Καθημερινή Διατροφή

Καφές ή Τσάι; Ποιο ρόφημα να προτιμήσω;

Η ιστορία του καφέ ξεκινά από τα αρχαία χρόνια, κάπου στην Αιθιοπία, όπου ένας κτηνοτρόφος ανακάλυψε ότι όταν τα ζώα έτρωγαν από ένα συγκεκριμένο δέντρο, γίνονταν πιο δυναμικά ώστε δεν ήθελαν να κοιμηθούν την νύχτα. Ο βοσκός ανέφερε τα ευρήματά του στον ηγούμενο του τοπικού μοναστηριού, ο οποίος έφτιαξε ένα ποτό από τον καρπό του δέντρου και διαπίστωσε ότι τον κράτησε σε επαγρύπνηση. Ο ηγούμενος μοιράστηκε την ανακάλυψή του με τους άλλους μοναχούς του μοναστηριού και η γνώση για τον καρπό άρχισε να εξαπλώνεται.

Από τότε ο καφές έγινε αγαπημένο ρόφημα παγκοσμίως κι έτσι έφτασε και στα ελληνικά σπίτια για να προσφέρει ένα δυναμικό ξεκίνημα. Τα τελευταία χρόνια ο καφές αντιμάχεται με το τσάι, καθώς αποτελούν και τα δύο αγαπημένα καφεϊνούχα ροφήματα με πλήθος θαυμαστών, δίνοντας τους όχι μόνο γευστική απόλαυση αλλά και την πνευματική ανάταση που χρειάζονται για να συνεχίσουν δυναμικά τις δραστηριότητές τους. Και τα δύο ροφήματα περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες που βοηθούν στην εξουδετέρωση επιβλαβών ελευθέρων ριζών στο σώμα μας.

Ας εξετάσουμε όμως και τις δύο πηγές από άποψη αντιοξειδωτικών βάσει του παρακάτω πίνακα αντιοξειδωτικής περιεκτικότητας του (Journal of Agricultural and Food Chemis) .

Ρόφημα

Περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες (mg/100mL)

Στιγμιαίος καφές 140
Πράσινο τσάι 120
Μαύρο τσάι 72

Από θρεπτικής πλευράς και τα δύο ροφήματα περιέχουν μια σειρά από διαφορετικές ποικιλίες αντιοξειδωτικών που το καθένα έχει σημαντική προστατευτική δράση στον ανθρώπινο οργανισμό. Όμως, όπως φαίνεται και στον πίνακα της αντιοξειδωτικής περιεκτικότητας, ο στιγμιαίος καφές υπερέχει σε πολυφαινόλες, έναντι του πράσινου και μαύρου τσαγιού, η κατανάλωση του οποίου συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην αποφυγή ασθενειών και τη διατήρηση της καλής υγείας και της ζωτικότητας του ανθρώπου.

Σχετικά με τον δημιουργό

Μαρία Κιουπσή Διαιτολόγος-Διατροφολόγος