Dr Plus - Diatrofi

Διατροφή και Δίαιτα Καθημερινή Διατροφή

Να καταναλώσω τραχανά και χυλοπίτες;

trachanas-kai-chylopites

Όποιος είναι λάτρης των ζυμαρικών αποκλείεται να μην έχει δοκιμάσει αυτή τη λιχουδιά. Όποια μανούλα να ρωτήσεις θα σου πει ότι αποτελεί μια γρήγορη και θρεπτική επιλογή για τα παιδάκια της από 6 μηνών και πάνω!

Θρεπτικές νοστιμιές από τα πολύ παλιά χρόνια

Εννοείται ότι αναφέρομαι στον τραχανά και στις χυλοπίτες.

Όσον αφορά τον τραχανά η συνταγή είναι απλή:

  • αποξηραμένη ζύμη από γάλα
  • βούτυρο
  • αλεύρι (σε κάποια μέρη φτιάχνεται με σιμιγδάλι)

Επίσης, ο τραχανάς έχει τρεις γεύσεις ανάλογα με τον τρόπο που έχει επεξεργαστεί το γάλα. Γλυκός, ξινός τραχανάς και νηστίσιμος ο οποίος γίνεται με ζωμό λαχανικών.

Οι χυλοπίτες έχουν ουσιαστικά παρόμοια συνταγή με τον τραχανά απλά περιέχουν αυγά και έχουν και διαφορετικό σχήμα.

Ολοκληρωμένη πρόταση

Τώρα που μάθαμε τα υλικά που χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε τραχανά και χυλοπίτες συμπεραίνουμε ότι αποτελούν μια ολοκληρωμένη και ιδιαίτερα θρεπτική πρόταση τόσο για πρωινό όσο και για κυρίως γεύμα για παιδιά και ενήλικες.

Ο τραχανάς και οι χυλοπίτες λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε γάλα αιγοπρόβειο ή γίδινο είναι ένα γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης. Επίσης είναι πλούσιο και σε ασβέστιο άρα θα πρέπει να το προσφέρουμε συχνά στα παιδιά μικρής ηλικίας. Σημειώνουμε ότι εφόσον περιέχουν βούτυρο, δε χρειάζεται να προσθέτουμε επιπλέον ελαιόλαδο.

Ο νηστίσιμος τραχανάς που φτιάχνεται από ζωμό λαχανικών και ψιλοκομμένα λαχανικά είναι πλούσιος και σε φυτικές ίνες. Στον τραχανά που παρασκευάζεται με γάλα, αν θέλουμε να τον εμπλουτίσουμε με φυτικές ίνες, μπορούμε καθώς τον μαγειρεύουμε να προσθέσουμε ψιλοκομμένα λαχανικά.

Επίσης, ο τραχανάς και οι χυλοπίτες περιέχουν αλεύρι ή σιμιγδάλι οπότε λαμβάνουμε και τους απαραίτητους υδατάνθρακες.

Αν δεν έχουμε λοιπόν χρόνο να φτιάξουμε κάτι θρεπτικό για τα παιδιά μας τότε:

  • σε ένα κατσαρολάκι προσθέτουμε λίγο βούτυρο, ψιλοκομμένα λαχανικά επιλογής μας λίγο νερό και τραχανά
  • αφήνουμε να βράσει για 15 λεπτά περίπου και όταν είναι βρασμένος προσθέτουμε λίγο γάλα και τριμμένη μυζήθρα

Με τα 2 παραπάνω βήματα έχουμε ένα γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και ασβέστιο!

Αν πάλι αγοράσαμε χυλοπίτες, μπορούμε να τις συνοδέψουμε με ένα νοστιμότατο κοτόπουλο κοκκινιστό και να το σερβίρουμε με τριμμένη μυζήθρα.

Ας μη ξεχνάμε ότι όλες οι τροφές είναι θρεπτικές αρκεί να επιλέγουμε αγνές πρώτες ύλες και να τις καταναλώνουμε με μέτρο!

Σχετικά με τον δημιουργό

Σπυριδούλα Νικομάνη / Διαιτολόγος-Διατροφ...

Διαιτολόγος Διατροφολόγος