Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

Χριστουγεννιάτικες Συμβουλές της Ώρας!!

Γράφτηκε απο Αρετή Ζαντή

Τα Χριστούγεννα έφτασαν και όλα σιγά σιγά παίρνουν την θέση τους . Το χριστουγεννιάτικο δέντρο την γωνιά του, τα αμέτρητα γλυκά και ζαχαρωτά γεμίζουν τις όμορφες και μεγάλες πιατέλες και οι μικροί ( αλλά και μεγάλοι) πηγαινοέρχονται τσιμπώντας κάθε φορά και από ένα «αθώο-μικρό» γλυκάκι.

Μήπως αυτή η συχνή και πολυαγαπημένη συνήθεια σε συνδυασμό με την υπερκατανάλωση φαγητού, αλκοολούχων  και ζαχαρούχων ποτών, αναψυκτικών και την διακοπή της φυσικής δραστηριότητας λόγω των διακοπών ( ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ) ευθύνονται για την απρόσμενη και απότομη αύξηση του βάρους σε χρόνο ντε τε ;;

Δεν χωράνε αμφιβολίες η απάντηση είναι ΝΑΙ, γι΄ αυτό πάμε λοιπόν να δούμε τι θα ήταν καλό να έχετε κατά νου για να αντιμετωπίσετε τα γλυκά αλλά και την υπερκατανάλωση φαγητού κατάματα και να ξεστομίσετε περήφανοι  « Όχι τώρα, δεν είναι η ώρα του».

  1. ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΜΟΥ

Ξεκινήστε την μέρα σας με ένα χορταστικό και πλήρες πρωινό το οποίο θα περιέχει μια τριάδα τροφίμων και θα σας προσφέρει μέχρι το επόμενο σας γεύμα ευγλυκαιμία, επιθυμητά επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο και κορεσμό. Η σκέψη να μείνετε για πολλές ώρες νηστικοί και να μπορείτε να φάτε «ελεύθερα» πολύ περισσότερο μετά είναι καταστροφική, αφού η υπογλυκαιμία που δημιουργείτε στον οργανισμό σας, θα σας κάνει «άγρια θηρία» με τεράστια επιθυμία για τσιμπολόγημα και μεγάλες μερίδες φαγητού.

*Μια τριάδα πρωινού θα μπορούσε να ήταν

  • Παξιμαδάκια ολικής αλέσεως με τυρί και ντοματίνια
  • Γιαούρτι πρόβειο με βρώμη και σταφίδες
  1. ΒΡΕΣ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Τοποθετήστε τα γλυκά και τα διάφορα ζαχαρωτά σε χρωματιστές και κλειστές φοντανιέρες για να μην τα βλέπετε συνεχώς. Επιλέξτε κάποιο σημείο του σπιτιού το οποίο δεν περνάτε πολύ συχνά από μπροστά του και προτιμήστε να βάλετε εκεί την φοντανιέρα έτσι ώστε να μην μπαίνετε σε πειρασμό συνεχώς για ένα ακόμα γλυκάκι. Όσοι από  εσάς έχετε παιδάκια φροντίστε αυτό το σημείο να είναι κάπου ψηλά για να προστατέψετε και τους μικρούς μπόμπιρες από την υπερκατανάλωση ζάχαρης.

  1. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ

Προτιμήστε πάντοτε να φτάνετε στα γιορτινά τραπέζια έχοντας καταναλώσει το πρωινό σας ή τουλάχιστον κάποιο μικρό σνακ. Το άδειο στομάχι με την τεράστια ποικιλία φαγητών φαντάζει μονόδρομος και η υπερκατανάλωση φαγητού η μοναδική διέξοδος. Δοκιμάστε να πιείτε μισή ώρα πριν το φαγητό ένα ποτήρι νερό. Όταν έρθει η ώρα του φαγητού γεμίστε το πιάτο σας συνειδητοποιημένα αφού πρώτα έχετε ρίξει κλεφτές ματιές σε όλο το μήκος του μπουφέ για να δείτε όλες τις επιλογές που υπάρχουν.  Μοιράστε το πιάτο σας σε τρία μέρη και προτιμήστε το ½ από αυτό να είναι γεμάτο με σαλάτα. Αφήστε χώρο και για τα γλυκά που περιμένουν υπομονετικά στο ψυγείο. Προτιμήστε να καταναλώσετε το γλυκό όσο πιο κοντά χρονικά στο κυρίως γεύμα σας, έτσι ώστε το γεμάτο στομάχι  να σας αναγκάσει να φάτε λιγότερο.

  1. ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΑΣ

Καταναλώστε το φαγητό σας ή κάποιο μικρό σνακ και μετά ξεκινήστε την κατανάλωση των αλκοολούχων ποτών πάντοτε κρατώντας ένα μέτρο στην ποσότητα. Ιδανικά 1 ποτήρι για τις γυναίκες και μέχρι 2 ποτήρια για τους άνδρες την ημέρα.  Έτσι δεν θα σας «πιάσει» η γνωστή πείνα που προκαλεί το αλκοόλ και θα αποφύγετε το περιττό τσιμπολόγημα αλμυρών ή γλυκών συνοδευτικών. Προτιμήστε κάποιο αλκοολούχο ποτό με χαμηλό ποσοστό αλκοόλης όπως είναι η μπύρα, το κρασί, η σαμπάνια, ή η sangria  και αποφύγετε  τα υψηλόβαθμα αλκοολούχα ποτά όπως είναι η βότκα, το ουίσκι, το τζιν, ρούμι και κάποια κοκτέιλ (αυξημένη προσθήκη σιροπιού ή ζάχαρης). Εάν συνοδεύετε τα ποτά σας με αναψυκτικά ή ενεργειακά ποτά τότε προτιμήστε την light εκδοχή τους ή προτιμήστε τα σκέτα με πάγο ή αραιωμένα με σόδα ή νερό.

Έχετε κατά νου και τα μικρά παιδάκια!! Καλό θα ήταν να μην ξεφεύγουν αυτές τις μέρες στην υπερκατανάλωση αναψυκτικών και  χυμών του εμπορίου.  Δώστε τους την εναλλακτική να καταναλώσουν νεράκι με το φαγητό και να επιλέξουν μετά κάποιο αγαπημένο φρούτο ή ένα μικρό κομμάτι γλυκό και να το φάνε.

  1. ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΚΑΙ ΨΩΝΙΑ

Αρπάξτε την ευκαιρία οικογενειακώς να κατεβείτε στο κέντρο της πόλης σας ή σε κάποιο κοντινό εμπορικό κέντρο, να περπατήσετε, να δείτε τον χριστουγεννιάτικο στολισμό, να χαζέψετε βιτρίνες, να επιλέξετε δώρα και να περάσετε ευχάριστα και δημιουργικά την ώρα σας. Επίσης οργανώστε κάποιο από τα Σαββατοκύριακα που δεν έχετε πολλές υποχρεώσεις, να κάνετε μια εξόρμηση σε κάποιο ορεινό χωριό, να αναπνεύσετε καθαρό αέρα, να κάνετε την βόλτα σας και να απολαύσετε ένα ζεστό καφεδάκι μπροστά από το τζάκι.

Από την άλλη εάν είστε από τους τύπους που αγαπάτε το γυμναστήριο τότε κλέψτε 2-3 μέρες μέσα στην εβδομάδα και πηγαίνετε  την πρωινή γυμναστική σας («για να παραμείνετε σε φόρμα»)

…..

Ότι κι αν κάνετε, όπου κι αν σας βρουν οι γιορτινές μέρες να θυμάστε ότι το σώμα σας χρειάζεται αγάπη, φροντίδα, ενυδάτωση, ξεκούραση και καλά θρεπτικά συστατικά. Σκεφτείτε θετικά, βοηθήστε όσους σας χρειάζονται και περάστε υπέροχα με τα δικά σας αγαπημένα άτομα.

Ευχή μου από του χρόνου να αγαπήσετε και να αποδεχθείτε το σώμα σας, γιατί μόνο έτσι  θα μπορέσετε να δείτε την πραγματική αλλαγή επάνω του !!

Σχετικά με τον δημιουργό

Αρετή Ζαντή

Η Αρετή Ζαντή γεννήθηκε το 1995 στην Λευκωσία όπου και μεγάλωσε. Φοίτησε στο Λύκειο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ’ από που και αποφοίτησε με άριστα (19.25). Σπούδασε Διαιτολόγος- Διατροφολόγος στο Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών από το οποίο αποφοίτησε το 2017 με βαθμό πτυχίου “Λίαν Καλώς” (8,27).
Κατά το τέταρτο έτος σπουδών της εκπόνησε την πτυχιακή της εργασία με θέμα την «Μελέτη της σχέσης μεταξύ της κατανάλωσης ομάδων τροφίμων και της ποιότητας σπέρματος σε δείγμα Ελλήνων ανδρών» ( Άριστα 9), και συμμετείχε στην υποχρεωτική πρακτική άσκηση. Εργάστηκε στην Εταιρεία ΓΙΩΤΗΣ όπου ασχολήθηκε με την έλεγχο ποιότητας και ασφάλειας των τροφίμων, στο Κέντρο Αισθητικής και Διαιτολογίας MEDICARE VITA και τέλος στο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ» όπου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει πολλά περιστατικά και να συντάξει εξειδικευμένα διαιτολόγια.

Το 2017 παρακολούθησε και ολοκλήρωσε την εκπαίδευση στην διαχείριση των διατροφικών διαταραχών και της παχυσαρκίας στο Κέντρο Εκπαίδευσης & Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών –ΚΕΑΔΔ.
Από το 2018 είναι μέλος του Συνδέσμου Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Κύπρου, και πιστοποιημένο μέλος στο δίκτυο Εξειδικευμένων Επαγγελματιών Υγείας από το Κέντρο Εκπαίδευσης & Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών – ΚΕΑΔΔ. Παράλληλα αρθρογραφεί σε γνωστό ηλεκτρονικό περιοδικό και ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου-διατροφολόγου ως εξωτερική συνεργάτης του Ιατρικού Κέντρου Μητέρα και Παιδί όπου παρακολουθεί και τα περιστατικά της. Επιπλέον προσφέρει τις υπηρεσίες της και εξ ‘ αποστάσεως σε άτομα που λόγω έλλειψης χρόνου ή απόστασης δεν μπορούν να την επισκεφτούν στο γραφείο της.