Καθημερινή Διατροφή

Τι σημαίνει καλό πρωινό?

Οι περισσότεροι άνθρωποι, (όταν έρχονται στα γραφεία των διαιτολόγων για να ξεκινήσουν κάποιο πρόγραμμα σωστής διατροφής) και τους ρωτάμε να μας πουν για τις διατροφικές τους συνήθειες, απαντάνε ότι τρώνε πρωινό. Όταν φτάνει η ώρα να μας το αναλύσουν λίγο καλύτερα αυτό, τότε καταλαβαίνουμε ότι δε θεωρείται πλήρες γεύμα αυτό που μας περιγράφουν ή ακόμα χειρότερα δεν υφίσταται καν! Θα σας εξηγήσω παρακάτω τι εννοώ και θα δικαιολογήσω και τον τίτλο του άρθρου.

Αρχικά, θα αναφερθώ στο γεγονός ότι, το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας και όλες οι έρευνες αποδεικνύουν πως όποιος τρώει ένα καλό πρωινό έχει λιγότερες πιθανότητες να γίνει παχύσαρκος σε σύγκριση με όσους δεν τρώνε καθόλου και αυτό βέβαια συνδέεται με τη σειρά του, κάποιες φορές και με το μεταβολικό σύνδρομο, οπότε καταλαβαίνουμε ότι για να είμαστε υγιείς και γεμάτοι ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας μας, πρέπει να καταναλώσουμε ένα καλό πρωινό!

Τι σημαίνει, λοιπόν, καλό πρωινό: πρέπει να αποτελείται από 3 βασικές ομάδες τροφών, δηλ. να περιλαμβάνει κάτι σε πρωτεΐνη, κάτι σε υδατάνθρακα και κάτι σε φρούτο ή λαχανικό. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται πλήρες γεύμα, δημιουργεί κορεσμό και αποτρέπει την κατανάλωση ανθυγιεινών πρόχειρων τροφών. Επίσης, παράγεται σεροτονίνη στον οργανισμό που είναι θετική ορμόνη, η λεγόμενη «ορμόνη της ευτυχίας» που είναι υπεύθυνη για την καλή διάθεση και την ευεξία που νιώθουμε και τη μείωση της έντονης επιθυμίας για απλούς υδατάνθρακες και λιπαρές τροφές και έχει αντικαταθλιπτικές ιδιότητες. Άρα ένας σκέτος καφές ή ένα μεμονωμένο ποτήρι γάλα και οτιδήποτε μας περιγράφουν σαν «μονάδα» δεν υπολογίζεται ως πρωινό και η σεροτονίνη είναι μια πολύ καλή εξήγηση για το κομμάτι των τριάδων.

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα «τριάδων» που ο καθένας ανάλογα με τις γευστικές του προτιμήσεις μπορεί να δημιουργήσει, αρκεί να έχει διάθεση και φαντασία! Ακόμα και αν δεν υπάρχει ελευθερία χρόνου ή υπάρχει οικονομική στενότητα και πάλι υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις και επιλογές για να βοηθήσουν σε αυτό. Επομένως, αντιλαμβάνεστε ότι πολλές φορές δημιουργούμε δικαιολογίες στους εαυτούς μας γιατί φοβόμαστε ή διστάζουμε ή μπορεί και να μη θέλουμε να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες.

Πρέπει όμως να γίνει κατανοητό ότι ένα πρόγραμμα σωστής διατροφής και συγκεκριμένα ένα βασικό γεύμα, όπως είναι το πρωινό, το ακολουθούμε κυρίως για λόγους υγείας και μετά για λόγους εμφάνισης και αισθητικής. Ακόμα και αν δυσκολεύεστε να αλλάξετε τον τρόπο διατροφής σας, θα ΠΡΕΠΕΙ να το κάνετε!

Ας δούμε παρακάτω κάποιες ενδιαφέρουσες επιλογές πρωινών:

  • Τοστ με κασέρι, γαλοπούλα & ντομάτα, μαζί με φρέσκο χυμό πορτοκάλι
  • Γιαούρτι με βρώμη, φρούτο, μέλι, ξηρούς καρπούς & κανέλα
  • Φρυγανιές με ταχίνι ή φυστικοβούτυρο & φέτες μπανάνας, μαζί με ένα ποτήρι γάλα
  • Ομελέτα με λίγο τυρί, μανιτάρια, πολύχρωμες πιπεριές και 1 φέτα ψωμί ολικής
  • Σπιτική χορτόπιτα με λίγη γραβιέρα ή σπιτική τυρόπιτα με 1 φρούτο/φρέσκο χυμό πορτοκάλι
  • Τορτίγια με κοτόπουλο, διάφορα λαχανικά και τυρί spread
  • Κουλούρι Θεσ/νίκης με φέτα και ντοματίνια

Φυσικά, όλα αυτά μπορούν να απλοποιηθούν ακόμα περισσότερο, αν φαίνονται σε κάποιους λίγο γκουρμέ, αρκεί να πληρούν τις προϋποθέσεις της τριάδας.

Σχετικά με τον δημιουργό

Χαρά Κορομπίλη / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Η Χαρά Κορομπίλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) και έπειτα μετεκπαιδεύτηκε πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή (Human Nutrition) με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή (Clinical Nutrition) στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης (University of Glasgow).

Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση ως βοηθός εργαστηριακών και ερευνητικών διατροφικών προγραμμάτων μέσα στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.). Όσο ήταν προπτυχιακή και μεταπτυχιακή φοιτήτρια παρακολούθησε κλινικά περιστατικά σε αντίστοιχα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και της Γλασκώβης.
Επίσης, αρθρογραφεί σε διάφορες ιστοσελίδες για θέματα υγείας και διατροφής, όπως τα www.diatrofi.gr, www.mydietips.gr, medidiatrofi.gr, www.newsit.gr , tlife.gr κ.α.

Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).

Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Παιδικού Μουσείου Αθηνών με θέμα «Διατροφική Αγωγή και Υγεία» που παρουσιάστηκαν σε χώρους της Θεσσαλονίκης. Με αυτό τον τρόπο δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων και παρατήρησης, να εφοδιαστούν με γνώσεις μέσα από μια ευχάριστη και πλούσια εμπειρία.
Συμμετείχε και συμμετέχει σε ενημερώσεις σχολείων της Θεσσαλονίκης για διατροφικά θέματα και ενημερώνεται η ίδια συνεχώς μέσα από σεμινάρια και ημερίδες διατροφής που λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη της Ελλάδος.

Συμμετείχε στο πρόγραμμα «Σκέψου Δια-Τροφή» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ι.Δ.Μ.Ε. (Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών) στον πολυχώρο του Μύλου στη Θεσσαλονίκη. Σεμινάρια σχεδιασμένα από το Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών ενημερώνουν τα παιδιά για την διατροφή, προβάλουν σχετικά video και τους δίνουν την ευκαιρία να λύσουν μέσα από διάλογο με ειδικούς, ερωτήματα για τις διατροφικές τους συνήθειες.

Είναι Μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος, Μέλος του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών & Ερευνών (Ι.Δ.Μ.Ε.), Επιστημονική Συνεργ. του Medidiatrofi και Μέλος της επιστημ.ομάδας Διατροφή.

Στόχος της είναι η σωστή ενημέρωση του κόσμου γύρω από τα θέματα της διατροφής και η αποφυγή παγίδων, μύθων και παραπληροφόρησης που δυστυχώς συναντώνται πολύ συχνά στις μέρες μας.

Από το 2010 ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου ιδιωτικά στην περιοχή της Μπότσαρη με Παπαναστασίου μέσα στο εμπορικό κέντρο Civitas.

• Απόφοιτος Πτυχιούχος του Τμήματος Διατροφής-Διαιτολογίας. Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης.
• Μεταπτυχιακό πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, (Msc in Human Nutrition with specialization in Clinical Nutrition-University of Glasgow).
• Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
• Συνεχής δραστηριότητα ως εμψυχώτρια (clown) και συμμετοχή στην οικογενειακή επιχείρηση διοργάνωσης εκδηλώσεων «Μαγικός Κόσμος», αναλαμβάνοντας διάφορα events, happenings, κλπ. καθώς και παρακολούθηση διαφόρων σεμιναρίων μουσικοκινητικών παιχνιδιών, εργαστηριών δημιουργικής απασχόλησης, θέατρο δρόμου, κλπ που αφορούν στο παιδί. Με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να ενημερώσουμε σωστά και διασκεδαστικά τα παιδιά για το θέμα της διατροφής.