Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

Διατροφή στις εξετάσεις

Οι εξετάσεις είναι μια περίοδος μεγάλης πνευματικής καταπόνησης για τους μαθητές και το σώμα τους απαιτεί περισσότερη ενέργεια. Αυτό σημαίνει περισσότερη τροφή αλλά και σωστότερες διατροφικές επιλογές.  Η διατροφή ,σε αυτή τη κρίσιμη περίοδο , παίζει σπουδαίο ρόλο στην επίτευξη των στόχων. Βέβαια, είναι πολύ σημαντικό να φροντίζεις τον εαυτό σου με μια υγιεινή διατροφή πάντοτε και όχι μόνο κατά την περίοδο των εξετάσεων. Συμβουλευτείτε τα παρακάτω tips για μέγιστη απόδοση, καλύτερη συγκέντρωση και μεγαλύτερη απομνημόνευση , έτσι ώστε να βοηθήσουν το σώμα μας να ανέβει το ‘βουνό’ που λέγεται εξετάσεις.

 Ενισχύστε το  πρωινό – Το σημαντικότερο γεύμα για πνευματική απόδοση. Ενισχύστε το γάλα με δημητριακά με μια κουταλιά καρύδια ή  διάφορους ξηρούς καρπούς παρέχοντας  στο σώμα ω3 λιπαρά οξέα που βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία και θρέψη του εγκεφάλου. Επίσης, ένα φρέσκο φρούτο θα προσφέρει βιταμίνη C που συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και στην ικανότητα του οργανισμού για τη διαχείριση του στρες.

 Μη ξεχνάς τα μικρά ενδιάμεσα γεύματα – Τα οποία ενισχύουν την διαρκή παροχή φυσικής πηγής γλυκόζης στον εγκέφαλο αφού αυτό είναι και το βασικό καύσιμο που χρησιμοποιεί για τις λειτουργίες του. Μια εξαιρετική επιλογή είναι τα φρέσκα φρούτα  σε συνδυασμό με μια χούφτα άψητους και ανάλατους ξηρούς καρπούς. Επίσης, τα φρέσκα φρούτα ή οι φυσικοί χυμοί μπορούν να συνδυαστούν με μπάρες δημητριακών ή μπισκότα ολικής άλεσης. Στο απογευματινό γεύμα ένα γιαούρτι με φρέσκα φρούτα και  λίγο μέλι και κανέλα για ενίσχυση της ημερήσιας διατροφής με ακόμα περισσότερα θρεπτικά συστατικά , πρωτεΐνη και ασβέστιο.

Απόφυγε τα μεγάλα και βαριά γεύματα –  Κυρίως το βράδυ, καθώς ένα γεύμα πλούσιο σε λιπαρά με αλλαντικά και τηγανιτά φαγητά μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του ύπνου σου κι αυτό να έχει καθοριστική επίδραση στην πνευματική απόδοση. Μία πράσινη σαλάτα σε συνδυασμό με μια μερίδα κρέας, ψάρι ή τυρί και μια φέτα ψωμί ολικής ή ένα κρίθινο παξιμάδι, αποτελούν ένα πλήρες και ελαφρύ γεύμα.

Πιες πολλά υγρά: Ένα καλά ενυδατωμένο σώμα μπορεί να ανταπεξέλθει καλύτερα σε περιόδους πνευματικής εργασίας, όπως οι εξετάσεις. Πιες νερό σε τακτά χρονικά διαστήματα, αλλά και φυσικούς χυμούς χωρίς προσθήκη ζάχαρης και γάλα.

Όλα τα παραπάνω Tips μπορούν να συμβάλουν στην ομαλότερη λειτουργία του οργανισμού και να δράσουν υποστηρικτικά στην πνευματική απόδοση αλλά και στη μνήμη, που είναι πολύτιμες λειτουργίες για την εξασφάλιση της επιτυχίας στις εξετάσεις.

Σχετικά με τον δημιουργό

Μαρία Σκούρα Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Η Μαρία Σκούρα γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στο Λονδίνο , στο London Metropolitan University. Είναι Πτυχιούχος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος του Τμήματος Διατροφής με μεταπτυχιακές σπουδές στη Κλινική Διατροφή, και μέλος στην Ελληνική Εταιρία Εφηβικής Ιατρικής.

Από το 2010 έως το 2011 εξειδικεύθηκε και στο κομμάτι των διατροφικών διαταραχών στο Ελληνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών και ολοκλήρωσε την μεταπτυχιακή εκπαίδευση του Master Practitioner Programme in Eating Disorders and Obesity στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ). Το Πρόγραμμα τελεί υπό την εποπτεία του National Centre for Eating Disorders της Μεγάλης Βρετανίας και είναι πιστοποιημένο από το British Psychological Society.

Από το 2012 συνεργάζεται ως εξωτερικός συνεργάτης με τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού») παρέχοντας διατροφική υποστήριξη σε εφήβους με διατροφικές διαταραχές (ανορεξία, βουλιμία, παχυσαρκία).

Από το 2011 έως το 2013 εργάστηκε ως υπεύθυνη σεμιναρίων της Μεσογειακής Διατροφής στο Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών στο Μαρούσι.

Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και ημερίδες ως ομιλήτρια και ως σύνεδρος, και ασχολείται τακτικά με την συγγραφή άρθρων διατροφής σε περιοδικά και σε βιβλία.