Dr Plus - Diatrofi

Συμβουλή της ημέρας

Tα Χριστούγεννα φτάνουν, τα διατροφικά tips έρχονται

ta-xristougenna-ftanoun-ta-diatrofika-tips-erxontai

Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα!

Αποτελούν για πολλούς, ένα διάστημα ξεγνοιασιάς και ξεκούρασης, με πολλαπλές συναντήσεις με συγγενείς και φίλους. Είναι εύκολο αυτό το διάστημα να ξεφύγουμε από την υγιεινή διατροφή και την άσκηση που διατηρούμε συνήθως.

Είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι παίρνουν 0,8-1 kg κατά τη διάρκεια των εορτών. Μια αύξηση όχι και τόσο αμελητέα αν σκεφθεί κανείς ότι η συνολική ετήσια αύξηση του σωματικού βάρους στους ενήλικες κυμαίνεται από 0.2 έως 0.8kg.

Πρέπει να κάνω δίαιτα πριν τα Χριστούγεννα;

Φυσικά σκοπός δεν είναι να καταφύγετε  σε στερητικά διατροφικά σχήματα λίγο πριν τα Χριστούγεννα. Το σύνηθες αποτέλεσμα είναι η υπερφαγία κατά τη διάρκεια των εορτών.

Ωστόσο, θα ήταν χρήσιμο να υιοθετήσετε υγιεινές διατροφικές συνήθειες και ένα υγιεινό τρόπο ζωής μακροπρόθεσμα. Προσπαθήστε  να καταναλώνετε  5 μερίδες φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα, να ενυδατώνεστε επαρκώς, να προσθέσετε την κίνηση στην καθημερινότητα σας και να μην ξεχνάτε να ακούτε το σώμα σας και τις ανάγκες του ώστε να κατανοήσετε καλύτερα τα σήματα κορεσμού και πείνας.

Τέλος, απαραίτητο είναι να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους και να μην έχετε την απαίτηση από τον εαυτό σας να αντισταθεί σε όλους τους πειρασμούς των Χριστουγέννων.

Η δύναμη της σκέψης

Όλα ξεκινάνε από το μυαλό μας. Άλλωστε ο μεγαλύτερος σύμμαχος ή ο χειρότερος εχθρός μας κατά την απώλεια βάρους είναι οι ίδιες μας οι σκέψεις και οι πεποιθήσεις.

Πόσο μάλλον την περίοδο των Χριστουγέννων που κυριαρχεί η αντίληψη «όλα ή τίποτα». Μήπως είναι καιρός να ξεφύγετε από τέτοιου είδους σκέψεις;  

Για παράδειγμα, αντί  να πείτε «δε θα φάω κανένα γλυκό» πείτε «θα φάω ένα γλυκό μέρα παρά μέρα κι όχι όλα μαζί». Αποφύγετε λοιπόν τη λογική «όλα ή τίποτα» και προσπαθήστε να κάνετε το καλύτερο δυνατό που μπορείτε, ας μην είναι και τέλειο!

Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Μία ακόμη «δύσκολη» μέρα είναι αυτή του Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού.

Συνήθως περιλαμβάνει ποικιλία πιάτων και γεύσεων και αρκετή ποσότητα αλκοόλ και δεν είναι καθόλου δύσκολο να «ξεφύγουμε».

Ωστόσο, σας παραθέτω  μερικά tips που ίσως να σας φανούν χρήσιμα:

  • Προσπαθήστε να μην παραλείψετε το πρωινό σας και τα ενδιάμεσα σνακ. Φυσικά υπάρχουν πολλές “light”επιλογές που θα σας κρατήσουν χορτάτους με αποτέλεσμα να μην «πέσετε με τα μούτρα» στο φαγητό αργότερα. Τα snacks σας βοηθούν να διατηρήσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας σταθερά. Με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουν στον καλύτερο έλεγχο της πείνας
  • Ακολουθήστε τον κανόνα του πιάτου. Ξεκινήστε από τη σαλάτα που θα πρέπει να καταλαμβάνει το ½ πιάτο σας. Η σαλάτα μπορεί να είναι όλα τα λαχανικά είτε ψητά, είτε βραστά είτε ωμά. Συμπληρώστε το ¼ του πιάτου με κάποια πηγή πρωτεΐνης. Για παράδειγμα κοτόπουλο, κρέας, αυγό, τυρί ή/και γέμιση. Συμπληρώστε το ¼ του πιάτου που απέμεινε με υδατάνθρακες – άμυλο. Προτιμήστε όσους είναι ολικής άλεσης, θα ενισχύσουν το αίσθημα του κορεσμού
  • Προτιμήστε να καταναλώσετε τις ημερήσιες συνιστώμενες ποσότητες από αλκοόλ επιλέγοντας ως κύρια πηγή αλκοόλ το κόκκινο κρασί (πλούσιο σε αντιοξειδωτικά κ.ά). Θυμηθείτε να πίνετε άφθονο νερό σε όλη την διάρκεια της ημέρας
  • Διαχειριστείτε το γλυκό επιλέγοντας το αγαπημένο σας και αποφύγετε τη λογική του «δοκιμάζω λίγο από όλα» καθώς μπορεί να ξεφύγετε στις θερμίδες
  • Μην ξεχνάτε να καταναλώσετε το γεύμα σας ενσυνείδητα και να απολαύσετε την κάθε μπουκιά, αλλά και την κάθε σας στιγμή
Συμπερασματικά

Σίγουρα στη θεωρία όλα είναι εύκολα. Όμως, στην πράξη τα πράγματα είναι πολύ πιο περίπλοκα.

Ακόμη κι αν ξεφύγετε λίγο παραπάνω δεν χάθηκε και ο κόσμος. Καλό θα ήταν να μην αφήσετε την αυτοπεποίθηση σας να πέσει μετά τα παραστρατήματα των Χριστουγέννων.

Ξυπνήστε την επόμενη μέρα και συνεχίστε το πρόγραμμα σας από εκεί που το σταματήσατε. Η άμεση επιστροφή στις σωστές και καλές μας συνήθειες είναι ότι πραγματικά έχει ανάγκη ο οργανισμός μας. Ξεχάστε λοιπόν δίαιτες αυστηρές και αποτοξίνωσης.

Τέλος,  ιδιαίτερα βοηθητικό θα ήταν να μην παραμελήσετε την σωματική σας άσκηση και να προσπαθήσετε να παραμείνετε όσο το δυνατόν περισσότερο δραστήριοι.

Καλές και Όμορφες στιγμές σας εύχομαι από καρδιάς!

konstantina-papadimitriou-diaitologos-kalamaria-collage
Επικοινωνήστε με την Κωνσταντίνα Παπαδημητρίου

Σχετικά με τον δημιουργό

Κωνσταντίνα Παπαδημητρίου / Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ -- ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ, MSc
ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΕΩΣ 34
55133, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ. 2310 439300
ΚΙΝ. 6944208426
EMAIL: info@dietme.gr
WEBSITE: http://dietme.gr/