Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

Πόσα κιλά θα μου φέρει φέτος δώρο ο Άγιος Βασίλης

fat-santa

Γιορτινές μέρες, ευχάριστη ζεστή ατμόσφαιρα, πιατέλες με γλυκά, ποικιλοτρόπως μαγειρεμένες γαλοπούλες και διάφορες άλλες λιχουδιές!

Μέρες γεμάτες έθιμα και παραδόσεις!! Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος θα περιμένουμε τον Άγιο Βασίλη να μας φέρει τα δώρα μας αλλά και κάποια κιλά επιπλέον…

Τις μέρες των Χριστουγέννων η ενασχόληση για την διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους περνάει σε δεύτερη μοίρα! “Τα Χριστούγεννα είναι μια φορά το χρόνο” και προκειμένου να τα ευχαριστηθούμε, τα γλεντάμε με ένα αδιάκοπο 10ήμερο φαγοπότι.

Αυτή η λανθασμένη αντίληψη είμαι μια από τις μεγαλύτερες παγίδες που πέφτουμε αυτές τις μέρες.

Μην στερηθείτε αλλά κρατήστε τον έλεγχο!

Γευτείτε ό,τι σας έχει λείψει τα εορταστικά τριήμερα, αλλά συγκρατηθείτε την εβδομάδα μεταξύ των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Αυτό θα σας βοηθήσει στο να μην χάσετε τον έλεγχο και βρεθείτε με αρκετά επιπλέον κιλά , ενώ παράλληλα θα απολαύσετε και τις λιχουδιές αυτών των ημερών.

Μια ήπια αύξηση του βάρους σας κατά 1-2 κιλά είναι εύκολο να διορθωθεί με μια ισορροπημένη διατροφή μετά τις γιορτινές μέρες.

Πριν πέσετε με τα μούτρα σκεφτείτε..

Όταν βρεθείτε μπροστά στο μπουφέ ή στο τραπέζι σκεφτείτε με ποιές τροφές θα γεμίσετε το πιάτο σας.

Φροντίστε να βάλετε αρκετή σαλάτα και να ξεκινήσετε το γεύμα σας από αυτή. Στην συνέχεια, επιλέξτε φαγητά τα οποία δεν τρώτε συχνά και έχετε επιθυμήσει. Καταναλώστε το γεύμα σας χωρίς βιασύνη συζητώντας με την παρέας σας.

Επίσης, φέτος θυμηθείτε ότι η απόλαυση δεν σημαίνει κατάχρηση!! Καλό θα ήταν να σταματήσετε να τρώτε πριν αισθανθείτε πόνο στο στομάχι.

Μην μένετε πολλές ώρες νηστικοί!

Θα πρέπει να αποφύγετε το σύνηθες λάθος της κατάργησης κάποιου από τα βασικά γεύματα της ημέρας.

Η ανεξέλεγκτη πείνα που θα αισθανθείτε αν αποκλείσετε κάποιο από αυτά, θα σας οδηγήσει σε υπερκατανάλωση φαγητού. Ξεκινήστε λοιπόν την ημέρα σας με ένα καλό πρωινό και μην παραλείπετε τα ενδιάμεσα σνακ.

Αν είστε καλεσμένοι σε δείπνο, το μεσημέρι καταναλώστε ένα ελαφρύ γεύμα όπως μια σαλάτα με λίγο τυρί και μια φέτα ψωμί ή ένα γιαούρτι με δημητριακά και ένα φρούτο.

Τα μικρά και συχνά γεύματα θα σας βοηθήσουν στο να μην ενδώσετε στις θερμιδοφόρες λιχουδιές.

Κουραμπιέδες, μελομακάρονα, δίπλες….

Η στέρηση δεν είναι λύση, αντίθετα μετά από αυτή θα υποκύψετε καταναλώνοντας μεγαλύτερη ποσότητα γλυκών.

Η κατανάλωση ενός γλυκού ημερησίως στην περίοδο των γιορτών είναι κάτι που δεν θα επιβαρύνει την υγεία σας. Φροντίστε να τρώτε το γλυκό όταν έχετε πραγματικά τη διάθεση να φάτε κάτι γλυκό και να απολαμβάνετε την γεύση του χωρίς να αισθάνεστε τύψεις!

Για να αποφύγετε την περιττή κατανάλωση γλυκών μετά το τέλος των εορταστικών ημερών, κρατήσετε μερικά σε ένα μικρό πιάτο και τα υπόλοιπα μοιραστείτε τα με τους φίλους και τους συγγενείς σας.

Βάλτε και λίγη δραστηριότητα..

Αυτές τις μέρες μπορεί να μην πάτε γυμναστήριο αλλά μπορείτε να περπατήσετε αρκετά χαζεύοντας τους στολισμένους δρόμους και τις πλατείες!

Και το αλκοόλ ρέει άφθονο στις γιορτές…

Αν δεν μπορείτε να το αποφύγετε, προτιμήστε το κόκκινο ή το λευκό κρασί από τα άλλα βαριά αλκοολούχα ποτά.

Το αλκοόλ δυστυχώς περιέχει αρκετές θερμίδες και σας αφυδατώνει γι’αυτό μην ξεχνάτε να πίνετε και αρκετό νερό.

Καλές γιορτές με υγεία!!

Σχετικά με τον δημιουργό

Κατερίνα Χουχούμη Διαιτολόγος/Διατροφολόγος