Dr Plus - Diatrofi

Διατροφή και ζωή Καθημερινή Διατροφή

Τσίπουρο και μεζεδάκια εν μέσω καλοκαιριού

Tsipouro

Διανύουμε την πιο ζεστή  περίοδο του καλοκαιριού. Πολλοί αναχωρούν για ολιγοήμερες διακοπές ή ημερήσιες εξορμήσεις και μετά  τις  δροσερές βουτιές στη  θάλασσα ένα τσιπουράκι χαλαρώνει και φτιάχνει τη διάθεση.

Το τσίπουρο στην Ελλάδα για χρόνια πινόταν χωρίς συνοδεία φαγητού. Είτε ξεροσφύρι, είτε συντροφιά με στραγάλια, ψητό καλαμπόκι ή κάστανα. Στην περίοδο της κατοχής (όπως μας διηγήθηκαν παλιότεροι) πίνανε τσίπουρο με μεζέ γροθιά (έγλειφαν τη γροθιά τους, δεν είχαν τίποτε άλλο).

Η επιρροή των Μικρασιατών

Την συνήθεια να συνοδεύεται το τσίπουρο από φαγητά την έφεραν στην Ελλάδα οι Μικρασιάτες με την πλούσια παράδοση σε γευστικές συνθέσεις.  Πόσες φορές όμως δεν έχουμε αναρωτηθεί τι  απ’όλα αυτά τα υπέροχα μεζεδάκια που παρελάζουν από το τραπέζι  μας δεν  θα  χαλάσουν τη διατροφή  μας;

Μερικές προτάσεις που θα μας βοηθήσουν να απολαύσουμε το τσίπουρο και τους μεζέδες του χωρίς τύψεις:

  • Χταπόδι ψητό 1 μέτριο πλοκάμι 200 θερμίδες
  • Γαρίδες ψητές 1  μερίδα 70 θερμίδες
  • Μύδια αχνιστά  5-6   40 θερμίδες
  • Καραβίδα ψητή 1 μεγάλη    75 θερμίδες
  • ½ πάτα  ψητή  100 θερμίδες
  • 1 μέτριο  ψάρι  ψητό περίπου  250 θερμίδες
  • 1 μερίδα  ψητά μανιτάρια  70 θερμίδες
  • 1 δόση  τσίπουρο 180 θερμίδες

Συνδυάστε  τα  μεζεδάκια  με  άφθονη πράσινη  σαλάτα. Καλή σας όρεξη και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού!

Σχετικά με τον δημιουργό

Βασιλική Καρασμάνογλου / Διαιτολόγος - Διατροφολόγος