Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

Brunch Time… Ναι- Όχι και γιατί

Γράφτηκε απο Αρετή Ζαντή

Τα brunch ήρθαν στην ζωή μας κάπως ξαφνικά αλλά έχουν καταφέρει να κατακτήσουν  πολύ μεγάλο μερίδιο ανθρώπων, πράγμα που δείχνει ότι τελικά δεν ήταν  μια μόδα που θα έφευγε στο πέρασα του χρόνου.

Τι είναι αρχικά το brunch;

Το brunch είναι το γεύμα που σερβίρεται συνήθως μεταξύ των ωρών 10:00-15:00 και αποτελεί ένα συνδυασμό του πρωινού  και του μεσημεριανού γεύματος. Άλλωστε η λέξη  brunch δημιουργήθηκε από τις λέξεις breakfast και lunch.

Τέτοια γεύματα είναι ιδανικά επί των πλείστων τα Σαββατοκύριακα όπου οι άνθρωποι σηκώνονται σε «μια ώρα δύσκολη» και δεν ξέρουν τι να φάνε. Αμφιταλαντεύονται  για το εάν πρέπει να φάνε πρωινό ή μεσημεριανό ή ακόμη και τίποτα.

Το brunch σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η λύση που επιλέγουν οι περισσότεροι. Πλέον σχεδόν όλα τα μαγαζιά/ καφετέριες/στέκια έχουν στο μενού τους  brunch για όλα τα γούστα και σε μεγάλη ποικιλία.

Οι λάτρεις της αλμυρής γεύσης μπορούν  να επιλέξουν το γνωστό σε όλους English breakfast  το οποίο περιέχει σχεδόν τα πάντα ή  μεταξύ  κάποιου pancake  ή σάντουιτς  το οποίο μπορεί να σερβιριστεί με διάφορα υλικά όπως είναι ο καπνιστός σολομός,  το μπέικον, το κοτόπουλο, άλλα αλλαντικά, το αβοκάντο, το αυγό, τυριά και σίγουρα κάποια ιδιαίτερη σως  για να δώσει την τελευταία πινελιά στην γεύση.  Συνήθως αυτά συνοδεύονται με πατάτες τηγανιτές, πατατάκια ή σαλάτα.

Από την άλλη, για τους λάτρεις της γλυκιάς γεύσης υπάρχουν εξίσου ποικίλες επιλογές όπως είναι τα pancakes, οι  βάφλες, τα κρουασάν  ή τα κέικ  τα οποία συνήθως σερβίρονται με σοκολάτα, κάποιο σιρόπι, μέλι, μαρμελάδα ή φρέσκα φρούτα.

Υπάρχουν όμως και αυτοί που κάθε φορά που ένας φίλος προτείνει να πάνε για brunch σκέφτεται «Θα έχει κάτι να φάω και εγώ λίγο πιο υγιεινό και θρεπτικό;»

Με μεγάλη μου χαρά σας ανακοινώνω πως ΝΑΙΙΙ  υπάρχουν επιλογές και για σας που σκέφτεστε λίγο περισσότερο το τι θα φάτε και ακολουθείτε ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής ή είστε σε κάποιο πρόγραμμα απώλειας βάρους.

Σε αυτές τις περιπτώσεις το γιαούρτι σερβιρισμένο με κάποια υλικά όπως είναι οι ξηροί καρποί, τα αποξηραμένα ή τα φρέσκα φρούτα, η βρώμη ή  η granola και το μέλι είναι η καλύτερη επιλογή που μπορείτε να κάνετε.

Επίσης η ομελέτα με κάποιο τυρί και λίγο κοτόπουλο ή γαλοπούλα και σερβιρισμένη με σαλάτα ή διάφορα λαχανικά είναι εξίσου μια τέλεια και χορταστικότατη επιλογή.

Συμπερασματικά, θα έλεγε ότι άτομα που επιλέγουν να καταναλώσουν brunch αντί πρωινού και μεσημεριανού πράττουν πολύ καλύτερα από το να μην καταναλώσουν απολύτως τίποτα.

Εάν είστε από τους τύπους ανθρώπων που επιλέγουν συστηματικά να πάνε για brunch τότε καλύτερα να είστε λίγο πιο προσεκτικοί στις επιλογές που κάνετε γιατί δυστυχώς υπάρχουν πιάτα τα οποία είναι θερμιδικές βόμβες και προσφέρουν μεγάλη περιεκτικότητα σε κορεσμένα και  trans λιπαρά οξέα αλλά και σάκχαρα τα οποία είναι ξεκάθαρα επιβλαβή για την υγεία αλλά δρουν και ως ανασταλτικός παράγοντας στην προσπάθεια σας για ρύθμιση του σωματικού σας βάρους.

Πολύ σημαντικό είναι, να είστε πιο προσεκτικοί και στα ροφήματα που επιλέγετε για να συνοδέψετε το πιάτο σας. Επιλέξτε κάποιο φυσικό χυμό, smoothie ή σκέτο καφέ αντί των ροφημάτων που είναι φτιαγμένα με γεύσης από σιρόπια, σοκολάτα και σαντιγί.

Παρ΄ όλα αυτά μην ξεχνάτε κάθε φορά που βρίσκετε ευκαιρία να βγείτε για φαγητό  να κρατάτε την ουσία της συνάντησης.  Συζητήστε με τους φίλους σας, ανταλλάξτε ιδέες, γελάστε, χαρείτε το μέρος που επισκεφτήκατε και επιλέξτε ένα πιο υγιεινό πιάτο για να ξεκινήσετε την μέρα σας !!!

Σχετικά με τον δημιουργό

Αρετή Ζαντή

Η Αρετή Ζαντή γεννήθηκε το 1995 στην Λευκωσία όπου και μεγάλωσε. Φοίτησε στο Λύκειο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ’ από που και αποφοίτησε με άριστα (19.25). Σπούδασε Διαιτολόγος- Διατροφολόγος στο Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών από το οποίο αποφοίτησε το 2017 με βαθμό πτυχίου “Λίαν Καλώς” (8,27).
Κατά το τέταρτο έτος σπουδών της εκπόνησε την πτυχιακή της εργασία με θέμα την «Μελέτη της σχέσης μεταξύ της κατανάλωσης ομάδων τροφίμων και της ποιότητας σπέρματος σε δείγμα Ελλήνων ανδρών» ( Άριστα 9), και συμμετείχε στην υποχρεωτική πρακτική άσκηση. Εργάστηκε στην Εταιρεία ΓΙΩΤΗΣ όπου ασχολήθηκε με την έλεγχο ποιότητας και ασφάλειας των τροφίμων, στο Κέντρο Αισθητικής και Διαιτολογίας MEDICARE VITA και τέλος στο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ» όπου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει πολλά περιστατικά και να συντάξει εξειδικευμένα διαιτολόγια.

Το 2017 παρακολούθησε και ολοκλήρωσε την εκπαίδευση στην διαχείριση των διατροφικών διαταραχών και της παχυσαρκίας στο Κέντρο Εκπαίδευσης & Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών –ΚΕΑΔΔ.
Από το 2018 είναι μέλος του Συνδέσμου Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Κύπρου, και πιστοποιημένο μέλος στο δίκτυο Εξειδικευμένων Επαγγελματιών Υγείας από το Κέντρο Εκπαίδευσης & Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών – ΚΕΑΔΔ. Παράλληλα αρθρογραφεί σε γνωστό ηλεκτρονικό περιοδικό και ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου-διατροφολόγου ως εξωτερική συνεργάτης του Ιατρικού Κέντρου Μητέρα και Παιδί όπου παρακολουθεί και τα περιστατικά της. Επιπλέον προσφέρει τις υπηρεσίες της και εξ ‘ αποστάσεως σε άτομα που λόγω έλλειψης χρόνου ή απόστασης δεν μπορούν να την επισκεφτούν στο γραφείο της.