Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή Συμβουλή της ημέρας

Καλοκαιρινά διατροφικά tips

Έφτασε και φέτος το καλοκαίρι!

Tο μυαλό όλων μας ταξιδεύει στις γαλαζοπράσινες θάλασσες, στις ολόλευκες αμμουδιές, στις βόλτες στα γραφικά σοκάκια των ελληνικών νησιών (για τους πιο τυχερούς),στις υπαίθριες συναθροίσεις με καλή παρέα. Φυσικά όλα αυτά δε γίνεται να μην συνδυαστούν κάποιες φορές με νόστιμο φαγητό και ποτό στις παραλίες, στις αυλές & στις ταβέρνες!

Μαζί όμως και με όλες αυτές τις όμορφες σκέψεις, υπάρχουν και τα άγχη γύρω από την εξωτερική μας εικόνα. Την εμφάνιση μας με μαγιό, τα περιττά κιλά που μας έμειναν από το χειμώνα και το αν θα καταφέρουμε να χάσουμε κάποια από αυτά μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο ή έστω να τα διατηρήσουμε χωρίς να ξεφύγουμε κάνοντας υπερβολές.

Πώς λοιπόν θα καταφέρουμε να μη βάλουμε επιπλέον κιλά αυτή την τόσο όμορφη περίοδο του χρόνου;

Η αλήθεια είναι ότι το καλοκαίρι είναι πιο εύκολο να χάσουμε βάρος συγκριτικά με τον χειμώνα. Είναι πιο μεγάλη η μέρα, βελτιώνεται η διάθεση μας και μαζί αυξάνονται και οι βόλτες.

Η σωματική άσκηση όπως το κολύμπι και τα παιχνίδια στην παραλία, μειώνουν την όρεξη. Αλλάζει λοιπόν ο μεταβολισμός προς το καλύτερο, αλλά υπάρχουν και κάποια tips που βοηθάνε σε όλο αυτό και καλό είναι να τα έχουμε στο νου μας.

Μικρά και συχνά γεύματα

Ότι ισχύει σε μια ισορροπημένη διατροφή καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους, ισχύει και το καλοκαίρι. Τα μικρά και συχνά γεύματα, το να μη παραλείπουμε ποτέ το πρωινό που είναι το βασικότερο γεύμα της ημέρας και μας δίνει ενέργεια, το να προσπαθούμε να μη μένουμε νηστικοί για πάνω από 4 ώρες.

Ένταξη φρούτων & λαχανικών

Ως γνωστόν, τα φρούτα προκαλούν κορεσμό χωρίς να έχουν υψηλό θερμιδικό φορτίο και προσδίδουν βιταμίνες που τις χρειάζεται το σώμα μας. Είναι καλής ποιότητας τροφές και βοηθούν στην ενυδάτωση του οργανισμού μας.

Πίνετε νερό

Η καλή ενυδάτωση όμως, γίνεται πίνοντας νερό, γιατί η ζέστη του καλοκαιριού μας κάνει πιο επιρρεπείς σε αφυδάτωση. Ως το τέλος την ημέρας θα πρέπει να έχουμε καταναλώσει τουλάχιστον 2 λίτρα νερό ώστε να αναπληρώσουμε το νερό που χάνουμε μέσω του ιδρώτα.

Τρώτε υγιεινά στην παραλία

Όπως είπαμε αποφεύγουμε να μένουμε νηστικοί.

Το πιθανότερο είναι να μας κάνει να καταλήξουμε να τρώμε πράγματα που δε θα τα είχαμε πραγματικά ανάγκη αν δεν πεινούσαμε τόσο πολύ. Καλό είναι να έχουμε μαζί μας κάποια σνακ όπως ξηρούς καρπούς, cream crackers, αποξηραμένα φρούτα, κάποιο κριτσίνι ή μπάρα κλπ.

Η οργάνωση της ημέρας και των γευμάτων από πριν, όσο αυτό είναι δυνατόν είναι επίσης μια πολύ καλή λύση

Προτιμήστε μπύρα ή κρασί

Παίζει ρόλο φυσικά η συχνότητα της κατανάλωσης αλκοόλ από τον καθένα και το ξέρουμε όλοι ότι χρειάζεται μέτρο. Το αλκοόλ προσδίδει αρκετές θερμίδες οι οποίες θεωρούνται «κενές», γι’αυτο τουλάχιστον ας δώσουμε βάση στην ποιότητα αυτού.

Στην παραλία

Αποφύγετε αλμυρές επιλογές που θα σας διψάσουν στην παραλία και επιλέξτε φρέσκα φρούτα ή χυμούς τους, που θα σας ενυδατώσουν (σαλάτες, φρούτα, φρέσκοι χυμοί, γιαούρτι). Αντικαταστήστε το υπερβολικό ελαιόλαδο, με μερικές κουταλιές λεμόνι ή ξύδι.

Προτιμήστε μαγειρευτά πιάτα της Ελληνικής παραδοσιακής κουζίνας

Καταναλώστε φρέσκα ψητά, θαλασσινά και δροσερές σαλάτες με αρωματικά λαχανικά! Αποφύγετε «βαριά» τηγανητά γεύματα. Προσοχή στα ορεκτικά, προσπαθήστε να βάλετε μια κουταλιά από όλα στο πιάτο σας ώστε να φάτε ελεγχόμενα.

Μοιραστείτε το φρούτο ή το γλυκό με ένα φίλο.

Φυσική δραστηριότητα

Το καλοκαίρι είναι η ιδανική και η ευκολότερη εποχή του χρόνου να ασχοληθείς με το σώμα σου. Κολύμπι, ασκήσεις μέσα στο νερό, περπάτημα δίπλα στο κύμα, θαλάσσιο ποδήλατο, beach volley, ρακέτες στην άμμο, κλπ.

Σχετικά με τον δημιουργό

Χαρά Κορομπίλη / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Η Χαρά Κορομπίλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) και έπειτα μετεκπαιδεύτηκε πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή (Human Nutrition) με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή (Clinical Nutrition) στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης (University of Glasgow).

Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση ως βοηθός εργαστηριακών και ερευνητικών διατροφικών προγραμμάτων μέσα στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.). Όσο ήταν προπτυχιακή και μεταπτυχιακή φοιτήτρια παρακολούθησε κλινικά περιστατικά σε αντίστοιχα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και της Γλασκώβης.
Επίσης, αρθρογραφεί σε διάφορες ιστοσελίδες για θέματα υγείας και διατροφής, όπως τα www.diatrofi.gr, www.mydietips.gr, medidiatrofi.gr, www.newsit.gr , tlife.gr κ.α.

Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).

Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Παιδικού Μουσείου Αθηνών με θέμα «Διατροφική Αγωγή και Υγεία» που παρουσιάστηκαν σε χώρους της Θεσσαλονίκης. Με αυτό τον τρόπο δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων και παρατήρησης, να εφοδιαστούν με γνώσεις μέσα από μια ευχάριστη και πλούσια εμπειρία.
Συμμετείχε και συμμετέχει σε ενημερώσεις σχολείων της Θεσσαλονίκης για διατροφικά θέματα και ενημερώνεται η ίδια συνεχώς μέσα από σεμινάρια και ημερίδες διατροφής που λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη της Ελλάδος.

Συμμετείχε στο πρόγραμμα «Σκέψου Δια-Τροφή» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ι.Δ.Μ.Ε. (Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών) στον πολυχώρο του Μύλου στη Θεσσαλονίκη. Σεμινάρια σχεδιασμένα από το Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών ενημερώνουν τα παιδιά για την διατροφή, προβάλουν σχετικά video και τους δίνουν την ευκαιρία να λύσουν μέσα από διάλογο με ειδικούς, ερωτήματα για τις διατροφικές τους συνήθειες.

Είναι Μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος, Μέλος του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών & Ερευνών (Ι.Δ.Μ.Ε.), Επιστημονική Συνεργ. του Medidiatrofi και Μέλος της επιστημ.ομάδας Διατροφή.

Στόχος της είναι η σωστή ενημέρωση του κόσμου γύρω από τα θέματα της διατροφής και η αποφυγή παγίδων, μύθων και παραπληροφόρησης που δυστυχώς συναντώνται πολύ συχνά στις μέρες μας.

Από το 2010 ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου ιδιωτικά στην περιοχή της Μπότσαρη με Παπαναστασίου μέσα στο εμπορικό κέντρο Civitas.

• Απόφοιτος Πτυχιούχος του Τμήματος Διατροφής-Διαιτολογίας. Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης.
• Μεταπτυχιακό πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, (Msc in Human Nutrition with specialization in Clinical Nutrition-University of Glasgow).
• Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
• Συνεχής δραστηριότητα ως εμψυχώτρια (clown) και συμμετοχή στην οικογενειακή επιχείρηση διοργάνωσης εκδηλώσεων «Μαγικός Κόσμος», αναλαμβάνοντας διάφορα events, happenings, κλπ. καθώς και παρακολούθηση διαφόρων σεμιναρίων μουσικοκινητικών παιχνιδιών, εργαστηριών δημιουργικής απασχόλησης, θέατρο δρόμου, κλπ που αφορούν στο παιδί. Με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να ενημερώσουμε σωστά και διασκεδαστικά τα παιδιά για το θέμα της διατροφής.