Dr Plus - Diatrofi

Διατροφή και Δίαιτα Διατροφικοί Μύθοι

Σταμάτα πια να ζυγίζεσαι!

stamata-pia-na-zygizesai

Όλοι, λίγο ως πολύ, έχουμε εμμονές. Προσπαθούμε να τα λέμε κάπου-κάπου (ελπίζω συχνά) με τον εαυτό μας.

Βλέπουμε ότι κάτι δεν πάει καλά όταν η ίδια η σκέψη μάς ψυχαναγκάζει και μάς βάζει στην παγίδα τού ξανά και ξανά το ίδιο… Κάπως έτσι είναι και η εμμονή με τη ζυγαριά.

Η Κ.Χ. ξεκινάει και σταματά τη δίαιτα τουλάχιστον τρεις φορές τον χρόνο “επίσημα σε διαιτολόγο”, όπως λέει. Εκτός όμως από την ίδια, πόσοι ακόμα είναι αγκαλιά με μια ζυγαριά;

Όσο πιο πολλά χρόνια ασκείς το επάγγελμα του Διατροφολόγου τόσο πιο μεγάλη είναι η αγανάκτησή σου για την ψυχοβγάλτρα ζυγαριά! Αυτή που, με τόσο δέος αλλά και ενοχές, προσκυνά καθημερινά εκατομμύρια κόσμος!

Η ζύγιση όμως δεν έχει να μας δώσει τίποτα περισσότερο από ένα επιπλέον άγχος τού να σε επιτηρεί κάποιος ή και να σε ελέγχει!

Πάνω κάτω

Η ζύγιση σού προσφέρει την απίστευτη χαρά όταν ο δείκτης πέφτει (όπου μπορεί απλά να είναι δύο κιλά υγρά και τίποτα παραπάνω) και την πλήρη απογοήτευση όταν το νούμερο ”κολλάει” και μένει εκεί για μέρες! Μην απελπίζεσαι!

Η λύση είναι μία και άκρως αποτελεσματική! Σταμάτα να ζυγίζεσαι! Δώσε έμφαση στο υγιές αδυνάτισμα και όχι στο χάσιμο βάρους. Ξέχασε το πόσα κιλά σε πόσο καιρό…

Δέκα βήματα για… «απεξάρτηση»

  1. Ξεκινάς, αν ήδη δεν το κάνεις, να τρως πιο υγιεινά. Προτίμησε στο ημερήσιο διαιτολόγιό σου κάθε τρίωρο να τρέφεσαι ώστε ο οργανισμός σου να είναι σε καλύτερη βιολογική κατάσταση. Το καλύτερο θα ήταν να καταφέρεις και μισή ωρίτσα γυμναστικής την ημέρα
  2. Κρύψε τη ζυγαριά στο πατάρι του σπιτιού ή καλύτερα χάρισέ την στον διατροφολόγο σου για να ξεφορτωθείς όλο το βάρος της κατάστασής σου!
  3. Ζήτα από τον διατροφολόγο σου να σου εξηγήσει τι συμβαίνει όταν χάνονται γρήγορα κιλά από τη ζυγαριά (επίσης εύκολα προσλαμβάνονται)
  4. Επιμένεις και μαθαίνεις να παρακολουθείς (με μέτρηση ή χωρίς) το λίπος του σώματος. Να θυμάσαι πως με την ηλικία αλλάζει το προκαθορισμένο σημείο βάρους. Δεν μπορείς στα σαράντα να ζυγίζεσαι όπως στα είκοσί σου χρόνια, χωρίς αυτό να σημαίνει πως είσαι πιο παχύς
  5. Είναι σημαντικό να ξέρεις ότι ο μυϊκός ιστός ”συγκρατεί” νερό. Γι΄ αυτό, όταν γυμνάζεσαι το σώμα γίνεται βαρύτερο αλλά πιο όμορφο σε εμφάνιση και πιο υγιές
  6. Μάθε να βλέπεις το σχήμα του σώματός σου και όχι το νούμερο της ζυγαριάς. Η φιγούρα σου δεν άλλαξε σε τίποτα με τη διατροφή που ακολούθησες τις τελευταίες δύο εβδομάδες;
  7. Την ίδια ώρα, κάθε μέρα που συνήθιζες να ζυγίζεσαι, επίλεξε να περνάς λίγη ώρα με τον εαυτό σου στον καθρέφτη. Χαμογέλασε, μάθε να τον αγαπάς περισσότερο, κάνε μια άσκηση ευγνωμοσύνης για εσένα
  8. Κάνε σύγκριση με ένα ρούχο ενός νούμερου μικρότερου από αυτό που φοράς τώρα. Δοκίμασέ το όχι καθημερινά αλλά κάθε μία ή δύο εβδομάδες. Είναι σίγουρο ότι θα μπορέσεις να το φορέσεις σύντομα
  9. Σκέψου, τι σου πρόσφερε η ζύγιση κάθε φορά και τι συναισθήματα εισέπραττες; Πώς νιώθεις τώρα;
  10. Πόσο, αλήθεια, σου λείπει το νούμερο της ζυγαριάς; Η ιδανική απάντηση θα ήταν: καθόλου! Καλύτερα να ξέρω πως νιώθω και πώς φαίνομαι, παρά πόσο ζυγίζω!

Δεν το γράφει στην πλάτη σου

Άλλωστε κανένας δεν έχει στην πλάτη του μια ζυγαριά για να δείχνει το νούμερο. Όλοι αξίζουμε να αγαπάμε τον εαυτό μας και εσύ ακόμα περισσότερο που του φέρθηκες τόσο σκληρά!

Μην περιμένεις ποτέ τα κιλά που πήρες τους τελευταίους πέντε μήνες να τα χάσεις σε πέντε εβδομάδες!

Μαρία-Ματράκα-Διαιτολόγος-cover

Σχετικά με τον δημιουργό

Μαρία Ματράκα / Διαιτολόγος - Διατροφολόγος