Dr Plus - Diatrofi

Συμβουλή της ημέρας

Μόνος (η) στο σπίτι μέρος 6

Δεν υπάρχει ψωμί! Δεν υπάρχει οξυγόνο! Δεν υπάρχει τίποτα! Δεν πάει να είναι το τραπέζι καλυμμένο από κάθε λογής φαγητό! Αν δεν υπάρχει το ψωμάκι, δεν υπάρχει τίποτα. Μια φετούλα μόνο. Έτσι για να σπρώχνουμε το φαγητό να μπαίνει όμορφα στο πιρούνι. Τι είναι μια φετούλα ψωμί; Τίποτα! Και τώρα που έμεινες μόνος, μετά από τόσο κόπο να κόψεις την σαλάτα (που δεν είναι και ντομάτα!) . Μαγείρεψες, κόπιασες και δεν υπάρχει μία φέτα ψωμί; Άτιμη ζωή!!!  Βέβαια αυτό που δεν ομολογείς είναι ότι η φετούλα είναι κομμένη οριζόντια και πιάνει περίπου την μισή φρατζόλα. Και ο βοηθός παρκαρίσματος φαγητού πάντα καταλήγει στο στομάχι. Για να μην πούμε και για την τελευταία φέτα που εκτελεί χρέη οδοκαθαριστή και γυαλίζει το πιάτο από λαδάκι και τυχόν υπόλοιπα.
Δεν είναι κακό να φας ψωμί. Ούτε αποτελεί κάποια απαγορευμένη τροφή. Άσε δε τα όσα λένε ότι παχαίνει άμα την φας μαζί με πρωτεΐνη, ανήκουν στους αστικούς διατροφικούς μύθους. Τροφή του ανθρώπου από τις πιο παλιές, σήμα και σύμβολο της διατροφής μας. Το θέμα είναι πόσο και τι ψωμί να φας. Ποια είναι η ιδανική πρόσληψη;  Κατά μέσο όρο ανάλογα με τη σωματική διάπλαση, το φύλο και το είδος της άσκησης, η ποσότητα κυμαίνεται από 3 έως 5 φέτες ψωμιού των 30  ή 35 γρ. η κάθε φέτα ημερησίως.  Και η μέση θερμιδική απόδοση δεν ξεπερνά τις 70 θερμίδες. Πλούσια πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, άριστη πηγή φυτικών ινών όταν είναι του τύπου μαύρο .
Το κακό είναι ότι πολλές φορές τρως ψωμί και δεν το ξέρεις ή δεν το καταλαβαίνεις. Για παράδειγμα κανένας φούρνος δεν φτιάχνει την φρατζόλα με μια μόνο γωνία. Μόνο το δικό σου κάνουν έτσι, για αυτό και πάντα στο σπίτι πηγαίνεις ψωμί με μια γωνία. Επίσης εκείνες οι φρυγανίτσες που τρως για να σου κοπεί η πείνα… και εκείνες ψωμί είναι με λιγότερο ποσοστό νερού. Και τα παξιμαδάκια που έμαθες τελευταία να βάζεις στη σαλάτα «για να τραβάνε το ζουμάκι», εκείνο μέσα στο οποίο έπνιγες την φρατζόλα το ψωμί και αυτά ψωμάκι είναι.
Βέβαια για σένα ψωμί είναι μόνο αυτό που τρως το πρωί με μαρμελάδα ή μέλι, ή αυτό που βοηθάει στο παρκάρισμα του φαγητού, ή αυτό που τρως στο τοστάκι. Το άλλο που τρως αργά το βράδυ στην καντίνα δεν είναι ψωμί .. είναι βρώμικο (και αυτό ψωμί είναι). Αν το ψάξεις το θέμα θα βρεις βέβαια πολλά ακόμα «ψωμιά». Τα δημητριακά που καμιά φορά τρως σαν πρωϊνό, τα μπισκοτάκια, τα κέικ, τα κριτσίνια κλπ.
Βέβαια ψωμί, ψωμί κανονικό, φετούλες δεν τρως πολλές. Όχι προς θεού. Το πανέρι στην ταβέρνα χτες άδειασε μόνο του. Μέχρι να έρθει το φαγητό, βαρέθηκε να περιμένει και αποφάσισε να πάει στο στομάχι μόνο του. Επίσης μέχρι να σου σερβίρουν το φαγητό στο σπίτι δεν βουτάς ποτέ ψωμί στη σαλάτα. Ή όταν ακόμα φτιάχνεις ένα τοστάκι δεν τσιμπάς ποτέ λάθρα μια φέτα. Στο γραφείο τα κριτσίνια ή τα κρακεράκια από το συρτάρι χάνονται μόνα τους. Όσο για το κουλούρι της Θεσσαλονίκης που τρως κάθε πρωί, δεν είναι ψωμί, είναι κουλούρι.
Μην κακίζεις τον εαυτό σου ότι που σου αρέσει το ψωμί και τρώς παραπάνω. Απλά τυχαίνει σαν τρόφιμο σε οποιαδήποτε μορφή του να είναι βολικό και εύκολο στην κατανάλωση του (δε μετράνε τα ψίχουλα που αφήνεις όταν τρως το τοστάκι στο καναπέ). Άσε λοιπόν τα παράπονα και πήγαινε στο ράφι εκεί που είχες δει τα κρητικά τα παξιμάδια. Δοκίμασέ τα μέσα στη σαλάτα σου. Όχι όλα μαζί, ένα αρκεί. Θα δεις ότι η σαλάτα έχει άλλη γεύση.

Σχετικά με τον δημιουργό

Diatrofi.gr | Διαχειριστής

Από τη συντακτική ομάδα της επιστημονικής ομάδας Διατροφή. Σύντομα θα συμπληρωθούν τα συνολικά στοιχεία του δημιουργού.