Καθημερινή Διατροφή

Οδηγίες επιβίωσης για την Τσικνοπέπμτη

2fbebb0b34a7b51d74d2011ca6d9e029
Γράφτηκε απο Βάσω Βαγιώτα

Ήρθε η τσικνοπέμπτη και φοβάστε ότι θα ξεφύγετε από το πρόγραμμά σας; Ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα!   Η ημέρα της Τσικνοπέμπτης , κατά την ελληνική παράδοση είναι η ημέρα που ο ελληνικός λαός απολαμβάνει μεγάλη ποσότητα κρέατος, είναι κοινώς η ημέρα κραιπάλης λίγο πριν την νηστεία της Σαρακοστής! Τι πρέπει όμως να φάμε για να μην ξεφύγουμε τελείως από το πρόγραμμα και για να μην δούμε την ζυγαριά να ανεβαίνει ? Για να μην ‘’χαλάσουμε’’ λοιπόν την παράδοση σας προτείνω τα εξής :

  • Το κρέας : Μέρη του ζώου όπως ο λαιμός να αποφεύγονται. Εάν φάτε χοιρινό, αφαιρέστε το ορατό λίπος και αν φάτε κοτόπουλο αφαιρέστε την πέτσα. Εάν πάλι φάτε λουκάνικο, επιλέξτε κοτόπουλου ή χοιρινού ή γαλοπούλας. Φροντίστε η ποσότητα του κρέατος γενικότερα να μην ξεπερνά κατά πολύ την καθημερινή κατανάλωση.
  • Ξεκινήστε με σαλάτα. Ένα καλό tip είναι να τρώτε αρχικά σαλάτα ώστε να φάτε αργότερα μικρότερη ποσότητα απ’ όσο θα τρώγατε διότι η σαλάτα προκαλεί κορεσμό.
  • Δεν πρέπει να είστε νηστικοί όλη μέρα. Είναι λάθος να μην τρέφεστε όλη την υπόλοιπη ημέρα ώστε να καταναλώσεις μεγαλύτερη ποσότητα το βράδυ. Δύο με τρεις ώρες περίπου πριν ξεκινήσει το φαγοπότι, μπορείτε να φάτε μερικούς ξηρούς καρπούς με ένα φρούτο ή 1 γιαούρτι.
  • Πιείτε νερό . Έτσι θα αποφύγετε αναψυκτικά και αλκοόλ που θα σας προσθέσουν extra θερμίδες. Από αλκοόλ προτιμήστε μπύρα, κόκκινο ή λευκό κρασί.
  • Σαν συνοδευτικό επιλέξτε πίτες του γύρου ή ρύζι ή ζυμαρικά ή πατάτες φούρνου και όχι τηγανητές. Επίσης καλύτερη επιλογή, σε σχέση με την ρώσικη, είναι το τζατζίκι. Ελληνικό, παραδοσιακό και από αγνό γιαουρτάκι!
  • Τα ορεκτικά να είναι κυρίως λαχανικά όπως ψητά μανιτάρια ή ψητά κολοκυθάκια και μελιτζάνες αλλιώς πιπεριές Φλωρίνης.
  • Προσοχή στο αλάτι. Το αλάτι ευθύνεται για μεγάλο μέρος της κατακράτησης υγρών στο σώμα μας.
  • Χορέψτε! Γιατί να μην ρίξετε έναν χορό μέρα που είναι; Ευκαιρία για άσκηση λοιπόν! Παράλληλα η διάθεσή σας θα ανέβει καταπολεμώντας το στρες και τα προβλήματα της καθημερινότητας!

Καλή σας διασκέδαση!

Σχετικά με τον δημιουργό

Βάσω Βαγιώτα

Μεταπτυχιακές σπουδές : Master Practitioner Programme in Eating Disorders & Obesity (Δίπλωμα Εξειδίκευσης στις Διατροφικές Διαταραχές και την Παχυσαρκία) . Παράλληλα είναι επίσημη personal trainer στην TRX Suspension Training.

Παρείχε διαιτολογικές υπηρεσίες σε γυμναστήρια της Αθήνας με ανάπτυξη πελατολογίου, λιπομετρήσεις, λήψη διαιτητικού και ιατρικού ιστορικού, σωματομετρήσεις, σχεδιασμός εξατομικευμένων προγραμμάτων διατροφής, συμβουλές διατροφής και υγείας.

1 Οκτωβρίου 2012 - 1 Απριλίου 2013 πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στο διαιτολογικό γραφείο του κύριου Βασίλειου Φλουρή και συνέχισε μετά το τέλος της πρακτικής της έως τον Ιούνιο του 2013 στο ίδιο γραφείο ως διαιτολόγος – διατροφολόγος, με επισκέψεις κατ’ οίκον, λιπομετρήσεις, σωματομετρήσεις, λήψη ιατρικού και διαιτητικού ιστορικού , σχεδίαση εξατομικευμένων προγραμμάτων διατροφής

Τον Νοέμβρη του 2013 αρθρογραφoούσε για το site www.joytv.gr στην στήλη fitness – diet – health- wellness.

Από τον Φεβρουάριο 2014, συμμετείχει στην τηλεοπτική εκπομπή JOY στο τηλεοπτικό κανάλι ΣΚΑΙ, με θέματα διατροφής και υγείας, η οποία προβάλλεται κάθε σαββατοκύριακο πλέον ως Joinus.

Από τον Φεβρουάριο του 2015 έως σήμερα ανέλαβε την σύνταξη άρθρων σχετικά με την υγιεινή διατροφή στα site followme.gr, newsdiet.gr, logodiatrofis.gr, nutri-fit.gr

Εργάζεται στη Affidea Ευρωιατρική Συμμετοχών Ελλάδος και κατοικεί στη Αθήνα.

Παρακολούθησε τα εξής συνέδρια και ημερίδες :

• 11ο Πανελλήνιο συνέδριο Διατροφής και Διαιτολογίας 24-27 Νοεμβρίου 2011

• 29 Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου 2012 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αθηροσκλήρωσης στην Αθήνα.

• 27 – 31 Μαρτίου 2013, 13ο Πανελλήνιο Διαβητολογικό Συνέδριο στην Αθήνα.

• 21 Μαρτίου 2015, 13η ημερίδα επιστημονικής ομάδας ‘’Διατροφή’’ στην Αθήνα.

• 29 Μαρτίου 2015, 1η Ημερίδα ένωσης Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος στην Αθήνα.

• 23 Απριλίου 2016, 16η ημερίδα επιστημονικής ομάδας ‘’Διατροφή’’ στην Αθήνα.

Ασχολήθηκε με τον αθλητισμό και τον πρωταθλητισμό αργότερα από μικρή ηλικία, καθώς αποφοίτησε από το Αθλητικό Γυμνάσιο και Αθλητικό Ενιαίο Λύκειο Σούδας του νομού Χανιών.

Αθλήματα

• 1 έτος τένις στον Ναυσταθλητικό Αθλητικό όμιλο Σούδας.

• 1 έτος ποδηλασία στον Ναυσταθλητικό Αθλητικό όμιλο Σούδας.

• 4 έτη πρωταθλητισμό στην κωπηλασία στον Ναυσταθλητικό Αθλητικό όμιλο Σούδας.

Διακρίσεις

• 2η στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα κωπηλασίας κορασίδων στην Καστοριά το 2007

• 3η στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα κωπηλασίας νεανίδων στα Γιάννενα το 2007

• 3η στο σχολικό Πανελλήνιο πρωτάθλημα κωπηλασίας στην Κεφαλονιά 2007

• 1η στους διασυλλογικούς αγώνες κωπηλασίας στα Χανιά (Σούδα) 2008

• 2η στους διασυλλογικούς αγώνες κωπηλασίας στο Ηράκλειο 2008

Εθελοντισμός :

2013 - 2014 Ενημέρωση παιδιών και εφήβων αθλητών σχετικά με την υγιεινή Διατροφή σε αθλητικούς συλλόγους σε όλη την Αθήνα

2015 Συμμετοχή σε εκδηλώσεις ενημέρωσης του κοινού που πραγματοποίηση η Επιστημονική Ομάδα Απίσχνασης – Λόγω Διατροφής με θέμα ‘’Βελτιώνω τη διατροφή μου : Τρώω σωστά!‘’ στα πλαίσια του εορτασμού για την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής - Επισιτισμού 2015

Στοιχεία επικοινωνίας

Κινητό τηλέφωνο: 6979739735

E-mail :vaso_vag@hotmail.com

Σελίδα στο facebook : Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Βαγιώτα Βάσω

Instagram : https://www.instagram.com/vasso_vayiota_diet/