Dr Plus - Diatrofi

Η ερώτηση της ημέρας

Τι να φάω στη δουλειά;

ti-na-fao-sti-douleia

Οι περισσότεροι εργαζόμενοι δεν αφιερώνουν καθόλου χρόνο στην προετοιμασία ενός μικρού γεύματος από την προηγούμενη μέρα.

Ίσως δεν το θεωρούν απαραίτητο ή μπορεί να το ξεχνούν ή να μην έχουν χρόνο να το ετοιμάσουν. Έτσι καταλήγουν, είτε να είναι νηστικοί είτε να καταναλώνουν άκρως παχυντικά γεύματα τύπου junkfood, την επόμενη μέρα στην δουλειά.

Για να αποφευχθεί η παραπάνω κατάσταση η λύση είναι μία. Ισορροπημένο γεύμα ή μερικά υγιεινά σνακ από το σπίτι κατά την ώρα της δουλειάς.

4 + 1 λόγοι για να ετοιμάσετε το δικό σας γεύμα για τη δουλειά

  1. Το γεύμα / σνακ στο γραφείο δεν έχει επιπτώσεις ούτε στην υγεία, ούτε στην σιλουέτα σας
  2. Μειώνει το στρες που προκαλείται από τον καθημερινό φόρτο εργασίας
  3. Έρευνες έχουν δείξει ότι η υγιεινή διατροφή στο χώρο εργασίας μειώνει τις πιθανότητες παχυσαρκίας και βοηθά στον έλεγχο του βάρους
  4. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης υψηλής χοληστερίνης ή μειώνει τα επίπεδά της εάν είναι ήδη υψηλά, περιορίζει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 καθώς και τον κίνδυνο υπέρτασης ή μειώνει την πίεση εάν είναι ήδη υψηλή
  5. Βελτιώνει την απόδοση. Πιο συγκεκριμένα, βοηθά στη διαχείριση του στρες της εργασίας, αυξάνει την ικανότητα συγκέντρωσης, καταπολεμά την κόπωση, αυξάνει την πνευματική εγρήγορση και βελτιώνει τη λειτουργία της μνήμης

Στον αντίποδα βρίσκεται η κακή διατροφή, η οποία φέρνει πιο εύκολα το αίσθημα της κόπωσης, προκαλεί εκνευρισμό και μειωμένη απόδοση.

Τα διατροφικά λάθη που κάνουν συνήθως οι εργαζόμενοι

  • Η παράλειψη πρωινού πριν ξεκινήσουν για τη δουλειά
  • Η αποφυγή ενδιάμεσων σνακ
  • Η ανεπαρκής ενυδάτωση του οργανισμού
  • Το συνεχές τσιμπολόγημα
  • Το φαγητό μπροστά στον υπολογιστή
  • Η παραγγελία έτοιμου φαγητού εφ’ όσον δεν έχουν προνοήσει να ετοιμάσουν κάτι από το σπίτι

Έτσι, οι διατροφικές επιλογές τους περιορίζονται στους αυτόματους πωλητές και στις καντίνες όπου τα υλικά είναι αμφιβόλου ποιότητας και περιέχουν πολλά λιπαρά και αλάτι.

Πολύ συχνά, επίσης, κυκλοφορούν γλυκά ή αλμυρά σνακ, τα οποία προσφέρονται από συναδέλφους λόγω γενεθλίων ή κάποιας γιορτής.

Τι να προσέξω, αν βρεθώ εκτός γραφείου για φαγητό;

Αν είστε απ’ αυτούς που έχουν λίγο χρόνο και μπορούν να βρεθούν εκτός γραφείου για φαγητό:

  • Προτιμήστε ο χώρος που θα επισκεφθείτε για να φάτε να παρέχει μια μεγάλη ποικιλία σε σαλάτες
  • Θυμηθείτε να επιλέξετε σαλάτες χωρίς συνοδευτικά πλούσια σε λιπαρά, αποφεύγοντας ιδιαίτερα την κρέμα γάλακτος. Η προσθήκη κάποιου dressing με ελαιόλαδο, ξίδι και μουστάρδα σε μια σαλάτα είναι θαυμάσια λύση
  • Μείνετε μακριά από οτιδήποτε τηγανιτό
  • Αποφύγετε τα αλλαντικά
  • Συνοδέψτε, το πιάτο ζυμαρικών που θα επιλέξετε, με μια κόκκινη σάλτσα λαχανικών και κρατήστε σε απόσταση τις άσπρες σάλτσες
  • Αφαιρέστε τα ορατά κομμάτια λίπους από το κρέας που θα σας σερβίρουν ή παραγγείλτε κάποιο άπαχο π.χ. κοτόπουλο
  • Καταναλώστε πίτες στις οποίες δεν έχει προστεθεί λάδι ή βούτυρο
  • Αποφύγετε ή μοιράστε το επιδόρπιο σας
  • Ζητήστε πληροφορίες για το πώς μαγειρεύεται το πιάτο, που σκέφτεστε να επιλέξετε αν δεν είστε σίγουροι για το πόσο υγιεινό είναι
  • Γεμίστε προσεκτικά το πιάτο σας με μικρή ποσότητα από κάθε σας επιλογή, αν στον χώρο που θα βρεθείτε για να γευματίσετε υπάρχει μπουφές
  • Θυμηθείτε να τρώτε αργά

Και τι να κάνω αν μείνω στο γραφείο;

Αν πάλι είστε απ’ αυτούς που δεν μπορείτε να λείψετε από το εργασιακό σας περιβάλλον για φαγητό τότε:

  • Αποφύγετε τα ζαχαρώδη αναψυκτικά και τους πολλούς καφέδες με ζάχαρη
  • Αποφύγετε τα συνοδευτικά μπισκότα, κουλουράκια ή κέικ, εάν πίνετε καφέ ή τσάι
  • Καταναλώστε στη δουλειά φαγητό που έχετε μαγειρέψει από το προηγούμενο βράδυ. Είναι ό,τι καλύτερο!
  • Συνοδέψτε σπιτικές μπάρες δημητριακών, κράκερς ή κριτσίνια ολικής άλεσης, κουλούρι Θεσ/νίκης, ξηρούς καρπούς με αποξηραμένα ή φρέσκα φρούτα, γιατί θα σας κρατήσουν χορτάτους για αρκετή ώρα
  • Ετοιμάστε σάντουιτς από το σπίτι και εμπλουτίστε το με λαχανικά
  • Προτιμήστε ωμά λαχανικά με την φλούδα ή κάποιο φρούτο με ένα γιαούρτι ή τυρί για σνακ
  • Μπορείτε να προτιμήσετε ένα ρυζόγαλο για γλύκισμα και αν θέλετε κάτι πιο ελαφρύ προτιμήστε ζελέ χωρίς ζάχαρη
  • Προσπαθήστε να είστε ήρεμοι, όταν τρώτε, αφιερώνοντας λίγο χρόνο σε σας μακριά από τον υπολογιστή ώστε να μην αποσπάται η προσοχή σας

Σ’ αυτή σας την προσπάθεια είναι πολύ σημαντικό να μην ξεχάσετε ποτέ το πρωινό σας, γιατί είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας είτε τρώτε εντός είτε εκτός γραφείου.

Maria-Panagiotopoulou

Το άδειο στομάχι δεν είναι καλός σύμβουλος. Πρέπει επίσης, να φροντίσετε να ενυδατώνεστε σωστά (2lt νερό την ημέρα). Και μην ξεχνάτε τον προγραμματισμό. Θα σας βοηθήσει να πετύχετε τον στόχο σας!

Σχετικά με τον δημιουργό

Μαρία Παναγιωτοπούλου / Διαιτολόγος-Διατροφολόγος