Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

Κέρασμα, πως να το αποφύγεις ευγενικά

Το κέρασμα είναι μία καλοπροαίρετη προσφορά γεύματος, ποτού κλπ, η οποία όμως πολλές φορές μας φέρνει σε δύσκολη θέση είτε γιατί μας βγάζει εκτός προγράμματος, βάζοντας μας παράλληλα πειρασμούς τους οποίους αποφεύγουμε, είτε γιατί απλά δεν νιώθουμε βιολογικά την ανάγκη για κατανάλωση τροφής η ποτού. Πολύ συχνά το παραπάνω φαινόμενο αποκτά ιδιαίτερη σημασία καθώς αισθανόμαστε πως η άρνηση στην προσφορά κεράσματος θα είναι προσβολή προς το άτομο που το προσφέρει.

Αρχικά, πρέπει να διαχωρίσουμε τα άτομα που μας προσφέρουν κάποιο κέρασμα σε δυο κατηγορίες. Στην πρώτη κατηγορία διακρίνονται άτομα τα οποία φιλεύουν ευγενικά και δεν ασκούν καμιά μορφή πίεσης σε περίπτωση άρνησης. Αντίθετα, η δεύτερη κατηγορία αποτελείται από άτομα που επίμονα πιέζουν για κατανάλωση του κεράσματος. Στην πρώτη περίπτωση μπορούμε να εξηγήσουμε ότι ακολουθούμε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής και αντ’αυτού να ζητήσουμε, αν φυσικά υπάρχει δυνατότητα, κάποιο φρούτο ή ξηρούς καρπούς χωρίς κανένα πρόβλημα. Στη δεύτερη περίπτωση είναι απαραίτητο να εξηγήσουμε επιπλέον ότι δημιουργούν πειρασμούς και πίεση που δεν βοηθούν στο να συνεχίσουμε ομαλά το πρόγραμμα διατροφής που έχουμε επιλέξει.

Πόσες φορές έχουμε ακούσει τη φράση «φάε αυτό γιατί θα το πετάξω» ; Σε μία τέτοια κατάσταση είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι το σώμα μας δεν είναι κάδος καθώς η τροφή που θα καταναλωθεί θα καταλήξει στην κοιλιά μας με την μορφή λίπους αντί στα σκουπίδια. Μία ακόμα γνωστή ατάκα που χρησιμοποιείτε ως μέσο πειθούς ιδιαίτερα σε μικρές ηλικίες είναι «άλλα παιδιά πεινάνε». Η φράση αυτή δημιουργεί ενοχές και αρνητικά συναισθήματα και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε από ενήλικες προς παιδιά. Φυσικά, δεν πρόκειται να χορτάσει κανένας άλλος πέρα από εμάς εάν καταναλώσουμε εμείς οι ίδιοι την τροφή, γι’αυτό θα ήταν χρήσιμος ο προσεκτικός σχεδιασμός  λίστας για ψώνια και η αγορά τροφίμων για συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.

Τέλος, σε περίπτωση κατανάλωσης του κεράσματος που μας προσφέρθηκε θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν το ευχαριστηθήκαμε. Εάν η απάντηση είναι θετική τότε συνεχίζουμε κανονικά στο πρόγραμμα μας χωρίς τύψεις ή ενοχές. Σε περίπτωση όμως που η απάντηση είναι αρνητική αυτό σημαίνει ότι δεν το απολαύσαμε ή ότι το σώμα μας δεν το είχε ανάγκη οπότε θα πρέπει να εφαρμοστούν οι παραπάνω συμβουλές έτσι ώστε να  το αποφύγουμε την επόμενη φορά.

Σχετικά με τον δημιουργό

Περίανδρος Πάμπαλος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

O Περίανδρος Πάμπαλος γεννήθηκε στην Χίο το 1993 .Είναι απόφοιτος του Αλεξάνδριου τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος της Θεσσαλονίκης όπου παράλληλα με τις σπουδές του παρακολούθησε και έναν μεγάλο αριθμό ενημερώσεων, σεμιναρίων και σχολείων πάνω σε σύγχρονες τεχνικές διατροφολογίας και αντιμετώπισης προβλημάτων με βάση τα τελευταία επιστημονικά δεδομένα .
Την περίοδο 2014-2015 συμμετείχε ενεργά στο ερευνητικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη υπό την αιγίδα του υπουργείου υγείας και του Ευρωπαϊκού κοινωνικού ταμείου .
Το 2017 κατατάσσατε στις Ένοπλες δυνάμεις και αφότου ορκίζετε αξιωματικός αποκτά διοικητικά καθήκοντα τόσο σε προσωπικό όσο και σε γραφείου μονάδος. Απολύεται το 2018 ως έφεδρος αξιωματικός .

Πραγματοποίησε την πρακτική του άσκηση στο Γενικό νοσοκομείο Χίου όπου αντιμετώπισε και μελέτησε διατροφικά Κλινικές ασθένειες .Στην πτυχιακή του εργασία μελέτισε τις απόψεις και το γνωστικό επίπεδο πάνω στα συμπληρώματα διατροφής σε ένα πληθυσμό 6000 ατόμων

Είναι εξειδικευμένος θεραπευτής των Διατροφικών Διαταραχών και της Παχυσαρκίας (Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity) του ΚΕΑΑΔ και του διεθνούς κέντου διατροφικών διαταραχών .
Είναι αρθρογράφος από το 2016 σε περιοδικά γενικής θεματολογίας .
Είναι λάτρης τις καλής μουσικής και στον ελεύθερο του χρόνο του αρέσει να επιλέγει μουσική για τον κόσμο .