Dr Plus - Diatrofi

Εφηβεία Καθημερινή Διατροφή

Τι θα έκανα αν ξαναγυρνούσα πίσω στα φοιτητικά μου χρόνια!

Σε μια συζήτηση που έτυχε να έχω με ένα μελλοντικό φοιτητή που έδινε πανελλήνιες, αναφέρθηκε η ερώτηση τι θα άλλαζες από τα φοιτητικά σου χρόνια. Η πρώτη σκέψη που είχα για να του απαντήσω ήταν τίποτα! Θα μπορούσα να γράψω βιβλία για αυτά που έκανα στα φοιτητικά μου χρόνια και δεν θα τα άλλαζα πραγματικά με τίποτε.
Η σοφία όμως του ωριμότερου της σκέψης δεν δίστασε να μου θυμίσει ότι πριν απαντήσω θα πρέπει να βρέξω την γλώσσα μου πρώτα στο μυαλό μου.
Όταν το έπραξα, με μεγάλη μου λύπη διαπίστωσα πόσα θα άλλαζα για να έχω την καλύτερη δυνατή εκδοχή μου.

Παρακάτω είναι οι 8 συμβουλές που του έδωσα και ελπίζω να με άκουσε, διότι.. θα τις χρειαστεί…

Θα κοιμόμουν έξυπνα

Τα βράδια που δεν θα είχα κάτι σημαντικό να κάνω θα κοιμόμουν αντί να βλέπω τηλεόραση ή να κάθομαι μέχρι πρωίας στα social media και να ταλαιπωρώ το σώμα μου. Οι αυξητικές ορμόνες (υπεύθυνες για την ξεκούραση και την αποκατάσταση των φθορών)  εκκρίνονται κατά τη διάρκεια της νύχτας και σύμφωνα με τον κιρκάδιο ρυθμό από τις 11 έως τις έξι. Φανταστείτε μία φορά που έχετε βγει μέχρι τις έξι η εφτά το πρωί, όσο κι αν κοιμηθήκατε εκείνη την ημέρα, όταν ξυπνήσατε θα είδατε τον εαυτό σας να είναι κουρασμένος και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν χρησιμοποιήθηκαν οι αυξητικές ορμόνες για την ξεκούραση σας.

Δεν λέω να μην υπάρχουν καθόλου ξενύχτια, διότι δεν θα άλλαζα με τίποτα τις βραδιές που βγήκα για έναν απλό περίπατο ή για μια χαλαρή μπιρίτσα και εξελίχθηκαν στις πιο ωραίες βραδιές της ζωής μου όπου άξιζε να ξενυχτήσω. Τις βραδιές που ξενύχτησα πάνω από ένα κινητό η κάποια άλλη ηλεκτρονική συσκευή αποδείχθηκε ότι θυσίαζα την ξεκούραση μου απλά για κάτι που πλέον κάνοντας μία ανασκόπηση δεν μου έδωσε τίποτα για να θυμάμαι.

Προσπαθώ να σκεφτώ κάποια εικόνα που να μου άρεσε στο facebook, ένα βίντεο που να μου ‘χει μείνει, ένα κείμενο το οποίο να διάβασα κατά τη διάρκεια της νύχτας σε εκείνο το χρονικό διάστημα, ή μια από τις άσχετες πληροφορίες που διάβαζα.

Πραγματικά δεν έχει μείνει τίποτα, παρά μόνο οι στιγμές που μπορεί να της δώσουν τα βράδια εκείνα που δεν έκανα τσεκ ιν και δεν χρησιμοποιούσα το κινητό μου.

Θα πήγαινα το ταξίδι που συνεχώς έλεγα ότι θα πάω και ότι έχω ακόμα χρόνο για να το πραγματοποιήσω! Και όμως όσο κι αν το λες στον εαυτό σου ότι θα πάω σε κάποιο προορισμό και δεν βάζεις ένα σχέδιο για να το πραγματοποιήσεις, θα βλέπεις τα χρόνια να περνούν  και σταδιακά να έχει μείνει τόσο λίγος χρόνος που πραγματικά νιώθεις ότι δεν προλαβαίνεις να κάνεις τίποτα από όσα φανταζόσουν.

Κάνε το ταξίδι και μην  στηριχθείς στο γεγονός ότι δεν θέλει κάποιος φίλος σου. Αν πραγματικά το θέλεις κάντο και ας είσαι μόνος σου. Πίστεψε με έχω γνωρίσει τους πιο σπουδαίους ανθρώπους σε ταξίδια που έκανα μόνος μου, που μέχρι και σήμερα διατηρώ φιλικές σχέσεις.

Θα έτρωγα πραγματικό φαγητό και δεν θα χρησιμοποιούσα έτοιμο φαγητό (πίτσες, burger, hot dog κ.α.)  για την καθημερινή διατροφή μου. Αυτό θα μου εξασφάλιζε να έχω περισσότερα θρεπτικά συστατικά στο σώμα μου, εξασφαλίζοντας τουλάχιστον δύο μερίδες φρούτα και λαχανικά , ωμούς καρπούς ζυμωμένα γαλακτοκομικά (κεφίρ, παραδοσιακό γιαούρτι, γραβιέρα, παρμεζάνα, φέτα, ανθότυρο κ.α.) δύο φορές την εβδομάδα ψάρι και δύο φορές την εβδομάδα όσπρια που είναι πανεύκολα για να φτιαχτούν όπως και τα λαδερά.

Όλα αυτά θα μου εξασφάλιζαν να μην αρρωσταίνω τόσο εύκολα, να έχω ένα γερό ανοσοποιητικό καθώς επίσης θα μου εξασφάλιζαν την ενέργεια για να μπορώ να αποδώσω στη σχολή μου όπως και στις διαπροσωπικές μου σχέσεις. Πραγματοποιώντας  διατροφικές τεχνικές που εφαρμόζω σε αυτήν την περίοδο της ζωής μου , αν τις χρησιμοποιούσα στα φοιτητικά μου χρόνια, θα είχα σίγουρα πολύ περισσότερα να κερδίσω παρά να χάσω φτάνοντας στη σημερινή μέρα.

Θα μιλούσα στην πανέμορφη κοπέλα που με κοιτούσε στο λεωφορείο καθώς πήγαινα στη σχολή μου. Και όμως όσο κι αν πίστευα ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για να μπορέσω να της μιλήσω ή θα δοθούν κι άλλες ευκαιρίες δεν έγινε ποτέ. Αυτό που έμαθα σίγουρα μέσω της εμπειρίας μου μέχρι σήμερα είναι ότι εμείς δημιουργούμε τις καταστάσεις και πάντοτε είναι η κατάλληλη στιγμή, αρκεί εμείς να την αξιοποιήσουμε σωστά χωρίς να δώσουμε ψεύτικες υποσχέσεις στον εαυτό μας.

Θα έβαζα περισσότερη άσκηση

Αυτό θα με βοηθούσε στο να έχω μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση μέσω της παραγωγής των ενδορφινών. Θα με βοηθούσε στο να μειώσω το στρες, διότι ειναι το ιδανικότερο μέσο για την μείωση των επιπέδων αδρεναλίνης και κορτιζόλης (ορμόνες του στρες) .

Μία όμορφη συμβουλή που θα έδινα στον εαυτό μου η στον αναγνώστη που αφιερώνει χρόνο (που σίγουρα δεν θα γυρίσει πίσω) για να διαβάσει αυτές τις γραμμές θα ήταν ‘’Σήκω απ’ το κρεβάτι, άσε το κινητό, κάνε την προπόνηση σου και σκέψου πως θα νιώθεις μετά και όχι πριν που είσαι σε μία κατάσταση μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας’’ .

Η άσκηση επίσης βοηθά  στο να έτρωγα καλύτερα, διότι μέσω της άσκησης  μειώνεται η επιθυμία του οργανισμού για λιπαρά και ζάχαρα, γεγονός που θα με οδηγούσε σε ιδανικότερες διατροφικές επιλογές.

Οφέλη άσκησης:

  • Καλυτερεύει η ποιότητα ζωής
  • Μειώνεται η κατάθλιψη και το άγχος
  • Eνισχύεται η αίσθηση της ικανότητας και της δύναμης
  • Αλλάζει η δομή των αρτηριών στους μύες και οδηγεί σε καλύτερες καύσεις του λίπους.

Η φυσική δραστηριότητα αυξάνει την έκκριση ορμονών πεινάς, όπως της NOY , ενώ οι ενδορφίνες – την επιθυμία για λιπαρά και ζάχαρη, έτσι, τα άτομα που γυμνάζονται ίσως έχουν αυξημένη πείνα, αλλά για υγιεινότερα φαγητά επίσης η άσκηση είναι γνωστή για την δράση της στην αύξηση της εγκεφαλικής ευαισθησίας στην παρουσία της λεπτίνης που βοηθά τα άτομα να καθυστερούν την εκκίνηση του γεύματος

Θα διάβαζα καθημερινά 10 σελίδες από βιβλία εξωσχολικά της επιστήμης μου και 10 σελίδες από ένα λογοτεχνικό βιβλίο. Το παραπάνω  θα με έκανε μετά τα τέσσερα χρόνια αν το αναγάγουμε σε σελίδες, να έχω διαβάσει χιλιάδες σελίδες και κατ επέκταση εκατοντάδες βιβλία που θα με βοηθούσαν στο να διευρύνω τους ορίζοντες μου και εκτός από την ειδική γνώση να είχα και σφαιρική γνώση τόσο για την επιστήμη μου, όσο και την αυτοβελτίωσή μου.

Να βγω με τον εαυτό μου.

Πολλές φορές θυμάμαι να πιάνω τον εαυτό να μην βγαίνω και ας είχα ελεύθερο χρόνο διότι δεν μπορούσαν να βγουν οι φίλοι μου. Σίγουρα αυτό θα το άλλαζα και θα περνούσα όμορφο χρόνο με τον εαυτό μου όπου θα έπινα την μπίρα που ήθελα να πιω, θα πήγαινα την βόλτα που ήθελα να πάω άσχετος με το γεγονός ότι δεν είχα τους κολλητούς μου η οποιοδήποτε φίλο μαζί μου. Ένα στέκι που θα ξέρεις το προσωπικό είναι μια έξυπνη επιλογή για τις μέρες αυτές. Όμως να θυμάσαι είναι πραγματικά προτιμότερο να βγεις με τον εαυτό σου παρά με κάποιον που δε συμπαθείς και απλά είναι διαθέσιμος.

Θα έδινα περισσότερο αγάπη είτε μέσω εθελοντισμού λόγω διαθέσιμου χρόνου, είτε με το να έκανα απλές πράξεις που θα βοηθούσαν τους συνανθρώπους μου. Αν και αργοπορημένα  2 χρόνια πριν αποφοιτήσω έφτιαξα το Κουτί Αγάπης που το τοποθετούσα  στα αμφιθέατρα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων , όπου οι φοιτητές άφηναν στερεό φαγητό και στο τέλος του μήνα το πήγαινα στο συσσίτιο για να μαγειρευτεί και να διαμοιραστεί στου πολίτες που το είχαν ανάγκη.

Το να δίνεις αγάπη είτε μέσω του προφορικού λόγου είτε μέσω των πράξεών, σου επιστρέφεται πολλάκις πίσω. Τα χρήματα μπορεί να κινούν  τον κόσμο, όμως το να κάνω πράγματα τα οποία θα μου επιστρέψουν πίσω αγάπη έχω κατανοήσει ότι όσα εκατομμύρια και να έχει κάποιος, αυτό δεν μπορεί να το αγοράσει με τίποτα.

Σε ένα βιβλίο κάποτε διάβασα ότι κάτι έχει αξία όταν τα χρήματα δεν μπορoύν να το αγοράσουν. Βρείτε αυτό το κάτι και προστατέψτε το.

Και ας μην ξεχνάμε….

Καρπός της γνώσης, η επιτυχία

Περισσότερα για τον συγγραφέα Βασίλειο Ε. Κατσίλα στο επαγγελματικό του προφίλ ΕΔΩ 

mov_keadd-212x300
Σημείωση προς ειδικούς
: Αν είσαι επαγγελματίας υγείας εξειδικεύσου σε θέματα διαχείρισης διατροφικών διαταραχών μέσω της εκπαίδευσης Master Practitioner on Eating Disordes του Κέντρου Εκπαίδευσης & Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών. Περισσότερες πληροφορίες στο Link www.keadd.gr καθώς και τις Προσεχείς Εκπαιδεύσεις ΕΔΩ

Αν αναζητείς Πιστοποιημένο Επαγγελματία Υγείας από το NCFED στις Διατροφικές Διαταραχές δες στο Δίκτυο Συνεργαζόμενων Επαγγελματιών Υγείας ΕΔΩ

Σχετικά με τον δημιουργό

Βασιλειος E. Κατσίλας, Διατροφολόγος-Διαιτολόγος,BSc

Email: Basileioskats@hotmail.com
Ο Βασίλειος Κατσίλας γεννήθηκε στην Λέσβο το 1993.

Είναι διατροφολόγος-διαιτολόγος απόφοιτος του Αλεξάνδρειου τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος της Θεσσαλονίκης, με πλήθος πιστοποιήσεων από ενημερώσεις επιστημονικών μελετών, για την βέλτιστη αντιμετώπιση των στόχων που θέτονται στις σύγχρονες ανάγκες της εποχής.

Είναι ενεργός αθλητής της πολεμικής τέχνης του Jiu Jitsu κάνοντας πρωταθλητισμό, με πολλές διακρίσεις σε πανελλαδικό όσο και σε διεθνή επίπεδο.

Την περίοδο 2014-2015 υπήρξε μέλος του ερευνητικού προγράμματος ΕΣΠΑ συμμαχία για την υγεία- διατροφή συνεργαζόμενος άριστα με διεπιστημονικές ομάδες.

Υπήρξε επαγγελματίας ναυαγοσώστης θαλάσσης με καταγεγραμμένες επεμβάσεις διάσωσης, καθώς και εθελοντής ναυαγοσώστης στην περιοχή του Μολύβου Λέσβου για την διαχείριση του μεταναστευτικού, όπου και παρέλαβε έπαινο για τις επεμβάσεις του με την Ένωση Ναυαγοσωστικών Σχολών Ελλάδος από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου ναυτιλίας Αιγαίου.

Η πτυχιακή του εργασία είχε ως θέμα τα συμπληρώματα διατροφής και πραγματοποίησε την πρακτική του άσκηση στο πρότυπο κλινικό διατροφολογικό-διαιτολογικό γραφείο της κυρίας Λιτσαρδοπούλου Αλεξάνδρας.

Είναι συνεργάτης στο διαιτολογικό γραφείο του Κυρίου Ευάγγελου Ζουμπανέα ως Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Συνεργάζεται ως Executive Director με το Diatrofi.gr

Είναι εξειδικευμένος θεραπευτής των Διατροφικών Διαταραχών και της Παχυσαρκίας (Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity) και αποτελεί επιστημονικό συνεργάτη του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ).

Είναι ενεργός μεταπτυχιακός φοιτητής του European University Cyprus στο τομέα της δημόσιας υγείας.

Additional Info
• Περιοχή: Αττική
• Κινητό:6980874162
• Email: Basileioskats@hotmail.com