Dr Plus - Diatrofi

Παιδί Συμβουλή της ημέρας

Είστε γονέας; Μάθετε πώς να είναι υγιές και εξυπνότερο το ήδη τετραπέρατο παιδί σας

«Μαμά, δεν πίνω γάλα, δε μου αρέσει», «Εγώ δεν τρώω ψάρι», «Δεν μου αρέσουν τα λαχανικά, είναι χάλια». Πόσες ακόμη τέτοιες εκφράσεις έχετε ακούσει από το παιδί σας;

Τότε, αρχίζουν τα εσωτερικά ερωτήματα μας.

Η διατροφή του παιδιού μας είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα  που μας απασχολουν και μας αγχώνουν. Ωστόσο, θα πρέπει να προσαρμόζουμε τα γεύματα του παιδιού μας με βάση τις ανάγκες του και τις δραστηριότητές του, έτσι  ώστε να γίνεται σωστή θρέψη και ανάπτυξη του παιδιού.

Από τη ματιά της διαιτολόγου…

Για την σωστή ανάπτυξη του παιδιού απαιτείται η κατανάλωση 5 με 6 γευμάτων–σνακ την ημέρα. Τα γεύματα θα πρέπει να πραγματοποιούνται τακτικά ανά 2,5 με 3 ώρες. Κάθε φορά διαμορφώνουμε την ποσότητα του φαγητού που τρώει ανάλογα με το είδος του γεύματος του. Πιο συγκεκριμένα, θα είναι πιο μικρή η ποσότητα φαγητού που θα καταναλώσει σε σνακ σε σχέση με το μεσημεριανό του γεύμα.

Ξεκινώντας το παιδί δυναμικά την ημέρα του θα πρέπει να καταναλώσει πρωινό γεύμα. Μεγάλο ποσοστό παιδιών δυσαρεστούνται στην ιδέα του  πρωινού φαγητού και τότε ξεκινάει η διαμάχη του γονιού με το παιδί.

Στην περίπτωση αυτή, του ζητάμε να φάει έστω 2 μπουκιές από το πρωινό γεύμα που του έχουμε ετοιμάσει και επιμένουμε καθημερινά σ’ αυτή την προσπάθεια, μ΄ αυτό τον τρόπο θα καταφέρουμε να παγιώσουμε αυτή την υγιεινή συνήθεια.

Το πιο σημαντικό για όλα τα γεύματα είναι ότι πάντα:

  • Ρωτάμε αν πεινάει και δεν επιβάλλουμε το φαγητό
  • Διαπραγματευόμαστε με το παιδί μας (π.χ. «θα σου άρεσε σήμερα να φας αρακά ή φακές;»)
  • Εμπιστευόμαστε το παιδί μας σε σχέση με τις διατροφικές του προτιμήσεις
  • Ακολουθούμε και εμείς έναν ανάλογο τρόπο διατροφής (μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά μιμούνται τους γονείς)
  • Εκπαιδεύουμε το παιδί να αγαπάει και να φροντίζει το σώμα του μέσα από το υγιεινό φαγητό

Όλοι μας αγχωνόμαστε για την ποιότητα του φαγητού που θα παρέχουμε στα γεύματα του παιδιού μας.

Τι θα πρέπει να προσέχουμε όμως;

Καλό θα είναι το παιδί να:

  • Καταναλώνει βιολογικά φρούτα και λαχανικά για την αποφυγή κατανάλωση φυτοφαρμάκων. Στην περίπτωση που το «αντέχει» η τσέπη μας. Διαφορετικά πλένουμε τα φρούτα και λαχανικά πολύ σχολαστικά χωρίς σαπούνι
  • Πίνει βιολογικό αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα, δεν περιέχει ορμόνες και αντιβιοτικά που ανιχνεύονται με τα συμβατικά γάλατα
  • Καταναλώνει τις λεγόμενες “superfoods” τροφές όπως σταφίδες, σύκα, μπρόκολο, πιπεριές, ελαιόλαδο, ντομάτα,  που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικές ουσίες
  • Ενισχύουμε την καθημερινή κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων με προτίμηση σε παραδοσιακά κίτρινα τυριά και σε παραδοσιακό γιαούρτι, έχουν βρεθεί ότι είναι πιο πλούσια σε ασβέστιο
  • Τρώει αυγό συχνά μέσα στην εβδομάδα, έτσι έχει τη δυνατότητα ο οργανισμός του παιδιού μας να λάβει όλα τα αμινοξέα που χρειάζεται για τη σωστή σωματική και νοητική του ανάπτυξη
  • Καταναλώνει αμυλούχα τρόφιμα ολικής άλεσης επειδή περιέχουν μεγάλα ποσοστά βιταμινών του συμπλέγματος Β που συμβάλλουν στη συνολική υγεία των οστών, των δοντιών και του νευρικού συστήματος. Επίσης, περιέχουν υψηλά ποσά φυτικών ινών που βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου
  • Πίνει τακτικά νερό μέσα στην ημέρα ή να παρασκευάζουμε ροφήματα χωρίς ζάχαρη (π.χ. smoothies φρούτων), όπου περιέχουν μεγάλη ποσότητα νερού ενισχύοντας τα επίπεδα ενυδάτωσης του παιδιού μας

Ακολουθούμε πάντα τις γευστικές προτιμήσεις του παιδιού μας αλλά ενισχύουμε τη διατροφή του με υγιεινά τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, ώστε το παιδί να έχει μια υγιή σχέση με το φαγητό και παράλληλα να είναι ένα ΥΓΙΕΣ παιδί!

Σχετικά με τον δημιουργό

Δήμητρα Κυριακοπούλου Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Γεννήθηκα στο Άργος, είμαι απόφοιτη του Τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας Κρήτης, ΑΤΕΙ Σητείας.

Πραγματοποίησα πρακτική άσκηση στο Διαιτολογικό Τμήμα του Παναρκαδικού Νοσοκομείου Τρίπολης ενώ παράλληλα εκπονούσα την πτυχιακή μου εργασία με θέμα την Αυξητική Ορμόνη και Διατροφή.

Έχω παρακολουθήσει σεμινάριο εξειδίκευσης με τίτλο: Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).

Έχω παρακολουθήσει σεμινάριο επιμόρφωσης με τίτλο: “Βασικές Αρχές Αθλητικής Διατροφής” από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο στο πρόγραμμα Θεαίτητος.

Έχω παρακολουθήσει σεμινάριο επιμόρφωσης με τίτλο: “Haccp: Food- Borne Biological Hazards Analysis” από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Από το 2012 παρακολουθώ περιστατικά για απώλεια βάρους, αθλητική διατροφή, κλινικές και φυσιολογικές καταστάσεις, διατροφικές διαταραχές.

Από το 10 / 2016 διατηρώ διαιτολογικό γραφείο στην περιοχή του Άργους. Επίσης το 2013 είχα απασχοληθεί στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου Άργους- Μυκηνών στη θέση του Διαιτολόγου στο πεντάμηνο πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας, ΕΣΠΑ.

Από το 2016 παρέχω τις διαιτολογικές μου συμβουλές σε ηλεκτρονικά περιοδικά: στο madamefigaro.gr και missbloom.gr. Αρθρογραφώ στην εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα Αργολική Ανάπτυξη.

Συνεργάζομαι με την τοπική ομάδα παίδων στο άθλημα της καλαθοσφαίρισης.

Είμαι μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων – Διατροφολόγων Ελλάδος, ΕΔΔΕ.

Είμαι μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας.

Κατέχω Ευρωπαϊκό Δίπλωμα Πρώτων Βοηθειών .
• Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity
• Από το 2012 παρακολουθώ περιστατικά για απώλεια βάρους
• 10/2016 εργάζομαι στο δικό μου διαιτολογικό γραφείο
• Συνεργάζομαι με τοπικές αθλητικές ομάδες