Dr Plus - Diatrofi

Συμβουλή της ημέρας

Tips για καλύτερη ενυδάτωση

Tο νερό είναι ένα βασικό συστατικό για τη ζωή, μιας και το μεγαλύτερο μέρος του σώματός μας αποτελείται από αυτό. Γι’ αυτό το λόγο, θα πρέπει να φροντίζουμε να είμαστε διαρκώς ενυδατωμένοι.  

Το νερό νεράκι

 Το νερό έχει σημαντικό ρόλο σε πολλές λειτουργίες του οργανισμού μας:

  • Μεταφέρει θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα
  • Συμβάλει στην απομάκρυνση βλαβερών ουσιών από τον οργανισμό μέσω του ουροποιητικού συστήματος
  • Συμβάλει επίσης στη διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας σώματος
  • Συμβάλλει στην απορρόφηση των υδατοδιαλυτών βιταμινών από τον οργανισμό (Βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C)
  • Είναι απαραίτητο στη φυσιολογική διαδικασία της πέψης, απορρόφησης και απέκκρισης της τροφής

 Πολύ σημαντικό είναι πως το 80% των ημερίσιων αναγκών μας σε νερό το καλύπτουμε με το πόσιμο νερό και με άλλα ροφήματα. Το υπόλοιπο 20% το καλύπτουμε με την κατανάλωση διαφόρων τροφών.  

Πώς να βελτιώσουμε την κατάσταση ενυδάτωσης και να αυξήσουμε την κατανάλωση υγρών μέσα στην ημέρα 

  • Ξεκινήστε και τελειώστε την μέρα σας με ένα ποτήρι νερό
  • Να έχετε πάντα μαζι σας ένα μπουκαλάκι νερό, έτσι ώστε να πίνετε όποτε το έχετε ανάγκη
  • Να έχετε ένα ποτήρι ή μπουκάλι με νερό σε κοινή θέα στο σπιτι ή τη δουλειά έτσι ώστε να σας υπενθυμίζει να πίνετε. Ακόμη και μια σημείωση στο ψυγείο ή στο κινητό μπορεί να είναι βοηθητική και να σας προτρέψει να καταναλώσετε περισσότερα υγρά μεσα στην ημέρα και να μείνετε ενυδατωμένοι. 
  • Φροντίστε να καταναλώνετε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι  πλούσια σε νερό αλλά και σε συστατικά ωφέλιμα για τον οργανισμό
  • Φροντίστε να πίνετε νερό πριν ακόμα διψάσετε. Πολλές φορές όταν διψάμε σημαίνει ότι ήδη έχουμε αφυδατωθεί
  • Δοκιμάστε νερό με διάφορους συνδυασμούς για περισσότερη γεύση. Για παράδειγμα μπορείτε να προσθέσετε σταγόνες λεμόνι ή πορτοκάλι στο νερό σας. Μπορείτε ακόμα να βάλετε φύλλα δυόσμου, μέντας, λεβάντα, φέτες από διάφορα φρούτα ή λαχανικά. Με τον τρόπο αυτό το νερό σας θα έχει πιο ευχάριστη και ξεχωριστή γεύση, ενώ έτσι αυξάνετε και την πρόσληψη του μέσα στην ημέρα
  • Μπορείτε να δοκιμάσετε ροφήματα όπως τσαι, χαμομήλι, κτλ τα οποία δεν έχουν ζάχαρη. Αποφύγετε τα αναψυκτικά
  • Μια πολύ καλή επιλογή για να είστε συνεχώς ενυδατωμένοι είναι οι κρύες σούπες λαχανικών και τα smoothie με βάση το γάλα και τα φρούτα

Εαν ακολουθήσετε αυτά τα απλά βήματα θα έχετε καταφέρει να αυξήσετε την πρόσληψη υγρών μέσα στην μέρα, να είστε υγιείς και πάντα ενυδατωμένοι!

Σχετικά με τον δημιουργό

Σπυριδούλα Γεωργαλή Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Γεννήθηκα το 1990 στην Αθήνα και μεγάλωσα στη περιοχή του Πειραιά. Το 2009 ξεκίνησα τις σπουδές στο Α.ΤΕΙ Κρήτης στο τμήμα Διατροφής-Διαιτολογίας οπου τις ολοκλήρωσα το 2014.

Έκανα την πρακτική μου άσκηση στο Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά Τζάνειο κατά τη διάρκεια της οποίας εκπτώνησα και την πτυχιακή μου εργασία με θέμα «Συμμόρφωση εγκύων με τη Μεσογειακή διατροφή.

Έρευνα σε πληθυσμό της Αθήνας και σύγκριση με πληθυσμό Ηρακλείου Κρήτης». Το 2014 με την απόκτιση του πτυχίου μου ξεκίνησα να εργάζομαι σε φαρμακευτικό χώρο στο τμήμα των συμπληρωμάτων διατροφής.

Το 2017 ξεκίνησα να εργάζομαι ως διαιτολόγος σε γυμναστήριο στη περιοχή του Πειραιά και σε πολυχώρο διατροφής στη Καισαριάνη οπου συνεχίζω να εργάζομαι μέχρι και σήμερα και στους 2 τομείς.

Το έτος 2016-2017 παρaκολούθησα την εκπαίδευση του ΚΕΑΔΔ και απέκτησα εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές και την παχυσαρκία ως Master Practitioner in eating disorders and obesity.

Σε όλη τη διάρκεια της πορείας μου ως διαιτολόγος ενημερώνομαι για τις τελευταιές οδηγείες σχετικά με τη διατροφή, παρακολουθώ συνέδρια, ημερίδες και εκπαιδευτικά σεμινάρια μεταξύ των οποίων ήταν και σεμινάριο πρώτων βοηθειών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.

Τέλος είμαι μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος (ΕΔΔΕ).