Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

4 ελληνικά vegan πιάτα που λατρεύουμε να τρώμε!

Γράφτηκε απο Administrator

Η Vegan διατροφή μπορεί να έγινε viral τα τελευταία χρόνια, στην πραγματικότητα όμως οι Έλληνες, όπως και οι περισσότεροι μεσογειακοί λαοί έχουμε στην κουζίνα μας πληθώρα πιάτων που αποτελούνται εξ ολοκλήρου από λαχανικά, σιτηρά και όσπρια τα οποία καταναλώνουμε σε περιόδους αποχής από το κρέας (π.χ. κατά τη νηστεία) αλλά και όταν είναι η εποχή τους. 

Τα φασολάκια, ο αρακάς, οι αγκινάρες αλά πολίτα, οι φακές, οι γίγαντες, οι κολοκυθοκεφτέδες, οι κολοκυθοκορφάδες, τα λουλούδια και τα ρεβύθια είναι μόνο λίγα από τα παραδοσιακά φαγητά που θεωρούνται vegan αφού δεν περιέχουν ίχνος ζωικών παραγόντων που είναι και το ζητούμενο σύμφωνα με τους κανόνες της αυστηρής χορτοφαγίας.(1) Τα περισσότερα από αυτά μάλιστα μπορούμε να τα προετοιμάσουμε με πολύ απλά υλικά που βρίσκουμε σε προσφορές σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ όπως τον ΑΒ ή τον Γαλαξία. 

Το μυστικό για να τα “πετύχουμε” σύμφωνα με την πεθερά μου είναι “να μη λυπούμαστε το λάδι και την ντομάτα”. Βέβαια η κ. Ελένη ως Καλαματιανή είχε δικό της παρθένο ελαιόλαδο κι έτσι το χρησιμοποιούσε σε αφθονία στις συνταγές. Εμείς πάλι, μπορούμε να το βρούμε σε οικονομική τιμή στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με το νέο Γαλαξίας Φυλλάδιο το ΑΛΤΙΣ Παραδοσιακό Έξτρα Παρθένο θα μας κοστίσει μόνο 10,20 τα 2 λίτρα ενώ το  ΑΛΤΙΣ Κλασικό το βρίσκουμε στον ΑΒ με 4,28 το λίτρο.(2) Αν από την άλλη έχουμε κάποιον φίλο Καλαματιανό μπορούμε να προμηθευτούμε λάδι για όλο το χρόνο με περίπου 70 ευρώ τον τενεκέ!  

Ας δούμε λοιπόν κάποια από τα πιο αγαπημένα και ελληνικά vegan πιάτα:

  1. Γεμιστά

    Τώρα που μπαίνει το καλοκαιράκι δεν υπάρχε
    ι πιο ωραίο φαγητό γεμάτο μυρωδιές και χρώμα. Τα γεμιστά μας δίνουν την ευκαιρία να γευτούμε πολλά αγαπημένα λαχανικά όπως ντομάτες, πιπεριές, μελιτζάνες και κολοκυθάκια όλα μαζί με πεντανόστιμη γέμιση από ρύζι αρωματισμένο με μυρωδικά όπως ο μαϊντανός. Η διαδικασία είναι απλή! Απλά αδειάζουμε το εσωτερικό των λαχανικών μας σε ένα μεγάλο μπολ προκειμένου να μείνουν σας “κουπίτσες” (καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε τουλάχιστον μισές ντομάτες σε σχέση με τα υπόλοιπα). Προσθέτουμε ρύζι λευκό, μυρωδικά όπως κρεμμυδάκι και μαϊντανό, λίγο ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι και λίγη κανέλα. Ανακατεύουμε και γεμίζουμε με το μείγμα μας τις άδειες ντοματούλες, τις πιπεριές, τα κολοκυθάκια και τις μελιτζάνες μας. Στο τέλος περιχύνουμε με λίγο λάδι από πάνω και βάζουμε στο φούρνο.

  2. Μπριάμ

    Το μπριάμ δε θα μπορούσε με τίποτα να λείπει από τη λίστα μας αφού εκτός από πεντανόστιμο είναι ίσως και το πιο εύκολο φαγητό! Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να καθαρίσουμε, να τεμαχίσουμε τα λαχανικά μας και να τα ρίξουμε σε ένα ταψί με σάλτσα από ντομάτα, ελαιόλαδο και μυρωδικά. Μετά από μια ώρα ψήσιμο σε μέτρια φωτιά μπορούμε να απολαύσουμε το φαγητό μας!
  3. Σπανακόρυζο

    Μπορεί όταν ήμασταν παιδιά να γινόταν “μάχη” για να τελειώσουμε το πιάτο μας, το σπανακόρυζο όμως είναι ένα από τα φαγητά που όλοι μας εκτιμήσαμε μεγαλώνοντας. Το μυστικό του επιτυχημένου σπανακόρυζου σε αντίθεση με όσα μας λένε οι μεγάλοι σεφ, είναι κατά τη γιαγιά μου οι μυρωδιες (μάραθος, άνηθος, αγγουρίτσες, καυκαλήθρες, κρεμμυδάκια) οι οποίες πρέπει να είναι αρκετές σε αναλογία τουλάχιστον 1:2 με το σπανάκι για να μυρίσει το φαγητό “εξοχή”.

  4. Μπάμιες γιαχνί

Εξίσου αγαπημένο φαγητό, αν και λιγάκι πιο μπελαλίδικο αφού οι μπάμιες χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα στο καθάρισμα και πρέπει να περαστούν από ξύδι πριν τις μαγειρέψουμε. Για τους τεμπέλιδες ανάμεσά μας υπάρχουν ευτυχώς συσκευασίες με έτοιμες καθαρισμένες και κατεψυγμένες μπάμιες και τις βρίσκουμε μόνο με 3,75 το κιλό στο Γαλαξία! Πρέπει να θυμόμαστε ωστόσο πως και τις κατεψυγμένες τις περνάμε από ξύδι πριν τις μαγειρέψουμε.(3)

Πηγές:

  1. Αυστηρή χορτοφαγία, διαθέσιμο στο Wikipedia.org
  2. Γαλαξιας Φυλλαδιο Προσφορών, διαθέσιμο στο Fylladiomat.gr 
  3. Συνταγή “Μπάμιες γιαχνί”, διαθέσιμη στο Sintagesmamas.com

 

Σχετικά με τον δημιουργό

Administrator