Dr Plus - Diatrofi

Η ερώτηση της ημέρας

Τι ποτά να προτιμήσω το καλοκαίρι

ti-poto-na-pio-to-kalokairi

Το καλοκαίρι είναι μια εποχή που έχει συνδεθεί  με διακοπές.

Περισσότερη χαλάρωση και διασκέδαση, συγκριτικά με τις αγχωτικές και πιο απατητικές περιόδους του χειμώνα. Τις στιγμές της ξεγνοιασιάς βέβαια τις συνοδεύει συνήθως και η κατανάλωση αλκοόλ.

Ενα πολύ συχνό ερώτημα που δέχομαι στο γραφείο μου είναι πόσο συχνά και τι ποτό να προτιμήσω τωρα το καλοκαίρι, ποιό έχει τις λιγότερες θερμίδες και ποιο από όλα δεν θα με βγάλει εκτός διατροφικού προγράμματος.

Στα παραπάνω ερωτήματα θα απαντήσουμε στο συγκεκριμένο άρθρο.  

Συχνότητα κατανάλωσης αλκόολ 

Σύμφωνα με τις συστάσεις για τον Ελληνικό πλυθισμό, συστήνεται η κατανάλωση έως 2 ποτηριών αλκοόλ για τους άντρες και 1 για τις γυναίκες ημερησίως.

Η κατανάλωση αλκοόλ βέβαια χρειάζεται προσοχή και μέτρο. Η αυξημένη κατανάλωση για μεγάλο χρονικό διάστημα σχετίζεται με πολλά προβλήματα στην υγεία όπως:

  • εμφάνιση παχυσαρκίας
  • προβλήματα στο ήπαρ
  • σακχαρώδη διαβήτη
  • διάφορες μορφές καρκίνου

Όταν το αλκοόλ επιπρόσθετα συνδυάζεται με τη χρήση καπνού, ανθυγιεινής διατροφής και καθιστικής ζωής, τότε οι συνδυασμοί αυτοί είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικοί για την υγεία.

Αντιθέτως, η μέτρια κατανάλωσή του, ιδιαιτέρως του κρασιού, φαίνεται ότι προστατεύει απο την εμφάνιση καρδιαγγειακών προβλημάτων.  

Αλκοόλ και θερμίδες

Το αλκόολ έχει αρκετές θερμίδες. Αναλυτικότερα, το 1 γραμμάριο αποδίδει 7kcal. 

Αντίστοιχα, 1 γραμμάριο λίπους αποδίδει 9 θερμίδες, 1 γραμμάριο υδατανθράκων αποδίδει 4 θερμίδες και 1 γραμμάριο πρωτεϊνης αποδίδει και αυτό 4 θερμίδες. 

Η κατανάλωση αλκοόλ εκτός απο το αυξημένο θερμιδικό περιεχόμενο θεωρείται ότι έχει «κενές θερμίδες», δηλαδή δεν μας προσδίδει καθόλου θρεπτικά συστατικά.

Ένα ποτό όσο περισσότερους βαθμούς αλκοόλ περιέχει τόσο πιο αυξημένο είναι και το θερμιδικό του περιεχόμενο. Οι θερμίδες αυτές αυξάνονται όταν στο ποτό μας προσθέτουμε χυμούς φρούτων, ζάχαρη κτλ.

Πίνακας αλκοολούχων ποτών και θερμίδων που περιέχουν  

Ποτό Aλκόολ (γρ) Θερμίδες 
Μπύρα υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ (330ml) 27,7 209 
Μπύρα (330ml) 14 155 
Τζίν (63ml) 21gr 146 
Ρούμι (63ml) 21gr 146 
Ουισκι(63ml) 21gr 146 
Τεκίλα (63ml) 21gr 146 
Βότκα (63ml) 21gr  146 
Κρασί λευκό (180ml) 18,5 148 
Κρασί κόκκινο (180ml) 19,1 153 
Κρασί ροζέ (180ml) 17,3 149 
Κρασι γλυκό (110ml) 16,1 168 
Σαγκρία (220ml) 20,7 219 
Pina colada (225ml) 17,8 340 
Bloody Mary (225ml) 17,6 155 
Mojito (225ml) 17,1 137 
Manhattan (120ml) 37,2 266 
Martini (120ml) 34,8 241 
Kamikaze (90ml) 22,1 181 
Mai Tai (180ml) 22,7 218 
Zombie (225ml) 19,4 216 
Margarita (225ml) 18,4 274 
Daiquiri  (225ml) 18,2 266 
Tequila Sunrise (225ml) 18,2 252 
Bacardi (225ml) 18,7 277 
Fruit punch (225ml) 18,7 202 
Gin& Tonic (225ml) 19,1 189 
Vodka tonic  (225ml) 19,1 189 
Whiskey σόδα (225ml) 19,1 133 
Whiskey diet cola (225ml) 19,1 135 
Vodka λεμόνι (225ml) 19,1 209 
Vodka soda (225ml) 19,1 133 
Πηγή: USDA food data central  

Συμπερασματικά, συστήνεται να προτιμάμε ποτά τα οποία έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ.

Επίσης, καλό θα ήταν να αποφεύγουμε τα γλυκά ποτά και τα κοκτειλ καθώς έχουν επιπλέον προσθήκη ζάχαρης και κατ’ επέκταση κενών θερμίδων.  

Σχετικά με τον δημιουργό

Σπυριδούλα Γεωργαλή Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Γεννήθηκα το 1990 στην Αθήνα και μεγάλωσα στη περιοχή του Πειραιά. Το 2009 ξεκίνησα τις σπουδές στο Α.ΤΕΙ Κρήτης στο τμήμα Διατροφής-Διαιτολογίας οπου τις ολοκλήρωσα το 2014.

Έκανα την πρακτική μου άσκηση στο Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά Τζάνειο κατά τη διάρκεια της οποίας εκπτώνησα και την πτυχιακή μου εργασία με θέμα «Συμμόρφωση εγκύων με τη Μεσογειακή διατροφή.

Έρευνα σε πληθυσμό της Αθήνας και σύγκριση με πληθυσμό Ηρακλείου Κρήτης». Το 2014 με την απόκτιση του πτυχίου μου ξεκίνησα να εργάζομαι σε φαρμακευτικό χώρο στο τμήμα των συμπληρωμάτων διατροφής.

Το 2017 ξεκίνησα να εργάζομαι ως διαιτολόγος σε γυμναστήριο στη περιοχή του Πειραιά και σε πολυχώρο διατροφής στη Καισαριάνη οπου συνεχίζω να εργάζομαι μέχρι και σήμερα και στους 2 τομείς.

Το έτος 2016-2017 παρaκολούθησα την εκπαίδευση του ΚΕΑΔΔ και απέκτησα εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές και την παχυσαρκία ως Master Practitioner in eating disorders and obesity.

Σε όλη τη διάρκεια της πορείας μου ως διαιτολόγος ενημερώνομαι για τις τελευταιές οδηγείες σχετικά με τη διατροφή, παρακολουθώ συνέδρια, ημερίδες και εκπαιδευτικά σεμινάρια μεταξύ των οποίων ήταν και σεμινάριο πρώτων βοηθειών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.

Τέλος είμαι μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος (ΕΔΔΕ).