Καθημερινή Διατροφή

5 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΣΩ ΤΟ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟ ΜΟΥ

Τί είναι ο μεταβολισμός:

Ο μεταβολισμός είναι το σύνολο των βιοχημικών αντιδράσεων που πραγματοποιούνται στα κύτταρα ενός οργανισμού, για τη σύνθεση ενώσεων (αναβολισμός), αλλά και για την κατανομή ή διάσπαση τους (καταβολισμός).

Όταν οι διαιτολόγοι μιλάμε για μεταβολισμό, αναφερόμαστε στο «βασικό μεταβολικό ρυθμό», δηλαδή στις θερμίδες που καταναλώνει ο οργανισμός για να καλύψει τις ζωτικές του λειτουργίες, όπως η αναπνοή, ο χτύπος της καρδιάς, η κυκλοφορία του αίματος, οι διάφορες κυτταρικές λειτουργίες, η διατήρηση θερμοκρασίας σώματος, κ.α.

Τι τον επηρεάζει:

Μήπως έχεις «αργό» μεταβολισμό; Η ηλικία, το φύλο, η σωματική διάπλαση και το γενετικό υπόβαθρο επηρεάζουν το μεταβολισμό σου. Αυτά όμως δεν μπορείς να τα αλλάξεις… Ευτυχώς όμως, κάνοντας μερικές κινήσεις ματ, μπορείς να ενισχύσεις το μεταβολισμό σου και να πετύχεις την απώλεια λίπους που επιθυμείς.

Πως μπορώ να τον αλλάξω:

Πες ναι στα μικρά και συχνά γεύματα: Η κατανάλωση 1 ή 2 γευμάτων την ημέρα, πρακτική με μεγάλη απήχηση σε όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος, φαίνεται ότι χαλάει το μεταβολισμό. Συγκεκριμένα, επηρεάζει το μεταβολισμό της γλυκόζης αλλά και της γκρελίνης (ορμόνη που ρυθμίζει την πείνα), ενισχύοντας στη συνέχεια την κατανάλωση τροφής και την αποθήκευση λίπους στο σώμα.

Ενυδατώσου: Απουσία νερού, ο μεταβολισμός μειώνεται. Αυτό συμβαίνει γιατί το νερό συμμετέχει στην πλειοψηφία των αντιδράσεων που πραγματοποιούνται στο σώμα σου, κάτι που σημαίνει ότι επηρεάζει και το μεταβολισμό σου.

Γυμνάσου: Κάνοντας συστηματικά άσκηση (3-4 φορές την εβδομάδα) αυξάνεται το ποσοστό της μυϊκής σου μάζας. Επειδή οι μυς απαιτούν περισσότερη ενέργεια για να συντηρηθούν σε σχέση με το λίπος, ένας άνθρωπος που ασκείται συστηματικά καίει περισσότερες θερμίδες ακόμα και σε ηρεμία, σε σύγκριση με κάποιον που δεν γυμνάζεται καθόλου.

Αφιέρωσε χρόνο στη χαλάρωση σου: Κοιμήσου, ξεκουράσου, ζωγράφισε ή κάνε οτιδήποτε σε βοηθά να μειώσεις το στρες. Το χρόνιο άγχος και η αϋπνία, τα οποία απασχολούν πολλά άτομα στις μέρες μας, αυξάνουν την παραγωγή ορμονών, όπως η κορτιζόλη, η οποία μπλοκάρει το μεταβολισμό, και η ινσουλίνη, η οποία ενισχύει την αποθήκευση λίπους στο σώμα.

Πες όχι στις εξαντλητικές δίαιτες: Δίαιτες κάτω από 1200 θερμίδες, νηστεία ή δίαιτες μονοφαγίας επιβραδύνουν το μεταβολισμό σου, αφού αναγκάζουν τον οργανισμός εκτός από λίπος να κάψει και μυϊκό ιστό. Μειώνοντας τη μυϊκή μάζα, όπως αναφέρεται παραπάνω, μειώνονται οι θερμίδες που καίγονται σε συνθήκες ηρεμίας. Ιδανική είναι μια διατροφή που οδηγεί στην απώλεια 2-4 κιλών το μήνα.

Σχετικά με τον δημιουργό

Ολυμπία Βλασερού Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Ονομάζομαι Ολυμπία Βλασερού και είμαι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.
Αποφοίτησα από το τμήμα «Επιστήμης της Διαιτολογίας & Διατροφής» του Χαροκοπείου Πανεπιστήμιου το 2011 και από τότε εργάζομαι ως διαιτολόγος- διατροφολόγος.
Για την πτυχιακή μου εργασία, συμμετείχα στην επιδημιολογική μελέτη MEDIS (Mediterranean Islands Study), με ερευνητικό αντικείμενο «Κατανάλωση αφεψημάτων και ΔΜΣ, στην τρίτη ηλικία». Στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης συνεργάστηκα με τα Νοσοκομειακά Ιδρύματα «Γ.Ν.Α Γ.Γεννηματάς» και «Γ.Ν.Α. Αλεξάνδρα».
Έχω εργαστεί σαν ανεξάρτητος συνεργάτης σε γυμναστήρια της Αθήνας όπως το ‘Holmes Place’.
Διατηρώ το γραφείο μου στο κέντρο αισθητικής – αδυνατίσματος Figura Helena, στην Ηλιούπολη, ενώ συνεργάζομαι και με άλλα κέντρα αισθητικής.
Πραγματοποιώ συχνά ομιλίες εθελοντικά σε νηπιαγωγεία και σχολεία, ενώ υπήρξα και μέλος της τοπικής ομάδας του δήμου Αργυρούπολης- Αττικής, για το διεθνές πρόγραμμα «ΠΑΙΔΕΙΑΤΡΟΦΗ by EPODE».
Είμαι μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων (ΠΣΔΔ) και της Ένωσης Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος (ΕΔΔΕ).
Αυτή την εποχή, παρακολουθώ σεμινάρια, προκειμένου να αποκτήσω τον τίτλο Master Pratitioner στις Διατροφικές Διαταραχές.