διατροφής –Διαιτολογίας του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος θεσσαλονίκης. Η πτυχιακή της εργασία με θέμα την Διατροφογενετική βαθμολογήθηκε με άριστα 10.
Επίσης κατέχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
Οι μεταπτυχιακές τις εκπαιδεύσεις είναι στο τομέα της Κλινικής Διατροφής του εθνικού καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και στον τομέα των διατροφικών διαταραχών και της παχυσαρκίας του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ)υπό την πλήρη εποπτεία του NCFED της Μεγάλης Βρετανίας και αναγνωρισμένου από το Βρετανικό Σύλλογο Ψυχολόγων – British Psychological Society – BPS για την απόκτηση του Master Practitioner in Eating Disorders and Obesity.Αυτή την στιγμή διατηρεί νόμιμο διαιτολογικό γραφείο στα Ιωάννινα.