Dr Plus - Diatrofi

Καθημερινή Διατροφή

ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΡΙΠΗ

Η γρίπη είναι μια οξεία ιογενής λοίμωξη της μύτης, του λαιμού και των πνευμόνων. Είναι μια κοινή αιτία της οξείας αναπνευστικής νόσου και μπορεί να επηρεάσει άτομα όλων των ηλικιών.

Πολλοί άνθρωποι συχνά και λανθασμένα συγχέουν τη γρίπη με το κοινό κρυολόγημα. Το κοινό κρυολόγημα είναι μια ήπια λοίμωξη που συχνά προκαλείται από ιούς, διαφορετικούς από εκείνους της γρίπης.

Τυπικά η γρίπη μεταδίδεται μέσω του αέρα και του φτερνίσματος, καθώς και από τις ακαθαρσίες των πτηνών, από σάλιο, περιττώματα και αίμα.

Η καλή κατάσταση του  αμυντικού συστήματος του οργανισμού είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την αποφυγή λοιμώξεων ή ήπιας παρουσίασης των συμπτωμάτων  . Καλό είναι λοιπόν να τονώσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα για να αποφύγουμε ιώσεις και κρυολογήματα. Η υγιεινή διατροφή και η πιο συστηματική κατανάλωση ορισμένων τροφών μπορεί να γίνει σύμμαχος του οργανισμού ενάντια στις λοιμώξεις – γρίπη .

Η ισορροπημένη διατροφή είναι ο πρωταρχικός βοηθητικός παράγοντας με κάποια θρεπτικά συστατικά να πρωτοστατούν και κάποια φυσικά τρόφιμα να συμμετέχουν επίσης στο μηχανισμό προστασίας του οργανισμού .

Το ανοσοποιητικό σύστημα του σώματός μας έχει διάφορους αμυντικούς μηχανισμούς, που του δίνουν τη δυνατότητα να επιτεθεί και να καταστρέψει ανεπιθύμητους και ενδεχομένως επιβλαβείς μικροσκοπικούς εισβολείς.

Έχει αποδειχτεί ότι κάποια από τα θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν στις τροφές και καταναλώνουμε καθημερινά είναι απαραίτητα για να ενισχύσουμε τη φυσική άμυνα του οργανισμού, προσφέροντας προστασία από ασθένειες, λοιμώξεις και αλλεργίες.

ΑΥΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΡΟΦΕΣ :

Τροφές  πρώτης ομάδας :

  • εσπεριδοειδή φρούτα και φυσικοί χυμοί
  • μπρόκολα
  • σκουροπράσινα λαχανικά
  • κόκκινες πιπεριές
  • φράουλες
  • ιπποφαές-χυμός ιπποφαούς
  • ακτινίδια

Αυτές οι τροφές έχουν ισχυρή παρουσία Βιταμίνης C . Η Βιταμίνη C έχει την  ικανότητα να :

  • Ενισχύει και να προστατεύει τα τριχοειδή αγγεία και τα τοιχώματα των κυττάρων.
  • Συντελεί στην αυξημένη παραγωγή λευκοκυττάρων, αντισωμάτων
  • Βοηθά στην παραγωγή ιντερφερονών (πρωτεΐνες που έχουν ως βασικό ρόλο την παρεμπόδιση των πολλαπλασιασμών των ιών) .
  • Προστατεύει από τον καρκίνο και τις καρδιαγγειακές παθήσεις.

Χορήγηση μεγάλης δόσης βιταμίνης C κατά την έναρξη του κρυολογήματος, οδηγεί σε σημαντική μείωση της διάρκειας της νόσου.

Όταν το άτομο καταναλώνει τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, η πρόσληψη βιταμίνης C ανέρχεται σε περίπου 200mg ημερησίως.

Δοσολογία  Για καλή υγεία: 200mg ημερησίως Βιταμίνης C μέσω τροφής και συμπληρωμάτων διατροφής. Για τη θεραπεία διαφόρων ασθενειών: ανάλογα με την κατάσταση, 1000mg ημερησίως είναι η πιο ενδεδειγμένη ποσότητα.

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Αν έχετε πέτρες στα νεφρά, παθήσεις νεφρών ή αιμοχρωμάτωση περιορίστε την ημερήσια λήψη Βιταμίνης C σε 500mg .

 Τροφές  δεύτερης ομάδας :

  • τα στρείδια και τα οστρακοειδη
  • το κόκκινο κρέας
  • τα φιστίκια
  • το συκώτι του μοσχαριού
  • το αυγό
  • η λεκιθίνη της σόγιας
  • τα καρύδια
  • το κοτόπουλο
  • ο μαϊντανός
  • το ψωμί ολικής αλέσεως
  • τα φασόλια και
  • το καλαμπόκι.

Αυτές οι τροφές έχουν ισχυρή παρουσία ψευδαργύρου . Ο ψευδάργυρος συμμετέχει σε πολλές λειτουργίες στο ανθρώπινο σώμα εξαιτίας της παρουσίας του ως συστατικό σε διάφορα μεταλλοένζυμα.

  • Συμμετέχει σε αντιδράσεις σύνθεσης υδατανθράκων, λιπών, πρωτεϊνών και νουκλεϊκών οξέων.
  • Συμβάλλει στη δομική ακεραιότητα των πρωτεϊνών και νουκλεϊκών
  • στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος
  • στην επούλωση των πληγών
  • στη διατήρηση της όσφρησης και της γεύσης
  • στην έκφραση των γενετικών πληροφοριών
  • συμβάλλει στην φυσιολογική ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, της παιδικής ηλικίας και της εφηβείας.
  • επηρεάζει και τον μεταβολισμό των υδατανθράκων. Έλλειψη του προκαλεί μείωση της έκκρισης ινσουλίνης, και δυσανοχή στη γλυκόζη.
  • μειωμένη πρόσληψη του  μειώνει το Βασικό Μεταβολικό Ρυθμό και τις θυρεοειδικές ορμόνες .

Τροφές  τρίτης  ομάδας :

  • καρύδια (κυρίως τα καρύδια Βραζιλίας)
  • τα ψάρια
  • τα θαλασσινά
  • τα εντόσθια (νεφρά και συκώτι)
  • πουλερικά και
  • το κρέας.

Αυτές οι τροφές έχουν ισχυρή παρουσία  Σεληνίου . Το σελήνιο ενσωματώνεται στο σώμα σε έναν μεγάλο αριθμό ζωτικών πρωτεϊνών, που ονομάζονται σελήνιο-πρωτεΐνες (selenoproteins) οι οποίες είναι σημαντικά αντιοξειδωτικά ένζυμα. Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες των πρωτεϊνών αυτών βοηθούν στο να αποτραπεί η καταστροφή των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες. Οι ρίζες είναι φυσικά παραπροϊόντα του μεταβολισμού του οξυγόνου που μπορεί να συμβάλουν στη δημιουργία χρόνιων παθήσεων όπως ο καρκίνος και οι καρδιακές παθήσεις .

Σχετικά με τον δημιουργό

Παναγιώτα Καρακασίδου / Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Ζω και εργάζομαι στην Θεσσαλονίκη. Το 1992 ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Σε συνεργασία με το Τ.Ε.Ι.Θ. πραγματοποίησα ερευνητική- πτυχιακή εργασία για τις ιδιαίτερες διατροφικές ανάγκες και ελλείψεις των ατόμων που στεγάζονται στην Θεραπευτική Κοινότητα Ιθάκη .

Το δεύτερο εξάμηνο του 1992 εργάστηκα στο Νομαρχιακό Νοσοκομείο Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης στο τμήμα Διατροφής. Στη διάρκεια αυτού του χρόνου απέκτησα σημαντική εμπειρία διατροφικής διαχείρισης παθολογικών καταστάσεων.

Οι αναζητήσεις για τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής και της σωστής τροφής ενισχύθηκαν από την απόφαση μου το 1994 να γίνω χορτοφάγος . Η χορτοφαγία αποτελεί πλέον για μένα μια στάση ζωής και βαθιάς φιλοσοφίας για αγάπη προς την φύση .

Από το 1997 έως σήμερα διατηρώ το δικό μου προσωπικό διαιτολογικό γραφείο .

Σ αυτά τα χρόνια η διατροφή πέρασε και περνάει από διάφορα μεταβατικά στάδια προσπάθειας για αλλαγή .Αλλαγή που προσπαθεί να γίνει προς όφελος των ανθρώπων αλλά σε πολλές περιπτώσεις τελικά δεν τα καταφέρνει παραμένοντας στα πλαίσια της Δίαιτας και τελικά είναι ο εχθρός των σύγχρονων ανθρώπων .

Η παρουσία πλέον πολύ σημαντικών ερευνών και εξελίξεων στη Διατροφή δημιουργεί συνεχόμενες ανησυχίες και αναζητήσεις, που με οδηγούν στην παρακολούθηση ενός πολύ σημαντικού σεμιναρίου που ήρθε να επισφραγίσει την εμπειρία τόσων χρόνων .

Από το 2011 έχω εξειδικευτεί στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία (Master Practitioner από το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών [ΚΕΑΔΔ] υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας NCFED) και συνεργάζεται με Διαιτολόγους – Διατροφολόγους για θέματα που σχετίζονται με διατροφή και ψυχολογία σε παιδιά – εφήβους – ενήλικες (διατροφικές διαταραχές, παχυσαρκία, αυτοεκτίμηση, εικόνα σώματος).

Μια πολύ σημαντική εμπειρία που σε συνδυασμό με την προσωπική εμπειρία χρόνων πάνω στην χορτοφαγία έφερε

Το Μάιο του 2015 την έκδοση του βιβλίου μου

Η Διατροφή στη Νηστεία Θεωρία και Πράξη

από τις εκδόσεις Σταμούλη σε συνεργασία με τον ΚΕΑΔΔ το οποίο αφορά έναν πλήρη οδηγό υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής στην περίοδο της νηστείας με έναν ενημερωτικό οδηγό συνταγών που δίνουν έμφαση στην θρεπτικότητα αλλά και απολαυστική γεύση φαγητών μαγειρεμένων από εμένα για την οικογένειά μου.

Η ανάγκη για αλλαγή στο τομέα της Διατροφής και Δίαιτας και η κοινή προσέγγιση σε θέματα διατροφής με συναδέλφους – συμφοιτητές δημιούργησε την επιστημονική ομάδα “Διατροφή “ στην οποία από το Σεπτέμβριο του 2000 είμαι μέλος .

Είμαι μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων- Διατροφολόγων,

του Κέντρου Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών,

του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών και Ερευνών ,

της επιστημονικής ομάδας medidiatrofi

της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρίας Παχυσαρκίας .

Ενημερώνομαι συνεχώς για τα νέα δεδομένα της επιστήμης της διατροφής παρακολουθώντας ομιλίες, διαλέξεις, σεμινάρια.

Συμμετέχω και παρακολουθώ από το 1992 μέχρι σήμερα τα Πανελλήνια και Μακεδονικά Συνέδρια της Διατροφής και Διαιτολογίας, του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας Θεσσαλονίκης , της Ελληνικής εταιρείας παχυσαρκίας και της Ελληνικής διαβητολογικής Εταιρίας.

Είμαι παντρεμένη και μητέρα δυο παιδιών .Η περίοδος της εγκυμοσύνης και το μεγάλωμα των παιδιών μου ακολουθώντας ισορροπημένη διατροφή ήταν για μένα μια ακόμη σημαντική διαπίστωση πόσο μεγάλα είναι τα οφέλη της Διατροφής για την σωστή ανάπτυξη και υγεία του ανθρώπου ακόμη και από τα πρώτα στάδια της σύλληψης του . Δεδομένα και γνώσεις που αποδεικνύουν πώς η σωστή διατροφή μπορεί να κάνει υγιείς και χαρούμενους ενήλικες και παιδιά .

Έτσι παράλληλα ξεκίνησε και μια καινούργια επαγγελματική εμπειρία για την ισορροπημένη Διατροφή στην εγκυμοσύνη , βρέφη , παιδιά και εφηβεία . Εμπειρία και γνωριμίες που οδήγησαν σε συνεργασίες με άτομα που ήθελαν να γνωρίσουν την σημασία της υγιεινής διατροφής στη σωστή πνευματική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών . Έτσι το 2004 παρουσίασα στο συνέδριο της pharmatron εργασία για την Διατροφή της εγκύου και την περίοδο του θηλασμού .

Στα πλαίσια αυτής της διατροφικής αναζήτησης προκύψανε συνεργασίες και ( π.χ σημαντικές γνωριμίες ) .

Το 1998 συνεργάστηκα με το Δημοτικό Σχολείο Άνω Τούμπας στην Θεσσαλονίκη για την ενημέρωση των παιδιών σε θέματα διατροφικής αγωγής.

Το 2000 συνεργάστηκα με το Παπάφειο Ίδρυμα Θεσσαλονίκης για την ενημέρωση των παιδιών σε θέματα διατροφικής αγωγής .

Το 2011 συμμετείχα στο πρόγραμμα Davinci στην ενημέρωση παιδιών για την παχυσαρκία και τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής .Επίσης συμμετείχα σε ένα ερευνητικό πρόγραμμα σε σχολεία του Ασβεστοχωρίου .

Κατά την διάρκεια του 2011 και 2012 διατέλεσα επιστημονικός συνεργάτης- διαιτολόγος –διατροφολόγος με τις ακαδημίες ποδοσφαίρου του ΠΑΟΚ και της ομάδας πετοσφαίρισης του ΠΑΟΚ

Από το 2015 συνεργάζομαι με το ίδρυμα Μέλισσα για την ενημέρωση των παιδιών που διαμένουν εκεί για τη σημασία της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής για την προαγωγή της πνευματικής και ψυχικής υγείας των κοριτσιών.

Από το 2002 πραγματοποιώ ομιλίες με θέματα διατροφής σε μαθητές δημοτικού , γυμνασίου και λυκείου , για την ενημέρωση των μαθητών , γονέων και εκπαιδευτικών της πόλης σε θέματα διατροφής.

Έχω συμμετάσχει σε εκδηλώσεις για την ενημέρωση των πολιτών της πόλης σε θέματα διατροφής .

Αρθρογραφώ για το site www.diatrofi .gr και το www.medidiatrofi.gr

για το A-pharmacy.gr για περιοδικό business woman καθώς και για το ιντερνετικό τύπο ( αθηναϊκό , κ. λ. )

Τέσσερα Βασικά :

1 Από το 1997 έως σήμερα διατηρώ το προσωπικό μου διαιτολογικό γραφείο με Πολυετή εμπειρία διατροφικής διαχείρισης παθολογικών καταστάσεων. Και διαχείριση εξατομικευμένα προγραμμάτων διατροφής για : Έγκυες, Θηλάζουσες, Παιδιά, Ενήλικες – Διατροφικές Διαταραχές – Υγιεινή Διατροφή – Σακχαρώδη Διαβήτη – Προβλήματα Υγείας .

2- Από το 2011 έχω εξειδικευτεί στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία (Master Practitioner από το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών [ΚΕΑΔΔ]

3- Είμαι συγγραφέας του βιβλίου : Η Διατροφή στη Νηστεία Θεωρία και Πράξη

4 – Πραγματοποιώ ομιλίες σε σχολεία της πόλης για την ενημέρωση των μαθητών ,γονέων και εκπαιδευτικών της πόλης σε θέματα διατροφής.

Αρθρογραφώ σε ποικίλα θέματα διατροφής